Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

bare-med-kant

Taxi - Taxa. Upassende Tråd.

Recommended Posts

Laurelin

Det er ikke så tit, jeg kører i taxa, og hvis jeg gør, er det oftest på vej hjem fra en bytur. Jeg sætter mig i øvrigt altid på forsædet, hvis jeg er alene, fordi det virker naturligt for mig.

Jeg har kun haft én dårlig oplevelse med en mavesur chauffør, der gerne ville smalltalke og så samtidig rakke ned på alt, hvad jeg sagde. Det var da åndssvagt at læse det, jeg læste, hvad skulle man dog bruge det til osv. Da vi ankom til mit hus, vrængede han: "Har du også brændt alle dine sparepenge af på et hus? Ja, og du må da have én, der gider forsørge dig ..." Kæft, en nar. Jeg gad slet ikke gå ind i diskussionen.

Jeg har dog også haft positive oplevelser; bl.a. er flere blevet holdende temmelig længe, fordi vi lige skulle snakke færdig (altså uden taxameteret slået til!). :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det er ikke så tit, jeg kører i taxa, og hvis jeg gør, er det oftest på vej hjem fra en bytur. Jeg sætter mig i øvrigt altid på forsædet, hvis jeg er alene, fordi det virker naturligt for mig.

Jeg har kun haft én dårlig oplevelse med en mavesur chauffør, der gerne ville smalltalke og så samtidig rakke ned på alt, hvad jeg sagde. Det var da åndssvagt at læse det, jeg læste, hvad skulle man dog bruge det til osv. Da vi ankom til mit hus, vrængede han: "Har du også brændt alle dine sparepenge af på et hus? Ja, og du må da have én, der gider forsørge dig ..." Kæft, en nar. Jeg gad slet ikke gå ind i diskussionen.

Jeg har dog også haft positive oplevelser; bl.a. er flere blevet holdende temmelig længe, fordi vi lige skulle snakke færdig (altså uden taxameteret slået til!). :-P

Det kunne jeg også tænke om visse uddannelser :) Men som god chauffør, så holder man det for sig selv. Jeg har kun rakket ganske få kunder ned, og det har været i situationer, hvor de har været nogle idioter på hele turen. Været nedladende konstant og generelt bare har været øretævende-indbydende :)

Hehe, sjovt, jeg kørte en kunde til Hjørring for nogle år siden og mens vi snakkede på turen, stod radioen på P3, hvor der var håndbold VM/EM for herrer. Da vi havde afregnet, spurgte kunden om han ikke lige måtte blive siddende og høre de sidste par minutter af kampen :) Det var ret tæt, så det var egentlig meget hyggeligt bare at sidde stille og lytte til en kamp :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Herr Otto Flick

Jeg syntes der nogen gange godt kan være en tendens til at se ned på dem som arbejder i servicefag. Taxachauffører, buschauffører, kassedamer, tjenere eller ham som går og vasker trapper på stationen. De er jo alle med til at holde hjulene i gang. Giv dem dog lidt anerkendelse, det koster ikke noget. Jeg siger altid pænt godmorgen, godaften osv. til taxa- og buschaufføren. Jeg smiler altid til kassedamen og ønsker god dag når jeg har betalt og jeg træder aldrig på de trappetrin som personen lige står og vasker.

Jeg har haft mange spændende samtaler med taxachauffører. Der er mange som har gode historier at fortælle. Jeg kørte engang med en, som havde været sømand i halvtredserne og havde sejlet på varmen. Sikke nogle historier han kunne fortælle.

Forleden dag kørte jeg med en Pakistansk chauffør i Århus. Han samlede på vittigheder om indvandrer og muslimer. Han var ret underholdende. Han fortalte mig i øvrigt denne vittighed.

En mand er død, og kommer op til paradisets port. Han banker på og Gud lukker op. ”kom indenfor” siger Gud, ”hvad er din religion?”

Ja, han var altså Jøde. Gud fører manden gennem paradisets have og undervejs udpeger Gud nogle byområder. ”derover” siger Gud, ”der bor katolikkerne og der protestanterne, herovre har vi buddhisterne og hernede forenden af haven bor Jøderne”

”Jamen” siger manden ”er alle religioner samlet her oppe?”

”Ja da” svarer Gud, ”der findes kun et paradis”

På vejen ned til det jødiske område, gå de langs med en høj mur. ”hvad er der bag muren?” spørger manden.

”Tal ikke så højt” svarer Gud, ”deromme bor muslimerne, og de tror de er de eneste heroppe”

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

Politi advarer igen imod at hoppe ind i en pirattaxa efter julefrokosten.

Det typiske billede for julefrokostgæster, der hoppede ind i en pirattaxa sidste år, var, at man blev tilbudt et lift, og så kørte man ud til en tankstation, som IKKE var videoovervåget. Her aflurede chaufføren koden, når kunden tankede for 50 kroner på sit kort som tak for turen. Når turen så var slut, skulle han have en ”lille dans” og en krammer, og væk var kortet. Inden kunden opdagede det, var kortet lænset for alle pengene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

Ofte har det været mænd, der har vovet sig ud i pirattaxaerne, men opmærksomheden på fremgangsmåden gælder alle, både kvinder og mænd.

Politiet advarer kraftigt imod at hoppe ind i en privat kørt taxa, men i stedet benytte officielle taxaer, natbusser eller lave aftaler med venner/familie om at komme og hente dem efter julefrokosten, så man undgår en meget ubehagelig oplevelse og måske et økonomisk tab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

Jeg smider lige mit indlæg herover fra upassende.

apropos taxakørsel.

I sidst måned skulle min lillebror og jeg hjem fra Kastrup Lufthavn og til vores forældre i Glostrup

og chaufføren sagde at den by havde han aldrig hørt om, jeg spurgte så om han ikke havde lært det da han tog sit taxakørekort

og han svarede: Jeg er ikke taxachaufføren, jeg køre bare for min ven der er syg :mellow:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...