Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

bare-med-kant

Taxi - Taxa. Upassende Tråd.

Recommended Posts

bare-med-kant

Der har været meget taxa snak i den upassende bla. om en taxa der IKKE ville køre en kort tur på 10km og jeg har så valgt at oprettet en tråd herinde, for nogle folk er vist ved at være trætte af taxa snakke i den upassende tråd. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

Ang. korte taxa ture:

Jeg har dårlig ryg og nogle andre skavanker der gjorde at jeg måtte tage en taxa (med en stor kuffert)

en meget kort tur ca. 4km og da jeg satte mig ind, sagde jeg til chaufføren: at jeg IKKE vidste hvad vejen hed, men han skulle bare køre og så ville jeg sige til når vi var fremme: (Vidste godt hvad vejen hed, men jeg havde en stærk fornemmelse på, at han ville nægte at køre mig hvis han vidste hvor "kort" turen var (i hans øjne)

For mig der havde smerte var en tur på 4km for langt for mig at gå. :trist:

Da jeg så stoppede ham og sagde at nu var vi fremme, blev han STIKTOSSET og nærmeste smed mig og min kuffert ud af bilen og sagde: Havde jeg vidst det var en lille tur så havde jeg aldrig lad dig køre med og jeg vil fremover sige til mine kollegaer at de ALDRIG skal køre dig nogen steder hen.

Jeg sagde så til ham: Så køre jeg da bare med en Dansker og han grinede og sagde:

Der er næsten ikke nogle danskere tilbage i denne branche mere, for vi har overtaget det hele og så smækkede han med døren og kørte sig vej.

PS. Behøver jeg at skrive at han IKKE fik drikkepenge.  :sur:  :sur:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

10 km er da ikke en kort tur :forvirret

Og så måtte jeg lige på ruteplanen og tjekke:

Mine sidste to ture var hhv. 4,1 km og 5,6 km.

Mine typiske ture ( hjem - hospital/banegård) er 5,6 km, 5,8 km og 3,9 km.

Næste gang jeg ser en taxa så vil jeg spørger ham om, hvad en kort tur er og om der er regler for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aspargsen

De enste problemer jeg kan huske med taxier er også fordi mine ture er for korte :sur:

Men må huske den der med jeg ikke kender adressen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

Jeg har også oplevet ved Kbh. Hovedbanegård af en taxa tog 20kr EKSTRA pr. kuffert af turister,

jeg sagde ikke noget der pga. det var lang tid síden at jeg selv havde kørt med en,

så jeg blev i tvivl om reglerne var lavet om. :mellow:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aspargsen

Der er sikkert nogle, der kan finde det helt rigtige link til, at man ikke må afvises pga. en kort tur, det nærmeste jeg kan finde, er en leder skrevet af bestyrelsen i Amager-Øbro Taxi:

http://taxi4x27.dk/dev/wp-content/uploads/Blad-august-2013.pdf

Der er ikke noget, der hedder ’korte ture.’ Vi har
arbejdet og arbejder stadig hårdt på, at få luget
ud blandt de chauffører, der ikke forstår, at de
arbejder i en servicebranche

Måske han skulle tage ud i den der lufthavn der ligger på Amager og se hvor mange afvisninger han kunne få

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aspargsen

Jeg har også oplevet ved Kbh. Hovedbanegård af en taxa tog 20kr EKSTRA pr. kuffert af turister,

jeg sagde ikke noget der pga. det var lang tid síden at jeg selv havde kørt med en,

så jeg blev i tvivl om reglerne var lavet om. :mellow:

Måske de bare skal lave de der holde pladser noget mindre, så holder der ikke så mange og får opbygget deres forventniger om af få en tur til stockolm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli

De har pligt til at tage turen hvis det er til et sted indenfor landets grænser og der er fast bro- eller tunnelforbindelse. Undtagelsen er hvis der er hund med og det generer førerens helbred.

Jeg har godt nok haft mange ture mellem værthuset og folks private hjem, som har kostet under 50-60 kroner, selvom taxameteret startede på nogle og 20 kroner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ang. korte taxa ture:

Jeg har dårlig ryg og nogle andre skavanker der gjorde at jeg måtte tage en taxa (med en stor kuffert)

en meget kort tur ca. 4km og da jeg satte mig ind, sagde jeg til chaufføren: at jeg IKKE vidste hvad vejen hed, men han skulle bare køre og så ville jeg sige til når vi var fremme: (Vidste godt hvad vejen hed, men jeg havde en stærk fornemmelse på, at han ville nægte at køre mig hvis han vidste hvor "kort" turen var (i hans øjne)

For mig der havde smerte var en tur på 4km for langt for mig at gå. :trist:

Da jeg så stoppede ham og sagde at nu var vi fremme, blev han STIKTOSSET og nærmeste smed mig og min kuffert ud af bilen og sagde: Havde jeg vidst det var en lille tur så havde jeg aldrig lad dig køre med og jeg vil fremover sige til mine kollegaer at de ALDRIG skal køre dig nogen steder hen.

Jeg sagde så til ham: Så køre jeg da bare med en Dansker og han grinede og sagde:

Der er næsten ikke nogle danskere tilbage i denne branche mere, for vi har overtaget det hele og så smækkede han med døren og kørte sig vej.

PS. Behøver jeg at skrive at han IKKE fik drikkepenge.  :sur:  :sur:

Det synes jeg så til gengæld er pisse irriterende, for kunderne kan i 9 ud af 10 tilfælde ikke finde ud af at guide vej i de tilfælde. Enten siger de til for sent hvis man skal dreje eller lign. Er der flere vejbaner, kan det være svært at vide hvor man skal placere sig henne. Desuden er det træls, når man ikke ved hvor lang turen er, hvis man eks. skal lave en forhåndsreservering på betalingskort. (Laver man for lavt en reservering, skal man starte forfra og så ryger pointen med reservation.) Generelt ville det bare være rart, hvis man sagde ca. hvor det var, så man havde en ide om hvor man skulle køre hen. Det har også noget at gøre med, at man kan forhåndstilmelde sig i det pågældende distrikt, hvis der eks. er en ledig tur der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Ej altså, hvor har du tit mange stikpiller om "danskere"...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...