Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

xxx111

Havde I smerter efter kirugisk abort?

Recommended Posts

xxx111

Hej alle der har prøvet at få en kirugisk abort

Hvordan var jeres forløb efterfølgende? Hvor meget blødte i? Hvor længe havde I smerter?

Jeg blødte selv kun på dagen og dagen efter. Men her 5 dage efter aborten, føles det som om, jeg har menstruation og det stikker i højre side. Har brunligt udflåd. 

Min sygeplejerske siger, at det er normalt, men det synes jeg ikke, jeg har kunnet læse mig til. 

Hvad siger I?

Kh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evapeva

Jeg havde også smerter, men ikke noget, to Panodiler og en stærk Ibumetin ikke kunne tage. Jeg blødte en lille uge efter, cirka. Ikke meget. Som en almindelig menstruation, vil jeg tro.

Tror det er meget normalt med menstruationslignende smerter efterfølgende - en abort er hård ved underlivet. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SnesparkendeLaederBambi

Jeg lå mere eller mindre i sengen med smerter og kraftig blødning en uges tid efter. Alt den kunne trække med Panodil og Ibuprofen, kunne holde smerterne sådan nogenlunde i skak. 

Det er en del år siden nu, men som jeg husker det, dæmpedes både smerter og blødninger langsomt derefter i løbet af den næste uges tid.

Jeg tænker også det er meget normalt, men selvfølgelig noget du skal være obs på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xxx111

Ok tak. Rart at høre, at det gik i sig selv for jer :)

Når smerterne ikke er kraftigere, venter jeg lige med at gøre mere ved det.

Når man læser om forløbet efter en abort, lyder det bare som om, det kun skulle vare et par dage med fysiske gener, så det bekymrede mig lidt med de menstruationslignende smerte og det brune udflåd. 

Vil meget gerne høre fleres erfaringer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
charmed_03

Jeg blødte kun i nogle timer efterfølgende. Ca. 4 dage efter aborten fik jeg stærke smerter i underlivet, det var ulidligt. Jeg blev indlagt og fik stærk antibiotika pga. underlivsbetændelse. Jeg var sengeliggende i en uge efterfølgende.

Hvis du får stærke smerter, så skal du reagere. Jeg kunne næsten ikke gå uden at være grædefærdig pga. smerter. Prøv at tage den lidt med ro og husk endelig smertestillende. Som en anden sagde, en kirugisk abort er rigtig hårdt for underlivet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evapeva

Ok tak. Rart at høre, at det gik i sig selv for jer :)

Når smerterne ikke er kraftigere, venter jeg lige med at gøre mere ved det.

Når man læser om forløbet efter en abort, lyder det bare som om, det kun skulle vare et par dage med fysiske gener, så det bekymrede mig lidt med de menstruationslignende smerte og det brune udflåd. 

Vil meget gerne høre fleres erfaringer :)

Blodet kan se ud på mange måder, fik jeg at vide. Lige fra brunt til lyserødt. Så jeg tror virkelig ikke, du skal være bekymret. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vanilla-Coke

Jeg har fået 7 kirurgiske aborter og de har alle haft stort set samme forløb.

Først så bløder jeg kun på selve dagen og så stopper blødningen. Og så i løbet af de næste dage får jeg mere og mere ondt i min livmoder. Og så tilsidst begynder jeg at bløde igen (efter ca. en uge).

Dette skyldes at min livmoder er (for) god til at lukke sig igen. Og den lukker sig for tideligt.

De gange jeg har haft mest ondt, så har jeg fået min læge til at "prikke" lidt til min livmoder og så er det ophobede blod kommet ud hurtigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xxx111

Jeg blødte kun i nogle timer efterfølgende. Ca. 4 dage efter aborten fik jeg stærke smerter i underlivet, det var ulidligt. Jeg blev indlagt og fik stærk antibiotika pga. underlivsbetændelse. Jeg var sengeliggende i en uge efterfølgende.

Hvis du får stærke smerter, så skal du reagere. Jeg kunne næsten ikke gå uden at være grædefærdig pga. smerter. Prøv at tage den lidt med ro og husk endelig smertestillende. Som en anden sagde, en kirugisk abort er rigtig hårdt for underlivet.

Jeg læste godt dit indlæg, da jeg søgte på det, så blev lidt bange for om jeg var i samme situation. Dog lyder dine smerter meget mere voldsomme end mine, så jeg tager det med ro og reagerer, hvis de bliver værre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig

Jeg har haft meget lidt smerter efterfølgende og meget lidt blødning. Jeg tror faktisk slet ikke jeg blødte første gang. Fik en normal menstruation ca. 4 uger senere. Anden gang var der lidt blødning. Cyklede på arbejde morgen efter (kun 1 km), ingen særlige smerter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maesling

Mit forløb var som Vanilla beskriver .

Blødte kun lidt i 1-2 dage og tænkte det var da nemt sluppet. Så en uge efter blødte jeg kraftig og derefter menstruationsagtigt i et par uger. Og fik ret ondt ca et døgn der da den kraftige blødning kom

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites