Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Justme14

Kalde navn for mit "firma"

Recommended Posts

Justme14

Hej alle sammen !

Jeg håber at I kan hjælpe mig med en lille opgave. Jeg skal ude og fotografere de næste uger par gange, derfor har jeg for alvor overvejet at kalde mig for noget med productions/photography at gøre. Nogle forslag til hvad et foto firma kan kaldes?

Jeg tænkte lidt på memory productions ?

Kom gerne med andre forslag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rasmus-81

Regner du med at blive verdenskendt? Ellers ville jeg nok vælge et danskklingende navn.

Photography klinger sjældent ret godt når en dansker skal udtale det. 

Det skal være let at høre hvad navnet er, og uden "fancy" ordspil, for ellers kan folk ikke google dig bagefter.

"goodphotos4u" er på alle måder et worst case firmanavn..."ja det er altså goodphotos uden bindestreg, og four skrives med et firtal, og you skal ikke være hele ordet men kun u"

Og photography har lidt af samme problem i sig selv "dansk eller engelsk"? og stavning generelt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justme14

Ja, jeg er ret enig med jer begge :) jeg vil undgå et langt navn og undgå noget med FOTO og photo, som du kommer ind på Angelina.

Jeg går efter noget engelsk, Rasmus-81 ;) det lyder bedre synes jeg. Jeg tænkte på et navn der er let at udtale og huske. :) fx Steve Jobs "Appel" firma .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Ja, jeg er ret enig med jer begge :) jeg vil undgå et langt navn og undgå noget med FOTO og photo, som du kommer ind på Angelina.

Jeg går efter noget engelsk, Rasmus-81 ;) det lyder bedre synes jeg. Jeg tænkte på et navn der er let at udtale og huske. :) fx Steve Jobs "Appel" firma .

Stav det i hvert fald rigtigt. Det hedder Apple. Stavefejl i navne kan være yderst pinlige. De gode navne er nok i høj grad brugt, antallet af firmaer er nok meget større end antallet af korte, almindelige ord - selv på engelsk. 

På den anden side er Appel nok ikke så stærkt beskyttet et navn som Apple (Apple fik i øvrigt en sag med et musikfirma!). Til gengæld er det ikke så engelsk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justme14

nej, det må være en smutter med stavefejlen . :) selvfølgelig ved jeg hvordan det staves.

Har I ellers ikke nogle konkrete forslag til et navn ? :) gerne med flere forslag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SIA.T

Captured Memories, In these Moments, A second in time/life

Skal selvfølgelig tjekkes for stavefejl eller forkert ordstilling, hvis man vælger et af dem... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

The Moment That Never Returns

(parafrase på That Kodak Moment og heftigt lånt fra SIA.T) Men man skal godt nok leve op til sligt navn. 

De banale som Focus, Aperture og lign er sikkert brugt. MicroFocus lavede en glimrende COBOL-kompiler. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justme14

Jaa .. Sådan nogle ideer jeg leder efter som i 2 er inde på SIA.T og jayjay89.

Jeg tænkte nemlig selv på navne med:

Best memories photography

Gold photography

Happy memories photography

Sparkelight photography

Silverlight photography

Evt nogle forslag til hvordan man kan forkorte navnene ? Eller nogle ændringer så navnet giver endnu bedre "mening" ? Fx LEGO er et rigtig godt navn. Det står fx for "leg godt"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Bromid? Sådan lidt nostalgisk med sølvbromidfilm og alligevel ikke noget med foto (fordi kun Angelina forstår det). På den anden side har bromid vist været brugt før steso'erne kom på mode. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justme14

Og for at understrege at det hele er set før:

http://www.bestmemoriesphotography.com/

http://www.goldsphotography.com/ (nøj der er mange der hedder noget med gold!)

https://www.facebook.com/pages/Happy-memories-Photography/113800985426509 (dem er der også en hel del af)

http://www.silverlight-photography.com/ (dem er der også en del af)

Den eneste jeg ikke fandt var "sparkelight photography" - men den er heller ikke ret "mundret" :)

Nåå.. Ja det har du også ret i, hvad kan man så hedde i slutningen? Skal det så bare være fx bestmemories?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...