Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

charf

Weekendophold i sønderjylland

Recommended Posts

charf

Min kæreste og jeg vil gerne finde et weekendophold et sted i sønderjylland eller lige på den anden side af grænsen. Meget gerne en hyggelig kro eller hotel fra fredag til søndag. Der må gerne være noget by med butikker i nærheden, så vi kan gå en lille strøgtur om lørdagen og evt. nogle aktiviter a la segway eller andet i nærheden vi kan komme ud og have lidt sjov med. Jeg har prøvet at google lidt, en synes det er en jungle at finde rundt i. Så derfor vil jeg lige prøve herinde. Er der nogle der kender til et lækkert sted i det område?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dakota

Vi har faktisk lige været på ophold her. 

Mine forældre anbefalede det og vi valgte "To lys på et bord". Det er et lækkert område hvis man er til marsklandet og ikke har noget imod at bo lidt ude på landet :) 

http://www.slotskro.dk/pakker-tilbud

Der er ikke så meget storby i nærheden, men det er meget hyggeligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dakota

Det ligger kun 40 min fra Flensborg, så hvis man ikke har noget imod at køre efter det så er det fint :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dakota

Ser hyggeligt ud. :)

Der er ingen storbyer i Sønderjylland, men ca. 5 km fra Møgeltønder, ligger Tønder. 

Det er en lille by, men den er ret hyggelig med gamle bindingsværkshuse og brostensgader lige bag gågaden. Hvis de ikke er uddøde i de senere år, er der også en del fine butikker i gågaden. 

Vil man bare lige til grænsebutikker og købe de sædvanlige grænsevarer, kan man køre over ved Aventoft, der ligger 4-5 km fra Tønder. Der er ikke noget særligt der, udover grænsebutikkerne.

Flensborg, som Dakota nævner, er større.

Det var også rigtig hyggeligt, hvis man er til den slags. Altså at bo ude på landet og skulle køre efter butikker. 

Der var en del forskellige butikker i Tønder, men Flensborg har mere at tilbyde. Der er ingen butikker i Møgeltønder ud over en lille købmand. 

Naturen er smuk, men det skal man som sagt være til for at synes det er hyggeligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pellehaleløs

Aarøsund Badehotel. Super hyggeligt -lige på stranden:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...