Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Pink_Panther

Styrketræning- jeg mangler inspiration..

Recommended Posts

Pink_Panther

Du mener 3 sæt af 5 gentagelser ikke sandt?

Nå ja, skidt formuleret- det var det jeg mente, ja:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cosgrove

Og nu spørger jeg måske fjollet, men.. Hvad med dips, biceps curls og den slags mere "isolerede" øvelser- har I andre slet ikke lavet dem, når I har kørt det her program? Jeg bliver da lidt bange for at miste min styrke i den form for øvelser, hvis jeg slet ikke laver dem.. Uanset af de øvelser 5*5 programmet består af, indirekte også involverer de muskelgrupper... Eller er jeg bare fjollet og uvidende? :genert:

Jeg kørte dem først efter jeg skiftede over til 3*5... men jeg vil ikke sige, at du mister styrke i de øvelser. Uden at have lavet nogle biceps curls osv gennem den første fase, kunne jeg stadigvæk løfte tungere vægte end de knægte der står og laver den ene biceps curl efter den anden. Chin ups og barbell rows er fremragende øvelser til biceps, og det samme kan siges om pres øvelser for triceps. Der er faktisk mange der anbefaler, at man holder sig helt til programmet, og nogle kører det over et år. Jeg implementerede det bare, fordi jeg vidste at jeg snart ville starte på et program, hvor de indgik. Så jeg smed et sæt eller to curls ind i ny og næ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pink_Panther

Jeg kørte dem først efter jeg skiftede over til 3*5... men jeg vil ikke sige, at du mister styrke i de øvelser. Uden at have lavet nogle biceps curls osv gennem den første fase, kunne jeg stadigvæk løfte tungere vægte end de knægte der står og laver den ene biceps curl efter den anden. Chin ups og barbell rows er fremragende øvelser til biceps, og det samme kan siges om pres øvelser for triceps. Der er faktisk mange der anbefaler, at man holder sig helt til programmet, og nogle kører det over et år. Jeg implementerede det bare, fordi jeg vidste at jeg snart ville starte på et program, hvor de indgik. Så jeg smed et sæt eller to curls ind i ny og næ.

Ahmen, det er jo perfekt. Fedt at høre om dine gode erfaringer!:) Jeg giver det et shot, og så må vi se hvad de små muller siger..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pink_Panther

Det fede ved appen er at den også timer din pause mellem sættene - det synes jeg er vildt praktisk! :gogo:

Ah, det er smart! Den funktion har jeg ikke lige fundet endnu..

Men nu er jeg i gang! I dag synes jeg det var meget stille og roligt- overstået på 25 minutter, så jeg lavede lidt ekstra cardio og sådan. Men jeg kan godt se fidusen i programmet! Allerede næste gang er jeg sikker på at det ikke bliver helt lige så sjovt :D

Lagde ud med 35 kg i squat, 22,5 i bænkpres og 20 kg i row..

Men egentlig også fedt at det ikke tog længere tid. Det er altså mere overskueligt at tage til træning, når det ikke behøver at tage 1,5 time plus transport og omklædning!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pink_Panther

Hvis nogen skulle være interesserede i en update:

Jeg kører på for (næsten) fuld skrue med programmet. Jeg er dog urimeligt ringe til pull ups, så der er det ind til videre kun blevet til 3 gange én chin up (de er lidt lettere). Men det skal nok komme lige så stille og roligt! Jeg er ikke nået op i de helt lede vægtklasser endnu, men det varer ikke længe. Det burde ikke gå helt galt i morgen, men på søndag bliver nok ikke sjov!:D Synes det er skønt med lidt afveksling, og at (effektiv) træning igen ikke tager mere end en time.. Det ér altså mere overskueligt end 1½!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lillyfe

Har fuldt lidt med på sidelinjen. Hvordan går det med træningen? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pink_Panther

Det går godt! Ud fra mine målsætninger, altså. Jeg træner stadig efter stronglifts, men jeg øger slet ikke vægten i det tempo, programmet foreskriver. Men det er lige så meget fordi, at jeg egentlig ikke synes mine muskler behøver blive mere iøjenfaldende. Lårbasserne er så rigeligt store, så lige i øjeblikket kører jeg egentlig bare på vedligeholdelses- mode. Dvs. bl.a. 50 kg i squat, 37,5 kg i dødløft og 30 kg i bænkpres. Jeg forsøger at arbejde lidt på teknikken i stedet. Jeg vil gerne længere ned i squat, f.eks., og jeg vil også gerne blive bedre til chin ups. Det går dælme langsomt med dem! Men det er også helt ok..

Programmet gjorde lige nøjagtigt, hvad jeg havde håbet: Det gjorde mine træningssessions overkommelige, fordi jeg ikke har en hundredemeter lang, mental liste over øvelser, som jeg skal igennem every fucking time, samtidig med at jeg helt tydeligt bliver stærkere, og beholder min gode forbrænding. Win win!

Kan klart anbefale det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lillyfe

Det lyder jo pissegodt! Jeg kører selv efter et lignende program. 3 x fullbody ugentligt, hvor jeg næsten 100% fokuserer på de store øvelser. Men akkurat ligesom dig, har jeg en kamp med de chin-ups. Jeg har haft dem på programmet i et par måneder, men kan stadig ikke tage mere end 3 uden elastik :( men nu bruger jeg i det mindste en tynd elastik, så der er klart fremgang. Bruger du elastik, eller tager du bare hvad du kan klare uden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pink_Panther

Det lyder jo pissegodt! Jeg kører selv efter et lignende program. 3 x fullbody ugentligt, hvor jeg næsten 100% fokuserer på de store øvelser. Men akkurat ligesom dig, har jeg en kamp med de chin-ups. Jeg har haft dem på programmet i et par måneder, men kan stadig ikke tage mere end 3 uden elastik :( men nu bruger jeg i det mindste en tynd elastik, så der er klart fremgang. Bruger du elastik, eller tager du bare hvad du kan klare uden?

Ja, det føles faktisk også rigtig godt!

Jeg er også gået i stå ved de 2½ chin ups. Og det er jo ikke imponerende, når det tilmed er med en smule "hop" med som hjælp. Jeg bruger ikke elastik- jeg kan ikke lige greje hvordan jeg skal få den viklet rundt, så jeg kan bruge den :blush:  Jeg er en dør til den slags.. Har du en god vejledning? :D

De sidste to gange er jeg i stedet gået over til maskinen, og på den måde lavet dem med hjælp. Der har jeg så lavet  2* 12 og så 12 pull ups. Men det er jo temmelig nemt på maskinen, i forhold til uden, så jeg tror ikke helt det er vejen frem, selv om jeg kører til syregrænsen.

Jeg har læst mig til, at den eneste måde at træne sig op til det på, er ved at gøre det rigtigt. Jeg oplever bare ikke den store fremgang. Måske er det fordi jeg ikke gør det ofte nok?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JosephineKatrine

Jeg bruger programmer fra www.bodybuilding.com. Tager 1 program af gangen i x antal uger, står ved programmet, og så et nyt derefter. Det giver lidt variation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...