Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Just_me

DECEMBER 2014 + JANUAR 2015 - Terminstråd og mødregruppe

Recommended Posts

heloni

Jeg har fået tid til VJ allerede d. 1 maj men jeg er jo også stofskiftesyg (nedsat stofskifte), og vil derfor skulle følges tæt med blodprøver og scanninger under graviditeten. Og skal derfor også henvises til en endokrinolog, så stofskiftet er helt perfekt for både baby og mig selv.

Og ja, jeg er også dødnervøs for at miste efter mine 2 bio'er :( Render og tjekker for blod konstant og har tænkt mig at teste et par dage endnu :blush: Men det hjælper jo heller ikke at de første lette smerter/murren føles meget som om mens er på vej. Men prøver at holde mig selv fast på at mens altid er kommet præcis 14 dage efter ÆL og at jeg jo plejer at pletbløde nogle dage før mens... Og der ER jo ikke antydningen af blod når jeg er på wc, men til gengæld både gullige og klare "snotklatter" *mums* :lol:

I går aftes havde jeg lige de første ture af led niven når jeg rejste mig op fra sofaen og skulle rette mig op, nuii det ku mærkes - tænk at man kan blive glad for at det gør ondt *sindsygedame* :P

Min tid d. 15. er lagt det, så der samtidig kan tages blodprøvers inden nakkefold. Det er også helt fint for mig, at jeg ikke behøver at komme for ofte. Men det er jo selvfølgelig nødvendigt for dig.

Jeg har generelt ingen mens-smerter, undtagen når jeg virkelig skal tisse, så jeg undgår at holde mig for længe.

I går aftes på arbejde fik jeg til gengæld de ledeste ligamentsmerter. Jeg blev helt utilpas, svimmel og fik hedetur. Det var heldigvis hurtigt overstået.

Det går ikke skidegodt at holde det hemmeligt på arbejde, jeg involverer nærmest en ny hver dag, men det er sgu også svært at skjule, når der er en masse opgaver, som jeg ikke kan varetage. De skal jo ikke tro, at jeg er blevet ramt af akut dovenskab :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Just_me

Heloni: Har lige opdateret forsiden med nyt info.. :klap:

Men nu her når vi bliver flere må i gerne sende privat besked til mig hvis noget skal ændres, for ellers kommer jeg helt sikkert til at overse et eller andet.. :-P

------

Jeg har lige bestilt privat scanning på fredag hvor jeg 6+0, hvor man tidligst kan se hjerteblink.. Må simpelthen bare ha' et svar! Mærker heller intet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Urtekussen

Tror lige jeg venter lidt og ser det an mht forsiden. Er som flere af jer andre ret nervøs.

Og hvis vi er nok januardamer bliver det måske en separat tråd?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gerbilwoman

Tror lige jeg venter lidt og ser det an mht forsiden. Er som flere af jer andre ret nervøs.

Ja, vi er da nogen stykker efterhånden  :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fynerfin82

Tillykke og velkommen til de nye, jeg synes I skal blive i vores tråd:-)

Her har kvalme i den grad gjort sit indtog og jeg synes virkelig dagene er hårde pt. Det er heldagskvalme, som topper om aftenen. Af samme grund bekymre jeg mig pt ikke omkring abort. Jeg mistede i første graviditet, hvor mine symptomer også hurtigt forsvandt. I anden graviditet havde jeg kvalme en uges tid, håber det går lige så hurtigt over denne gang.

Jeg skal scannes igen d 7 maj og have lavet vandrejournal d 8. Kunne lige nå det hos min nuværende læge, da jeg flytter til Jylland 11 maj. Glæder mig til at se babyen igen:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Just_me

Altså håber da ikke at der bliver lavet en ny.. Vi ikke så mange fra december så var netop derfor jeg tog januar med. Regner bestemt med at kunne holde styr på det i hvert fald.. Synes bare det kan blive kedeligt hvis man ikke er særlig mange. Ikke at medlemmerne i denne tråd er det overhovedet, men der selvfølgelig forskel på hvor aktiv man er og hvis man kun er 6 er det f.eks. kun 3 der rigtige aktive (bare som eksempel). Så hellere nogen flere medlemmer hvis det står til mig... :)

Synes det ville være synd, men det selvfølgelig ikke kun op til mig, så hvis I vil ha' jeres egen januar tråd må i jo sige til..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Urtekussen

Personligt synes jeg det er et stort gab, når man fx har termin først i december og en anden sidst i januar. Når sidstnævnte tester positiv, kan førstnævnte have overstået NF.

Jeg kan bedst lide at følges lidt mere "tæt". :genert:

Men det står mig jo også frit for om jeg vil være i terminstråd eller ej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Just_me

Personligt synes jeg det er et stort gab, når man fx har termin først i december og en anden sidst i januar. Når sidstnævnte tester positiv, kan førstnævnte have overstået NF.

Jeg kan bedst lide at følges lidt mere "tæt". :genert:

Men det står mig jo også frit for om jeg vil være i terminstråd eller ej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Urtekussen

Jeg har aldrig haft nogen symptomer, så der er håb endnu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fynerfin82

Just: Jeg havde også kun meget få symptomer med A. Havde lige nogen dage omkring uge 7, hvor jeg fik en tidlig scanning med voldsom kvalme og opkast, men derudover var der intet. Det er jo stadig meget tidligt i graviditeten og jeg er først begyndt at få små symptomer her omkring uge 6.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites