Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

LazyTiger

Spørgsmål til kvinder om udenlandske mænd

Recommended Posts

LazyTiger

Jeg en en fyr på 32 som har været i Danmark i 7 år men har ikke rigtig været sammen med nogle danske kvinder. Jeg synes nemlig, at det er meget lettere at snakke og evt. forføre andre udlændinge. Vi kunne sagtens diskutere om danske kvinder er mere "lukkede," om de er bange for andre typer folk, eller whatever. Der er måske noget til det, men jeg oplever at min tillid og evne til at snakke med fremmede danske kvinder er ikke helt på toppen, og det er på grund af sproget.

Til daglig har jeg ikke noget problem med at snakke dansk og jeg får ris af dansker hele tiden. Det er sket flere gang, at nogen jeg snakkede kort med faktisk troede jeg var dansker. Men hvis jeg skal være helt ærlig føler jeg mig ikke 100% komfortabel når samtalen skal være afslappet, f.eks. hvis jeg sidder og drikker med en gruppe dansker, hvis jeg prøver at være sjov eller forføre en kvinde! Jeg kan nemlig udtrykke mig selv meget bedre på engelsk.

Nu ved jeg, hvad I kommer til at sige: bare snak engelsk! Så jeg vil bede jer søde kvinder herinde at svare ærligt på følgende spørgsmål: er jeres interesse mindre når en fremmed mand prøver at snakke med jer på engelsk? Altså hvis manden så ud som enhver dansk mand (det gør jeg næsten)?

Jeg har mistanke om, at det faktisk er svære at fange en kvindes interesse hvis man taler engelsk til hende. Måske endda hvis man taler dansk med en accent! Jeg har flere teorier:

1) Kvinder er bange for det som er anderledes. De er ikke helt trygge fordi de ved ikke, hvad de skal forvente.

2) Kvinder prøver automatisk at finde en udvej når hvilken som helst fremmed snakker til dem. Det gør de ved at give sig selv en [usagt, måske underbevidst] undskyldning til, hvorfor de ikke vil fortsætte at snakke med manden. I dette tilfælde kan undskyldninger være nemmere at komme til. Som f.eks. "han er nok en turist og jeg kommer ikke til at se ham igen" eller "han er kommet til Danmark for at læse; jeg vil ikke blive involveret med en mand som kommer til at forlade mig."

3) Kvinder antager, at sådan en mand ikke kan dansk (fair nok) og at han er dovne eller ikke er villig til at integrere.

Hvad synes I, om mine teorier? Kan I genkende noget af det?

Min strategi plejer at være, at jeg begynder med at snakke dansk, men hvis der kommer et punkt i samtalen, hvor jeg ikke kan udtrykke mig selv helt, så skifter jeg til engelsk, og så tilbage til dansk. Men jeg har stadigvæk ikke så stor succes med danske kvinder.

Til sidst vil jeg simpelthen spørge om I kvinder har nogle pickup tips til mig. Det kan handle om, hvordan jeg bruger mit sprog eller hvad som helst! Måske nogle hemmelig tips om danske kvinder :-D

Takker i forvejen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
browneyedhandsomeman
.......

Til daglig har jeg ikke noget problem med at snakke dansk og jeg får ris af dansker hele tiden.

..........

:fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge

Hm. Jeg tror der i nogle tilfælde kan være noget om nr. 2. Det er ikke altid interessant at starte noget med en person, som man ikke ved om er på gennemrejse.

Men på den anden side, så ville jeg overhovedet ikke være modvillig hvis han ellers var interessant, sød, sjov og lækker.

Der er ingen tips til at score danske kvinder, for vi er meget forskellige fra hinanden. Utroligt nok :deer:

Tips til at score: vær interesseret på en autentisk måde, opfør dig ordentligt, tal ikke dårligt om kvinder generelt eller hende specifikt ("negging")... Ehm. Vær så naturlig du kan være, det er betryggende. Ellers har jeg ikke så meget at foreslå. Det er meget forskelligt hvad der vækker folks interesse, så det er svært at give generelle tips.

Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JoyNips

Den her er lidt sjov (og lidt sand): So You Want to Date a Scandinavian? | Thyra10

We don't flirt with strangers. Så simpelt er det faktisk. Danske - og skandinaviske - kvinder er bare ikke nemme at falde i snak med. Eller invitere ud. Selvfølgelig lykkes det fra tid til anden, danskere er jo trods alt ikke uddøde endnu, men som overvejende hovedregel, så er danskere/skandinaver bare lidt lukkede og svære at komme ind på livet af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ChiliConCarne

Og nogen kvinder sværmer for det fremmedartede og spændende :gruble:

Ja de er forskellige de luskebukse :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chiliconkarma

Jeg synes godt jeg kan være med på listen Joynips hiver frem, lidt ihvertfald. Nogle gange virker det som om man skal fødes ind i og opdrages til at snige sig ind på en dansk kvinde, men, altså, det er i sig selv en simpel akt.

Man skal være charmerende, smile og finde ud af hvordan man siger "jeg vil gerne dig, be om" uden at det bliver for akavet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
livica

Jeg ville ikke være optaget af nogle af dine punkter.

Hvis jeg var single og interesseret, så ville jeg nok i langt højere grad være afvisende, fordi jeg automatisk ville gå ud fra, at du ikke var bosat/levede i Danmark. Underforstået: jeg ville hurtigt afvise dig på en bar el. lign., fordi jeg ikke kan se mig selv i forhold med en, som ikke bor i min umiddelbare nærhed.

Hvis du var i min vennekreds, så ville det ikke betyde en dyt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Peep-toe

Jeg er faktisk meget interesseret i udenlandske mænd :) De kan være lidt mere interessante end danske. Så for mit vedkomne ville det kun være et plus :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
weeena

jeg ELSKER at snakke engelsk, så jeg ville synes det var fedt hvis samtalen foregik på det. :)

Så falder nok udenfor det du beskriver. Men flere af mine veninder ved jeg da ikke ville bryde sig om det, det handler for dem om usikkerheden i at formulere sig korrekt osv. De er mere komfortable på dansk, akkurart som du er det på engelsk. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LukkerNu2

Mulighed 4: dovenhed. Jeg synes det er mere anstrengende at snakke engelsk, end jeg synes det er at snakke dansk - og det er nok til, at jeg til tider ikke rigtigt gider.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...