Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

LevitateMe

Misfarvet krom

Recommended Posts

LevitateMe

Vores amaturer på badeværelset er blevet rigtig grimme efter at jeg har gjort rent :blush:

Jeg anede ikke at man ikke måtte bruge kalkfjerner på krom. Det plejer også at gå fint, hvorfor jeg aldrig har skænket det en tanke. Men denne gang brugte jeg et lidt stærkere middel, og nu har vores amaturer store plamager af misfarvninger i en lidt messing-agtig farve.

Hvad skal jeg gøre? Det ligner ikke at den gamle overflade er væk, den har simpelthen bare skiftet farve.

Jeg har prøvet med Brasso, det hjalp ikke en skid. Jeg har søgt lidt på nettet, og nu tænker jeg på at købe det der hedder "Blue Job", som skulle kunne fjerne diverse misfarvninger.

Nogle inputs?

SIG IKKE at der intet er at gøre! Min kæreste har nedlagt veto mod udskiftning. Han siger at amaturerne har en alt for god kvalitet til at de skal smides ud pga. messingfarven :whine:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santa

Jeg har lavet samme nummer for et par uger siden.

Har i over ti år brugt toiletrens af den billigste slags til at fjerne kalken på kromet uden problemer.

Men så gjorde jeg det samme med den der i den sorte dunk, og SÅ blev de grimme!

En gang, det sad i ti min, bang!

Så jeg hører gerne om der skulle være et trick til at redde dem, men jeg regner egentlig ikke med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Atrigonius

Det er sikkert fordi jeres armatur har en ydre skal af plastic, der holder cromen altså ikke til de skrappe midler...

Jeg tror ikke der er noget at gøre ved det desværre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santa
Det er sikkert fordi jeres armatur har en ydre skal af plastic, der holder cromen altså ikke til de skrappe midler...

Jeg er osse halvligeglad, vores er noget gammelt lort og burde skiftes. Nu ligner den det, den er. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LevitateMe
Jeg har lavet samme nummer for et par uger siden.

Har i over ti år brugt toiletrens af den billigste slags til at fjerne kalken på kromet uden problemer.

Men så gjorde jeg det samme med den der i den sorte dunk, og SÅ blev de grimme!

En gang, det sad i ti min, bang!

Så jeg hører gerne om der skulle være et trick til at redde dem, men jeg regner egentlig ikke med det.

Det er præcis det samme der skete her! :D Jeg plejer at bruge en billig blå dunk, men så kom den sorte med hjem og så var alt ødelagt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LevitateMe

Nej, for de dele der er plastik (håndtagene) har slet ikke skiftet farve. Så det er som om at der er sket en kemisk reaktion i metallet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santa
Det er præcis det samme der skete her! :D Jeg plejer at bruge en billig blå dunk, men så kom den sorte med hjem og så var alt ødelagt.

Sort lort. NÅ!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LevitateMe
Jeg har lavet det samme nummer, i min forrige lejlighed. :(

Jeg havde noget pudsemiddel til stål, den er på billede nr. 2 her: Min Dax! billeder side 2 - Uploaded af -Æhh 6710 -

Det kræver noget knofedt, og tager tid, men det virker. :)

Øj, det lyder godt! Det skal jeg straks ud og finde. Kan du huske hvor du købte det? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Øj, det lyder godt! Det skal jeg straks ud og finde. Kan du huske hvor du købte det? :)

Jeg tror det var noget de engang havde i Netto.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites