Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

nillerdrengen30

Forbrugsafregning i feriebolig.

Recommended Posts

nillerdrengen30

Vi er netop kommet hjem fra Seawest (Dayz), og kom til at betale 270 kr for el og vand i en 3 dages periode.

Pænt meget for 2 voksne og 1 barn på 54 m2 rækkehus i 2 plan.

Vi har været i bad 1 gang i alt, og har brugt opvaskemaskine 2 gange.

Husene er snedigt nok udstyret med fjernaflæsning, så vi har ingen chance for at kontrollere om der snydes.

Et helårlig forbrug ville ligge på over 30.000 hvis man lige ganger op.

Hvad har I oplevet af regninger for el og vand? Ville I foretrække at det var inkluderet i prisen?

Det virker bare som de sidste lette penge der skal hives op af gæsternes lommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bralle

Jeg tror nu ikke der snydes. Der tages blot en vild overpris for el. Men det kan man sagtens gøre, kunden har jo betalt. Det er lidt som at sælge en billig printer og så hente pengene hjem på blækpatroner. Mon ikke der er elvarme i huset også? Det er nok primært det der koster i jeres tilfælde.

Og så dyrt er det vel egentlig ikke? Omkring dobbelt pris ift. hvad det ville koste i årsforbrug for en almindelig lejlighed med elvarme, jeg ville næsten have troet det var dyrere.

Hvis el var inkluderet ville alle nok lade elvarmen køre på max og ligge i spabadet uafbrudt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NotCrazyJustLimitedEdition

Da jeg arbejdede i udlejning havde vi alle målingerne stående i tilfælde af tvivl og til regnskab. Så jeg ville bede om at se nogen tal. Det lyder voldsomt hvis der ikke er spa eller pool der bruger strøm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Restless78

Vi har faktisk været der tre gange og mindes ikke vi har betalt noget særligt, sidste var i det største hus og vi brugte spabadet. Vi har dog kun været der om sommeren hvor vi ikke har haft varme på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nillerdrengen30

Jeg fandt en afregning. Vi har brugt 82 kWh og 0,445 m3 vand.

Strømmen tager de 2,75 kr. pr. KWh og 100 kr for 1 m3 vand.

Hvis man lejer et almindeligt sommerhus, så er det tit kun strøm der betales for, og det er kun markedsprisen der forlanges, 2,10 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad

Hej nillerdrengen30

Strøm er generelt dyrt i Danmark fordi der ydes store tilskud til vindmøllestrøm og solcellestrøm, men når det er sagt er der en del forskel på hvad f.eks. feriehusudlejere og campingpladser tager for strømmen.

Her er et eksempel på et ganske almindeligt sommerhus hvor strømprisen er på 2,80kr/kWh:

Se priser på sommerhus nummer 20-0003 i Harboør - Ankomst: 18-10-2014, Afrejse: 25-10-2014

Her er et eksempel på en ganske almindelig campingplads som tager 3,75kr/kWh + et gebyr på 10kr/dag:

Priser | Auning Camping

Så generelt tror jeg ikke at Seawest ligger i den høje ende med strømprisen, men jeg kan da godt forstå at man ville ønske at der ikke kom sådant et ekstrabeløb oven på den regulære lejepris.

Hvis man vil undgå en sådan overraskelse i forbindelse med forbrugsafregning, tror jeg det bedste vil være at gå efter ferieboliger hvor man betaler et fast beløb for strøm og andet forbrug, eller f.eks. hotelværelser hvor strøm, varme og vand er inkluderet i prisen.

MVH Konrad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nillerdrengen30
Hej nillerdrengen30

Strøm er generelt dyrt i Danmark fordi der ydes store tilskud til vindmøllestrøm og solcellestrøm, men når det er sagt er der en del forskel på hvad f.eks. feriehusudlejere og campingpladser tager for strømmen.

Her er et eksempel på et ganske almindeligt sommerhus hvor strømprisen er på 2,80kr/kWh:

Se priser på sommerhus nummer 20-0003 i Harboør - Ankomst: 18-10-2014, Afrejse: 25-10-2014

Her er et eksempel på en ganske almindelig campingplads som tager 3,75kr/kWh + et gebyr på 10kr/dag:

Priser | Auning Camping

Så generelt tror jeg ikke at Seawest ligger i den høje ende med strømprisen, men jeg kan da godt forstå at man ville ønske at der ikke kom sådant et ekstrabeløb oven på den regulære lejepris.

Hvis man vil undgå en sådan overraskelse i forbindelse med forbrugsafregning, tror jeg det bedste vil være at gå efter ferieboliger hvor man betaler et fast beløb for strøm og andet forbrug, eller f.eks. hotelværelser hvor strøm, varme og vand er inkluderet i prisen.

MVH Konrad.

Det jeg irriteres over, er at der er ingen ekstra omkostninger ved at levere strøm i en stikkontakt eller vand i hanen.

Hvis der skal sættes penge af til en huselektrker eller VVS mand, så burde man nok regne den ydelse ind i den almindelige lejepris, fremfor at opkræve ublu summer.

Sådan en campingplads tangerer jo bondefangeri, og kunne jeg vælge billigere campingalternativer, så ville jeg gøre det. Så kan det godt være min campingenhed ville være en anelse dyrere, men jeg ville da ikke have følelsen af at blive plukket "bare fordi man kan".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NotCrazyJustLimitedEdition

Jeg er ikke sikker på at det er sådan stadig. Men mener at min chef sagde at vi ikke måtte tjene på el, så vi måtte ikke opkræve mere end vi selv skulle af med for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konrad

Hej nillerdrengen30

"bare fordi man kan" skyldes jo at alt for mange slipper afsted med at camouflere den reelle opholdsprisen ved at dele prisen op i mange uoverskuelige underpriser. Det har mange succes med, men det er jo med til at underminere konkurrencen mellem udbyderne, og stille dem med ærlige priser dårligere.

Generelt kan man sige at der mangler troværdige prissammenlignings sider hvor den reelle pris incl. alle de tillægspriser som den store mariotet ikke kan slippe for at betale, for et gennemsnitsophold, i f.eks feriecentre og i særdeleshed for campingpladser præsenteres.

Løsningen på at ændre på tingenes dårlige tilstand er at du og alle andre som ikke synes det er OK at betale for ophold på denne uoverskuelige måde, gør opmærksom på jeres utilfredshed på stædernes evt. evalueringsskemaer, men endnu vigtigere, sørger for at fortælle så mange som muligt at dette er en utilfredsstillende prispolitik på f.eks. Trustpilot.

Så vil i på sigt styrke dem med den mest overskuelige prispolitik, og så kan de andre blive tvunget til at følge trop.

MVH Konrad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nillerdrengen30
Hej nillerdrengen30

"bare fordi man kan" skyldes jo at alt for mange slipper afsted med at camouflere den reelle opholdsprisen ved at dele prisen op i mange uoverskuelige underpriser. Det har mange succes med, men det er jo med til at underminere konkurrencen mellem udbyderne, og stille dem med ærlige priser dårligere.

Generelt kan man sige at der mangler troværdige prissammenlignings sider hvor den reelle pris incl. alle de tillægspriser som den store mariotet ikke kan slippe for at betale, for et gennemsnitsophold, i f.eks feriecentre og i særdeleshed for campingpladser præsenteres.

Løsningen på at ændre på tingenes dårlige tilstand er at du og alle andre som ikke synes det er OK at betale for ophold på denne uoverskuelige måde, gør opmærksom på jeres utilfredshed på stædernes evt. evalueringsskemaer, men endnu vigtigere, sørger for at fortælle så mange som muligt at dette er en utilfredsstillende prispolitik på f.eks. Trustpilot.

Så vil i på sigt styrke dem med den mest overskuelige prispolitik, og så kan de andre blive tvunget til at følge trop.

MVH Konrad.

Sidste sommer var vi i det her gigantiske tropeland ved Berlin, Tropical Islands.

Vi boede en hel uge i ferielejlighed, og vi gav intet for el og vand. Prisen var endda rigtig god, så man fornemmede ikke, at der så bare var smurt tykt på andre steder.

Måske danskere bare et lidt mere grådige, og skal forsøge at plukke en skaldet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...