Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

MEN

Teenagedatter på ferie med kæresten til udlandet ALENE

Recommended Posts

MEN

Nu har min datter igen sat mig i et dilemma, min skønne (indimellem drøn irriterende ) datter på 15 vil på ferie til sommer med kæresten, til Udlandet alene sammen med ham, hun er en fornuftig pige og han er en sød, fornuftig, ung mand, jep han er lige fyldt 19:blushing::blushing::blushing::blushing:det var også en kamel der blev slugt.... Nå men min første reaktion var et stort rungende NEJ,,,, Aghr men stoppede mig selv og tænkte jeg lige ville høre andres meninger... Frøkenen fylder 16 år til sommer og skal efter sommerferien på idræts efterskole, så hun mente det kunne være såååå godt hvis de kunne få en uge sammen syd på... Så vær sød at komme med jeres for og imod :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig

Afsted med hende :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Hvor længe har de været sammen? Og hvad er tanken - storby eller all inclusive?

Jeg ville nok hælde til at sige nej, men den er liiiige på vippen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dye

Da jeg var 15-18 rejste jeg flere gange med min daværende kæreste, så mine forældre ville tydeligvis give lov. Jeg ville nok også

Du lyder jo til at synes at de begge to er fornuftige nok og stoler på dem.

Måske jeg ville hjælpe dem med at kigge på steder, der er bare nogle ting man glemmer at kigge efter, når man ikke er så erfaren i at rejse alene :)

Måske jeg også ville overveje hvor vante de er til at begå sig i fremmede lande og steder :gruble: Jeg har fx. altid rejst meget, med forældre og uden, da jeg var 13 var jeg fx. første gang ude, uden mine forældre, i 1 måned, på noget skoleværk. Men med masser af tid uden reelt opsyn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MEN

1000 tak, i er alle inde på ting jeg selv har tænkt, vendt og drejet...hun er en stærk, ikke genert pige og de har været sammen i et halv år nu, de tænker solferie, strand og hygge.... tror egentlig jeg har rustet hende rimelig til at klare Sig selv, tænke selvstændigt, finde vej, ikke gå i panik.... Men stadig.... Jeg ved skisme ikke....jeg skal jo også ha rimelig ro i sindet i den uge de er væk.....jeg kan jo ikke komme styrtende hvis noget gik galt....er stadig på vippen til at sige nej....og jeg som troede det var "hårdt" da de var små :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MEN
Det kan jo også hedde ja til at finde et alternativ, som du/I er trygge ved. Der er jo mange muligheder også i Danmark for en uges ferie for de unge mennesker, som måske er mere 'spiseligt' for Jer som forældre.

Du har helt ret :-) og vil præsentere den for dem :-), jeg er alene med hende og lillebror på 12 år deres far døde for 5 år siden, (jer forældre) :-) bare så man ikke undres over hvor faren er henne i de overvejelser.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MeanBean

Jeg ville sige ja, simpelthen fordi jeg ikke synes, du skal sige nej bare for at sige nej. De kan også blive bestjålet og hvad man ellers kan frygte her i DK, og jeg ville godt nok være ærgerlig over at få sådan et mellem-ja.

Jeg ville slf. aftale med dem, at de skal have rejseforsikringen på plads, have telefoner der virker i udlandet, måske aftale at man lige stempler ind via sms dagligt osv. Men jeg synes, du skal sige ja, når de begge er fornuftigt og i stand til at klare sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Syrenprinsessen

Jeg ville mene det kom an på hvorhen osv. Hvis de hopper på en færdig pakkerejse (for voksne/familier, ikke druk), så lyder de som om de godt kunne finde ud af det. Hvis det var book selv flybillet, find selv hotel, find selv alt undervejs, så ville jeg sige nej. Men en charter-tur, med guider til at hjælpe, hvis behovet opstår, kunne nok gå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig
1000 tak, i er alle inde på ting jeg selv har tænkt, vendt og drejet...hun er en stærk, ikke genert pige og de har været sammen i et halv år nu, de tænker solferie, strand og hygge.... tror egentlig jeg har rustet hende rimelig til at klare Sig selv, tænke selvstændigt, finde vej, ikke gå i panik.... Men stadig.... Jeg ved skisme ikke....jeg skal jo også ha rimelig ro i sindet i den uge de er væk.....jeg kan jo ikke komme styrtende hvis noget gik galt....er stadig på vippen til at sige nej....og jeg som troede det var "hårdt" da de var små :-)

Jeg synes, du skal lade hende tage afsted, men være åben overfor hende, at det er skide svært for dig, fordi du er mor, og om I evt. kan aftale nogle "ritutaler", hvor hun lige giver dig et "ping" med, hvordan det går eller lignende? Det synes jeg min søn på 16 har let ved at acceptere, når jeg forklarer hvorfor, og det bare lige er et ping om, at han er okay.

Og så er jeg i øvrigt enig i det med charter/pakkerejse, at hjælpe dem med at have de rigtige forsikringer (husk det nye blå sygesikringsbevis i øvrigt), snak om telefoni i udladet, o.s.v., o.s.v. Og så håb på, at de ikke går fra hinanden lige inden ;):lol::-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kbh94

Lad hende prøve det - det skader ikke :) hvis hendes kæreste er moden nok til at passe på hende så er det fint.. Dog høre man så meget om at folk bliver kidnappet i udlandet osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...