Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Zapp

Hjælp til scorelagkage!

Recommended Posts

Zapp

Okay, så der er det hersens stykke mandfolk, som jeg er begyndt at se lidt til, og som jeg forfærdeligt gerne vil gøre et godt indtryk på. :genert:

Han har fødselsdag på søndag, og jeg har tilbudt at hjælpe ham med at lave lagkage og chokoladeboller (det er det han bedst kunne tænke sig :lun:). Chokoladeboller har jeg aldrig lavet, men jeg har fundet en opskrift jeg regner med at benytte (Store, luftige og svampede chokoladeboller) så det er der for så vidt styr på.

Jeg mangler hjælp til lagkagen!!

Han har bedt om ”en kage, der underholder noget chokolade og måske noget kagecreme”. Bum.

Nogen forslag? Jeg tænker på at bage nogle chokoladebunde og pynte den med noget ganache, men jeg er ret lost på fyldet. Jeg har overvejet oreofyld (fik engang en oreolagkage, den var a w e s o m e :love:), men klassisk kagecreme eller frugtcreme eller noget andet er også en mulighed. Jeg kan bare ikke komme frem til en god løsning synes jeg.

Forslag til pynt eller en opskrift på failproof lagkagebunde modtages også meget gerne. :gogo:

Bemærk:

- Jeg kender hverken hans ovn eller køkken, så gå ud fra, at han ikke har alverden. Jeg tager i hvert fald min egen springform med.

- Det kunne være fint hvis det ikke var verdens aller dyreste råvarer der skulle bruges

Tak alle sammen!! :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Othellolagkage! :love:

Husk at lagekage skal laves dagen før den skal spises :) Med Othello venter jeg dog med marcipanfrakken og chokoladeglasuren til selve dagen. Jeg køber altid lagkagebundene hos en bager, gider ikke bøvle med det selv og dem fra bageren altid lette og luftige. Synes mange af de hjemmebagte bunde jeg har smagt har været for kompakte og tørre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zapp

Ej hvor er I gode, tusind tak for inspiration!! :klap:

Jeg overvejer lige nu, at lave noget med chokoladebunde, hvid chokoladecreme og blåbær-flødecreme. Og så med en mørk chokoladeganache ovenpå og pyntet med blåbær. Kunne det ikke være ok? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stine_Madsen

Jeg vil lige nå at komme med mit fantastisk nemme og lækre bud på en lagkage - inden du bestemmer dig (!) ;-) Jeg skulle for nyligt lave en lagkage til en ikke-så-glad-for-lagkage-person, men han spiste to stykker! Kagen er så enkel som den kan være...

1 banan, flødeskum, kagecreme, glassur og lagkage bunde. Man moser banen og blander/rører forsigtig med flødeskummen. Det bliver en lidt grødet konsistens. Så skal der ellers bare bygges en lagkage op og så afsluttes med glassur. Et ekstra pift var at jeg havde knust chokolade i også. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Ej hvor er I gode, tusind tak for inspiration!! :klap:

Jeg overvejer lige nu, at lave noget med chokoladebunde, hvid chokoladecreme og blåbær-flødecreme. Og så med en mørk chokoladeganache ovenpå og pyntet med blåbær. Kunne det ikke være ok? :gruble:

Jeg synes, at creme med hvid chokolade bliver for meget... Hvid chokolade skal mere være et pift end det bærende (synes jeg). Og nu har han jo bedt om at få med kagecreme. :)

Jeg tænker noget mere klassisk:

Købebunde fra en bager (det er ikke besværet værd, er min mening).

1. lag: Hjemmelavet kagecreme - gerne med vanilje i.

2. lag: Flødeskum med hakket mørk chokolade (ikke for mørk jeg tænker 55 % eller sådan noget).

Overtrukket med kakaoglasur og frisk frisk og med flødeskum på siderne.

Og levende lys!

Og tillykke med manden! :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pjeps

Jeg lavede en lagkage med chokolade lagkagebunde med fyld af hindbærcoulis og hvid chokomousse. og så var den pyntet med flødeskum med knuste oreos i. den var dælme lækker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82

Nu skriver du jo, at du har bestemt dig for nok at benytte opskriften på chokoladebollerne, men jeg synes, det lyder som meget gær til 14 boller. Med mindre jeg har travlt, prøver jeg at bruge så lidt gær som muligt og lader det hæve længere, for så er der mindre risiko for, at brød og boller kommer til at smage af gær. Så hvis du har god tid (arbejdsbyrden er ikke større, det tager bare længere tid, før bollerne er færdige pga. længere hævetid), så prøv den her opskrift The Big Meowski: Luftige chokoladeboller Det er en opskrift fra Meyers Bageri-bogen på teboller, som jeg har tilsat chokolade. De var superfine og luftige.

IMG_4928.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge

Jeg tror jeg ville lave en klassisk chokoladetærte krydret med chili for lidt bid. Ud over at være flot og lækker, så er det også en pissesexet kage.

1612_raw-chokokage-w.jpg

Intens chokoladetærte - Alt for damerne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites