Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

flamingo1988

Dermal Anchor - erfaringer?

Recommended Posts

flamingo1988

Er der nogen herinde der har erfaring med dermal anchor piercinger?

Vil rigtig gerne høre hvor lang tid piercingen var om at hele, om der gik betændelse i/den blev udstødt fra kroppen, hvor i har den/dem siddende og andre nyttige ting.

Jeg overvejer at få lavet en, har tidligere haft en skin diver, som der desværre gik betændelse i, så jeg fjernede den. Med en skin diver er det jo nemt nok, men en DA fjerner man jo ikke bare lige selv..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
masken.taler

jeg har 2 dermal ancor, og har ingen problemer haft med dem.

den helede omtrent lige så hurtigt som andre pircinger jeg har haft(så vidt jeg husker)

jeg mener at jeg havde noget plaster-agtigt på i starten a helingen for at "holde den inde på plads", men blev ellers renset og plejet som alle andre pircinger

jeg har haft dem i nogle år nu, og har ingen problemer haft, mærker faktisk ikke noget til dem til dagligt.

det eneste jeg har oplevet var engang jeg skulle opereres, hvor man jo ikke må have smykker, eller noget på, men da jeg ikke kunne tage dem ud, blev der af sygehuset,bare sat plaster hen over, og så var det ok.

det du bare skal være obs på er at de ikke bare lige er til at fjerne igen da de "vokser fast" i huden.

derudover har jeg snakket med en anden som havde en, som oplevede at ting tit hang fast i den(ved dog ikke om det var dermal anchor eller skin diver). jeg har ikke selv haft de store problemer med dette(kun ganske få gange, og det var mest i starten). men tænker dette kan være afhængigt af hvor den sidder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alienne

Jeg har haft en mellem kravebenene og havde den i cirka et år, før den blev slået ud da min lille nevø bankede sit hoved direkte ind i (avs!) så jeg har nu et lille ar, men ikke noget man lægger mærke til.

Jeg var rigtigt glad for udseendet af min. Men jeg kunne simpelthen hele tiden mærke den, og det gjorde mega ondt hvis jeg kom til at ramme den med hånden, måske fordi huden er tynd lige der og bliver strukket i nogle stillinger. Jeg ville ikke få en igen, men det er mest fordi jeg ikke kunne forlige mig med følelsen af at der sad noget under huden, og at have en piercing der ikke lige kan fjernes når man bliver irrireret på det.

Jeg kan til gengæld sige at min søster fik en samme dag i ansigtet og hun har aldrig haft problemer med den, eller følt sig irriteret af den. Så jeg tror simpelthen bare at jeg fik den på en dum placering og er lidt følsomt anlagt, når det kommer til fremmedlegemer i kroppen.

Edit: og nåh jeg havde ingen problemer med betændelse eller udstødelse, jeg rensede den to gange dagligt med saltvand de første to måneder, og derefter behov. Den var nok sådan rigtigt helet efter 3-4 måneder. Og jeg gik med plaster den første uge for at holde den på plads og beskytte den, og måtte slet ikke fjerne plasteret de første to dage. Derefter skiftede jeg det en gang dagligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg har to dermals, den ene som 'third eye', du ved mellem øjenbrynene. Den anden er på halsen, midt imellem kravebenene. Jeg har ingen problemer haft med dem overhovedet, hverken betændelse eller andet. Mit third eye fik jeg lavet i marts sidste år, og den anden tror jeg var omkring september sidste år. Ingen af dem er blevet udstødt, og de virker heller ikke umiddelbart, som om de er på vej til at blive det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988

Hov, havde helt glemt denne tråd.

Dejligt at høre jeres erfaringer.. Tusind tak!

Er stadig i overvejelsesfasen! Hvis det var en piercing man nemt kunne fjerne igen, ville jeg ikke tænke så meget over det, men netop fordi denne ikke er nem at fjerne, så skal det lige overvejes lidt ekstra :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det er da bare et hurtigt besøg hos en piercer, og så er den ude :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MaRtS85

Min var let og fjerne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988
Min var let og fjerne

Gjorde du det selv? Og hvor længe havde den siddet? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MaRtS85

Nej en piercere tog den ud, havde prøvet selv. Sad et år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988

Okay, tænkte også at det ville være nemt for en piercer at fjerne den, kan bare godt lide at man selv kan fjerne en piercing hvis den irriterer. Så det er mest det der gør at jeg lige skal tænke lidt over det :) men det er jo nok bare mig der lægger for meget i det :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...