Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

charmed_03

Lægesekretærelev 2014

Recommended Posts

Watson
Bruger I samme ansøgning til de forskellige hospitaler?

Da jeg kom ind i 2012, sendte jeg samme ansøgning til både Region Sjælland og Region H - og kom til samtale begge steder :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Watson
Det virker helt uvirkeligt at det allerede er et år siden jeg meldte mig ind i den forrige tråd.. Jeg har været så heldig at komme igennem nåleøjet. Held og lykke allesammen :)

Pixie har allerede meldt sig på banen, men jeg vil da gøre det samme. I skriver endelig, hvis i har nogle spørgsmål :) Jeg glæder mig til at modtage nogle af jer til ansættelsessamtalerne :)

Mht ansøgning.. Umiddelbart har der været stor forskel på de ansøgninger (og dermed ansøgere) de har taget ind til samtale, men de sorterer meget groft. Hvilket er forståeligt nok. Er der stavefejl, kommafejl (Jeg fik selv flere til at læse min ansøgning igennem, da jeg ikke er god til kommatering), dumme sætninger osv i den dur, så bliver de sorteret fra.

Helt enig med kommafejl og stavefejl. Det er SÅ vigtigt, som lægesekretær, at man kan sætte kommaer, og at man kan formulere sig ordentligt - man skal jo sørge for at det vrøvl lægerne nogle gange siger, bliver forståeligt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mijannetimm

Hej med jer :) jeg er helt ny - både her i jubii debat, men også som lægesekretærelev-søgende :) jeg skal til at søge for første gang og jeg går spændt og venter på at hospitalerne i hovedstadsområdet begynder at slå elevstillingerne op..... jeg blev ledig 1 januar, da mit arbejde indenfor adoptionsområdet blev flyttet fra statsforvaltningen hovedstaden til Ringkøbing :( men som en eller anden klog person engang har sagt så er intet så skidt at det ikke er godt for noget ... jeg har altid luret på annoncerne når hospitalerne søgte lægesekretærer til diverse afdelinger og tænkt at de stillinger ser så spændende ud, men eftersom jeg "kun" er uddannet kontorassistent (kontor all rund) så kan jeg jo ikke søge de stillinger :( så NU skal det være. jeg er i gang med at nogle RKV'er. skal op i dansk, engelsk, erhvervsøkonomi, samfundsfag og 2 fag mere som jeg ikke lige kan huske - det er lidt overvældende lige pt syns jeg. når jeg forhåbentlig har bestået de fag skal jeg på kursus i diagnoselatin og så har nogen sagt man kan tage en blindskriftstest på nettet hvor man også får et lille "diplom" men det har jeg nu ikke fundet noget sted endnu - har nogen af jer evt set det? nå men jeg ville egentlig ikke noget med mit opslag andet end at dele lidt hehe og følge med for at få gode råd og ideer :) jeg er 44 år gammel, har arbejdet som sekretær siden jeg blev udlært i 1990 - bla indenfor adoption, i byretten, på retsgenetisk afd og på et undervisningscenter. jeg er ret spændt på om jeg overhovedet er interessant for nogle hospitaler eller om jeg er for gammel..... :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Watson
Hej med jer :) jeg er helt ny - både her i jubii debat, men også som lægesekretærelev-søgende :) jeg skal til at søge for første gang og jeg går spændt og venter på at hospitalerne i hovedstadsområdet begynder at slå elevstillingerne op..... jeg blev ledig 1 januar, da mit arbejde indenfor adoptionsområdet blev flyttet fra statsforvaltningen hovedstaden til Ringkøbing :( men som en eller anden klog person engang har sagt så er intet så skidt at det ikke er godt for noget ... jeg har altid luret på annoncerne når hospitalerne søgte lægesekretærer til diverse afdelinger og tænkt at de stillinger ser så spændende ud, men eftersom jeg "kun" er uddannet kontorassistent (kontor all rund) så kan jeg jo ikke søge de stillinger :( så NU skal det være. jeg er i gang med at nogle RKV'er. skal op i dansk, engelsk, erhvervsøkonomi, samfundsfag og 2 fag mere som jeg ikke lige kan huske - det er lidt overvældende lige pt syns jeg. når jeg forhåbentlig har bestået de fag skal jeg på kursus i diagnoselatin og så har nogen sagt man kan tage en blindskriftstest på nettet hvor man også får et lille "diplom" men det har jeg nu ikke fundet noget sted endnu - har nogen af jer evt set det? nå men jeg ville egentlig ikke noget med mit opslag andet end at dele lidt hehe og følge med for at få gode råd og ideer :) jeg er 44 år gammel, har arbejdet som sekretær siden jeg blev udlært i 1990 - bla indenfor adoption, i byretten, på retsgenetisk afd og på et undervisningscenter. jeg er ret spændt på om jeg overhovedet er interessant for nogle hospitaler eller om jeg er for gammel..... :(

Hej og velkommen til :)

Først og fremmest, så er du ikke for gammel :) Jeg er lægesekretærelev i Region Hovedstaden nu og jeg kender til elever, som er sidst i 40'erne, så det må du ikke være nervøs for - faktisk tror jeg at gennemsnitsalderen for vores årgang er omkring 35 :)

Jeg ved ikke om du har set det, men i indlæg nr. 16 i denne tråd, har jeg lagt et billede op af et opslag på min skole, hvor Region H søger lægesekretærelever med opstart i år :)

Mht. blindskrift, så har jeg HK et gratis online kursus, hvis du er medlem hos dem. Jeg kender desværre ikke andre..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mijannetimm

Hej pixie :) tak for svar. jeg har tjekket dit link, men synes bare der står at region h ligger stillingerne ud i februar og at der er ansøgningsfrist 28 februar, men jeg ka ikke finde selve annoncerne noget sted.... jeg har søgt på region h lægesekretærelev og der kom kun noget op på Bornholm og Jylland mener jeg..... jo jeg er medlem af hk så lurer straks på det der online kursus :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mijannetimm

jeg har lige søgt på jobindex ofir og stepstone og der er kun slået lægesekretærelevstillinger op i Randers Horsens og Vejle. endnu ingen i hovedstadsområdet ..... eller er det bare mig der er et fjols ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Watson
jeg har lige søgt på jobindex ofir og stepstone og der er kun slået lægesekretærelevstillinger op i Randers Horsens og Vejle. endnu ingen i hovedstadsområdet ..... eller er det bare mig der er et fjols ;)

Jeg tror ikke at det er slået op endnu, men det billede jeg har lagt op viser jobopslaget for lægesekretærelever i Region H 2014 :) Det hænger på min skole, så jeg tænker at hvis man sender sin ansøgning inden de får lagt opslaget op på nettet, er der større chance for at den bliver læst :)

Den er ikke lagt op på Region H's hjemmeside endnu, men bliver det nok snart :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
charmed_03

Nu har jeg fået sendt mine ansøgninger afsted og krydser for det bliver min tur i år :) Fik endda lov til at aflevere den ene personligt.

Jeg er ved at tage en blindskrift kursus på HK's hjemmeside, men det er desværre gået død midt i en øvelse og dem fra HK er slet ikke til nogen hjælp.. Det er ret frustrerende!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JanniK006
Nu har jeg fået sendt mine ansøgninger afsted og krydser for det bliver min tur i år :) Fik endda lov til at aflevere den ene personligt.

Jeg er ved at tage en blindskrift kursus på HK's hjemmeside, men det er desværre gået død midt i en øvelse og dem fra HK er slet ikke til nogen hjælp.. Det er ret frustrerende!!!

Mystisk. Mit fungerede upåklageligt - lige med undtagelse af den første gang, jeg skulle tage eksamen, hvor vores net gik ned, og den derved døde midt i det hele. :( Håber du får det til at virke.. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mijannetimm

nå sådan ;) tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites