Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

charmed_03

Lægesekretærelev 2014

Recommended Posts

Watson

Så er der lagt jobopslag op for lægesekretærelever til Næstved, Slagelse og Ringsted sygehus :)

Lægesekretærjob.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lupa2800

Så melder jeg mig også under fanerne her og tænkte om vi skulle introducere os selv med forskellige oplysninger??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lupa2800

Navn: Lupa2800/Lola

Alder: 31

By: Roskilde

Søgte hospitaler/praktiser: Søger Ringsted, Roskilde, Holbæk, Køge, Glostrup, Hvidovre, Herlev, Frederikssund (regner jeg med)

Nuværende udd: Kontorudd

Kurser: Er tilmeldt Sekretær i sundhedssektoren og skal tilmeldes 10 fingre kursus som jeg allerede er ved at dø over. Tror ikke mine fingre er indrettet til det.

Andet: Har mand og barn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Watson

Se hvad jeg faldt over, da jeg var i skole i dag :D

EDIT: Hov, beklager at billeder vender forkert - er på fra iPhone ;)

post-129246-13940136176954_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Watson
Navn: Lupa2800/Lola

Alder: 31

By: Roskilde

Søgte hospitaler/praktiser: Søger Ringsted, Roskilde, Holbæk, Køge, Glostrup, Hvidovre, Herlev, Frederikssund (regner jeg med)

Nuværende udd: Kontorudd

Kurser: Er tilmeldt Sekretær i sundhedssektoren og skal tilmeldes 10 fingre kursus som jeg allerede er ved at dø over. Tror ikke mine fingre er indrettet til det.

Andet: Har mand og barn

Bare husk at hvis du søger i Region H kan du ikke selv bestemme hvilke 3 hospitaler du skal være på i løbet af uddannelsen. De prøver at tage hensyn til hvor man bor, men du kan godt risikere at skulle på Hillerød, selvom du bor i Roskilde. Jeg bor personligt i Borup og mine 3 praktiksteder har været Glostrup, Bispebjerg og Hvidovre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lupa2800

Hehe fandt selv ud af det med valgt i region h efter jeg havde skrevet det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lupa2800

Bruger I samme ansøgning til de forskellige hospitaler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MyOMy

Det virker helt uvirkeligt at det allerede er et år siden jeg meldte mig ind i den forrige tråd.. Jeg har været så heldig at komme igennem nåleøjet. Held og lykke allesammen :)

Pixie har allerede meldt sig på banen, men jeg vil da gøre det samme. I skriver endelig, hvis i har nogle spørgsmål :) Jeg glæder mig til at modtage nogle af jer til ansættelsessamtalerne :)

Mht ansøgning.. Umiddelbart har der været stor forskel på de ansøgninger (og dermed ansøgere) de har taget ind til samtale, men de sorterer meget groft. Hvilket er forståeligt nok. Er der stavefejl, kommafejl (Jeg fik selv flere til at læse min ansøgning igennem, da jeg ikke er god til kommatering), dumme sætninger osv i den dur, så bliver de sorteret fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
charmed_03

Ja, jeg sender samme ansøgning afsted... Jeg kan dog ikke rigtig komme i gang, og den ene skal sendes senest fredag kl 12. Jeg er blank og det er så træls. Normalt kan jeg godt skrive en ansøgning, men fordi jeg så gerne vil det her, så synes jeg bare alt hvad der bliver skrevet er noget lort.

Hvor er i søde Pixie og MyOMy!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Watson
Der søger tidligere i år.. :) jeg har valgt ikke at søge, vil hellere noget administrativt i det offentlige eller private. Men det lidt underligt for de har mulighed for at komme ind og sælge sig selv direkte til udvalget på den skole jeg går på her snart, så det er lidt lokkende, men hvis jeg ikke brænder for det giver det jo ikke mening..

Nogen der kan fortælle hvilke opgaver man laver på en alm dag? :)

Det kommer helt an på hvor du er henne :) Umiddelbart er der mere administrativt arbejde i et ambulatorium, fordi der er alt arbejdet med henvisninger og indkaldelse af patienter (afhængigt af hvordan afdelingen er bygget op). Så er der skrivning af notater efter diktat (eller evt. rettelse af notater, som lægen har dikteret med talegenkendelse). Man bestiller prøver, skanninger osv., igen afhængigt af hvilken afdeling man er på.

Så det er rigtig svært at sige præcis hvad man læge, for det er meget individuelt fra afdeling til afdeling :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites