Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

butterflying

For os der venter barn til September 2014

Recommended Posts

Xana
Hej.

Jeg tør ikke melde mig rigtigt ind endnu, da jeg ligesom Xana pletbløder hele tiden.

Vi venter nr. 2, den ældste er lige rundet 3 år og er blevet til naturligt, mens nr. 2 har været en lang kamp og er endt med behandling, hvor der hurtigt var gevinst. Nu er spørgsmålet bare om jeg beholder den lille spire. Jeg har egentligt termin i slutningen af august, men flertallet i august-tråden hører til helt i starten eller 10.-14., så jeg passer nok lidt bedre ind her. Jeg kan også se, at vi er rigtigt mange 2. gangsgravide og ældsten er indenfor relativt få måneder.

Eftersom vi har fået hjælp til projektet har jeg direkte hotline til scanninger og de præciserer hele tiden, at jeg bare skal ringe ved blødning. Så jeg er scannet 5+3, 5+5, 6+3 og 7+1 og i dag 7+5, det glider lidt i sig selv. Dertil kommer i øvrigt 3 blodprøver med måling af hcg. Det er i øvrigt fuldstændigt korrekt, at man intet kan se i starten. En af grundene til alle scanningerne var dog også at jeg havde ondt og dermed var meget bekymret for at det var en GUL, så jeg har haft fornøjelsen af både gennemscanning OG gynækologisk undersøgelse OG blodprøver, men alt ser helt normalt ud. Jeg har noget væske ved livmoderen som følge af ægløsning af lidt for mange æg, samt cyster fra selvsamme æg og så ligger der noget væske under graviditeten som muligvis er årsagen til blødningerne -de ved det ikke. Smerterne kommer dog rimeligt sikkert fra væsken og cysterne.

Mht. symptomer, så havde jeg det helt fint den første ~1½ uge, dvs. til 6 fulde uger mens der var juleferie. Jeg havde lidt smerter i underlivet og især ligamentssmerter og så et par pletblødninger og meget ømme bryster. Så startede arbejdet igen og så er træthed og kvalme stødt til, men sidstnævnte kan rimeligt styres ved regelmæssige måltider.

Jeg er lige nu sygemeldt til og med onsdag grundet alle pletblødningerne og ellers ser det ud til, at bækkenproblemer igen bliver det store tema. Egentligt skal jeg hvile, men havde det så godt lørdag at jeg da lige ville svinge støvsugeren. Jeg nåede halvvejs før mit bækken lod sig mærke og jeg indså at sofaen var vejen frem.

Af samme årsag forventer jeg en vægtøgning uden lige..

Jeg glæder mig til at følges med jer og håber at vi alle når termin med et rask og velskabt barn.

Og i øvrigt, nogen gæt på køn? Oprindeligt har jeg snakket om en lillebror (det ville være så nemt med tøjet, især fordi min mand insisterer på at en eventuel pige bare må gå i blåt og det nægter jeg :deer: ), men nu tror jeg efterhånden ret meget på en lille pige. Ikke at det betyder det store, det er bare en fornemmelse fordi den graviditet er så forskellig fra den sidste :) (og fordi mormor og mor har blødt med deres førstefødte pige, dog i begge tilfælde førstefødte helt generelt).

Den kinesiske kalender siger en pige :deer:

Kender det. Føler også at jeg totalt jinxer det hele ved at melde mig ind her. Men ville bare lige prøve hvordan det var at være i en terminsgruppe. Om det så bare er for nogle dage. Krydser fingre for os begge :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xana
Tak for svar, jeg håber at det bliver på samme kvalmeniveau så :). Det er til at holde ud. Jeg har ikke de store cravings før aften , hvor jeg kører chips ind. Og min mands hjemmelavede isthe på grøn the. Den kan altså anbefales.

Asko, jeg er ked af at høre at din kvalme er så slem. Håber ikke det varer ved.

Og Xana, du må lige melde tilbage hvordan det går hos lægen. Og håber at det kan give noget ro.

Nu i uge 7 :)

Er ikke frygteligt optimistisk vil jeg sige. Så nu vil jeg bare have scanningen for at få vished.

Det lyder lækkert med iste på grøn te. Hvordan laver han den, hvis man må være så fræk at spørge :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sweetie.pie

Vil da også gerne melde mig på banen. Har lige fundet ud af at jeg er gravid en uplanlagt en af slagsen. Men nå den nu er her skal den være velkommen. Det er forresten barn nummer 4 for mit vedkommende...

Men glæder mig til at følges med jer herinde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
butterflying
Har netop ringet til min læge der via henvisning sender mig videre til en privat klinik. Håber de kan se mig på fredag allerede. Der vil jeg også lige være gået ind i 6.uge som er det tidligste man kan se noget. Er vildt bekymret. Min krop pletbløder derud af med aller største fornøjelse. Primært efter toiletbesøg og det stopper hurtigt igen. Men alligevel.... Og så vågnede jeg med den ledeste kvalme i nat :-(

Det lyder ikke rart med den plet blødning. Så vi jeg krydse fingere for at du kan komme til på fredag og alt er som det skal være.

Hvorfor får du ikke en scanning i det offentlige? Jeg undrede mig bar lige inden jeg skule sende den af sted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
butterflying
Hej.

Jeg tør ikke melde mig rigtigt ind endnu, da jeg ligesom Xana pletbløder hele tiden.

Vi venter nr. 2, den ældste er lige rundet 3 år og er blevet til naturligt, mens nr. 2 har været en lang kamp og er endt med behandling, hvor der hurtigt var gevinst. Nu er spørgsmålet bare om jeg beholder den lille spire. Jeg har egentligt termin i slutningen af august, men flertallet i august-tråden hører til helt i starten eller 10.-14., så jeg passer nok lidt bedre ind her. Jeg kan også se, at vi er rigtigt mange 2. gangsgravide og ældsten er indenfor relativt få måneder.

Eftersom vi har fået hjælp til projektet har jeg direkte hotline til scanninger og de præciserer hele tiden, at jeg bare skal ringe ved blødning. Så jeg er scannet 5+3, 5+5, 6+3 og 7+1 og i dag 7+5, det glider lidt i sig selv. Dertil kommer i øvrigt 3 blodprøver med måling af hcg. Det er i øvrigt fuldstændigt korrekt, at man intet kan se i starten. En af grundene til alle scanningerne var dog også at jeg havde ondt og dermed var meget bekymret for at det var en GUL, så jeg har haft fornøjelsen af både gennemscanning OG gynækologisk undersøgelse OG blodprøver, men alt ser helt normalt ud. Jeg har noget væske ved livmoderen som følge af ægløsning af lidt for mange æg, samt cyster fra selvsamme æg og så ligger der noget væske under graviditeten som muligvis er årsagen til blødningerne -de ved det ikke. Smerterne kommer dog rimeligt sikkert fra væsken og cysterne.

Mht. symptomer, så havde jeg det helt fint den første ~1½ uge, dvs. til 6 fulde uger mens der var juleferie. Jeg havde lidt smerter i underlivet og især ligamentssmerter og så et par pletblødninger og meget ømme bryster. Så startede arbejdet igen og så er træthed og kvalme stødt til, men sidstnævnte kan rimeligt styres ved regelmæssige måltider.

Jeg er lige nu sygemeldt til og med onsdag grundet alle pletblødningerne og ellers ser det ud til, at bækkenproblemer igen bliver det store tema. Egentligt skal jeg hvile, men havde det så godt lørdag at jeg da lige ville svinge støvsugeren. Jeg nåede halvvejs før mit bækken lod sig mærke og jeg indså at sofaen var vejen frem.

Af samme årsag forventer jeg en vægtøgning uden lige..

Jeg glæder mig til at følges med jer og håber at vi alle når termin med et rask og velskabt barn.

Og i øvrigt, nogen gæt på køn? Oprindeligt har jeg snakket om en lillebror (det ville være så nemt med tøjet, især fordi min mand insisterer på at en eventuel pige bare må gå i blåt og det nægter jeg :deer: ), men nu tror jeg efterhånden ret meget på en lille pige. Ikke at det betyder det store, det er bare en fornemmelse fordi den graviditet er så forskellig fra den sidste :) (og fordi mormor og mor har blødt med deres førstefødte pige, dog i begge tilfælde førstefødte helt generelt).

Den kinesiske kalender siger en pige :deer:

Det lyde ikke rart med blødningerne. Så må du slappe af på sofaen så du kan holde på den lille spirer , uden blødning og uden at have ondt..

Og for resten velkommen til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xana
Det lyder ikke rart med den plet blødning. Så vi jeg krydse fingere for at du kan komme til på fredag og alt er som det skal være.

Hvorfor får du ikke en scanning i det offentlige? Jeg undrede mig bar lige inden jeg skule sende den af sted.

Ved det faktisk. Undrede mig også over det. Sidst blev jeg nemlig sendt på Riget og fik topklasse behandling. Var rigtig glad for behandlingen og følte mig helt tryg. Glemte at spørge hvorfor jeg ikke bare skulle derind i stedet.

Til gengæld sagde gynækologen, at min type pletblødninger lyder som sarte slimhinder. Man kan jo håbe:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sweetie.pie

xana og Paulsen: krydser fingre for at jeres blødninger er harmløse....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xana
Vil da også gerne melde mig på banen. Har lige fundet ud af at jeg er gravid en uplanlagt en af slagsen. Men nå den nu er her skal den være velkommen. Det er forresten barn nummer 4 for mit vedkommende...

Tillykke og velkommen til :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
butterflying

Velkommen til så skal du bare lige udfylde hvis du har lyst, så du også kan komme på forsiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
butterflying

Nu har jeg fået sagt velkommen til de nye "ansigter".

Så vil jeg lige hører om jeg er den eneste er har lyst til at fortælle det til hele verdenen at jeg venter mig igen, men det er jo stadig meget nyt.

Men jeg føler mig bare så meget gravid og føler at folk kan se det på mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites