Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Co Junior

Hvad laver I og hvad tjener I? Version 3

Recommended Posts

McLuhan
Lange ferier? Fra 1. juli til 29. juli? Tjae, det er det vel. Efterårs"ferien" er den periode hvor vi skal holde de store møder, efteruddannes, forberede undervisning, rette ekstra mange opgaver...det er bestemt ikke ferie for ret mange gymnasielærere...vinter"ferien" same deal, det eneste der forsvinder er konfrontationstimerne, de er så erstattet af efteruddannelse mv.

Resten af året? kun helligdagene. resten af tiden er fuld tilstedeværelse på skolerne, med mindre man afspadserer nogle af de overtimer man har fået godkendt.

Stærk fagforening? seriøst? der kan jeg kun svare LOL. GL tog den i røven som om de fik penge for det under de seneste forhandlinger...nul krav kom igennem, alt blev worst case.

Derudover er det sjovt at du mener en lvu løn på 41.000 ALT inklusive er godt, hvis vi sammenligner med f.eks. ingeniører, jurister, økonomer, eller vi kan bare tage kortere uddannelser som revisorer, hvor startlønnen også er omkring slutlønnen for en gymnasielærer.

Jeg er målløs, kaldte du lige GL stærkere end DJØF? ahahaha, du aner jo ikke hvad du snakker om, eller også troller du. EOD herfra

Hvis vi skal tage det centrale først: Ja, 41.000 kr. alt inklusive er højt for en offentlig ansat underviser. Det svarer til en forholdvis ny skoleleder på en middelstor skole, eller mere end en institutionsleder nogensinde kommer i nærheden af. Så ja, det er højt. Og igen, du kan ikke sammenligne det med medarbejdergrupper, der skaber værdi/afkast for aktionærer - og derfor er mere værd.

Og det er helt komisk at du sammenligner med en revisor, som netop fakturerer deres timer til kunder. Kan du selv se en sammenhæng?

Og læs nu, hvad jeg skriver. Jurister - og andre med en hvu - har ofte en lavere tilslutningsgrad til fagforeninger, end offentlige ansatte, hvor fagforeningstvang stadig eksisterer. De forhandler løn individuelt - med de fordele og ulemper det giver, herunder ofte en dårlige arbejdsgiverbetalt andel af pensionen.

Ifht ferier m.m. er det rigtigt, at I endelig er ved at få normaliseret jeres ansættelsesforhold, så det ligner resten af landet. Men de få gymnasielærere jeg kender, har alle dels lov til at arbejde hjemme, dels en hel del afspadsering i ferierne, fordi de netop arbejder en smule mere i de øvrige perioder. De er alle utilfredse med den nye overenskomst - men kan stadig godt se, at de har bedre vilkår end os andre.

Men fred være med det. Du er utilfreds med din løn, g misundelig på andre med en højere løn. Det har vi konstateret. Mon ikke du skulle have tjekket det inden, og valgt jura eller andet, hvis du ville have tjent mere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Popfar
Hej alle!

Har oprettet en ny af dem, da den gamle tråd er helt tilbage fra 2011...

1) Hvad laver du/hvad er din stillingsbetegnelse?

2) Hvor mange år har du været i stillingen?

3) Hvor mange års erfaring har du indenfor din stillings branche?

4) Hvad tjener du brutto/før skat? Dvs. ALT hvad du modtager fra din arbejdsgiver.

Taxachauffør i halvandet år og tjener 25-35k om måneden. Dertil indtægter på omkring 100k om året fra salg af artikler, bøger og kurser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

I mit seneste uddannelsesrelaterede job arbejdede jeg med kommunikation i en stor, udenlandsk virksomhed og tjente 35.000 om måneden. Jeg var i den stilling i to år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Petrine-

Jeg er kandidatuddannet, men arbejder deltid som tjener, mens jeg forsøger at finde et relevant job. Tog tre måneder på dagpenge før jeg var ved at eksplodere af raseri over systemets elendighed. Forsøgte at få lov at starte egen virksomhed på supplerende dagpenge, men det må man kun, hvis der IKKE er udsigt til, at virksomheden kan blive ens primære beskæftigelse. Det ville jo også være forfærdeligt, hvis jeg rent faktisk blev i stand til at forsøge mig selv med min forretning, det kan jeg godt se :stoned:

Jeg arbejder ca. 20 timer om ugen og tjener ca. 14.000 før skat. "Bedre end SU og bedre end dimmitendsats" er mit mantra for tiden... Ved siden af forsøger jeg at bakse en lille virksomhed på benene med meget små babysteps.

Jeg håber virkelig på bedre tider, for jeg har lange udsigter til at kunne komme på dagpenge, hvis jeg mister mit nuværende job.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rasmus-81
Debonair... Jeg håber altså ikke, du er studievejleder, hvis du tror, en revisor har en kort uddannelse :tie:

Jeg tror, du tænker på revisorassistenter - og tror, de har den løn, du ser i statistikkerne for revisorere. Sådan er verden altså ikke.

Næ, jeg er lærer.

Og du har ret, jeg fik skrevet kort, hvor der skulle stå mellemlang(4 år som reg. revisor, i følge ug)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rasmus-81

Men fred være med det. Du er utilfreds med din løn, g misundelig på andre med en højere løn. Det har vi konstateret. Mon ikke du skulle have tjekket det inden, og valgt jura eller andet, hvis du ville have tjent mere?

Hvor i alverden læser du dog det? Jeg er fint tilfreds med min slutløn, selvom en nyuddannet jurist tjener mere end min slutløn.

At konstatere en forskel er ikke lig med misundelse, jeg ville dø en langsom død som jurist, det semester på kandidaten hvor vi nærmest kun havde jura var rigeligt...forholdsvis ligetil stof, men dræbende kedeligt....så misundelse? drop dine stråmandsargumenter tak.

Jeg er på min rette hylde, lønnen er hæderlig, men ift. arbejdsbyrde så er det pudsigt at et studium med præcis samme sværhedsgrad, målt i f.eks. ects, er så uens.

Men slut herfra, du bilder dig selv ind at min lille sidebemærkning var tegn på misundelse, og det har så fyldt hvad, 3-4 siders med ot kværnen omkring i forkælelede lærere...aner man en grad af misundelse fra den stakkels jurist med de 70 timer på et mørkt kontor?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus
og jeg skrev aldrig andet :) Jeg påpegede pudsigheden i at den jurist der skrev her i tråden faktisk startede på min slutløn. At andre så tog voldsomt anstød af dét, det forstår jeg ikke helt.

Det er mig der er den (semi)-offentligt ansatte, tydeligvis ikke juristen, for i det offentlige er de jo nok først på min slutløn efter et par år, inden de sejler videre til min leders løn.

Jo, men din uddannelse tvinger dig jo ikke til at arbejde i det offentlige, ligesom juristen ikke er garanteret et job i det private.

Det, du mest af alt sammenligner, er offentlig ansættelse vs. privat, ikke fag vs. fag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus
Jeg er kandidatuddannet, men arbejder deltid som tjener, mens jeg forsøger at finde et relevant job. Tog tre måneder på dagpenge før jeg var ved at eksplodere af raseri over systemets elendighed. Forsøgte at få lov at starte egen virksomhed på supplerende dagpenge, men det må man kun, hvis der IKKE er udsigt til, at virksomheden kan blive ens primære beskæftigelse. Det ville jo også være forfærdeligt, hvis jeg rent faktisk blev i stand til at forsøge mig selv med min forretning, det kan jeg godt se :stoned:

Jeg arbejder ca. 20 timer om ugen og tjener ca. 14.000 før skat. "Bedre end SU og bedre end dimmitendsats" er mit mantra for tiden... Ved siden af forsøger jeg at bakse en lille virksomhed på benene med meget små babysteps.

Jeg håber virkelig på bedre tider, for jeg har lange udsigter til at kunne komme på dagpenge, hvis jeg mister mit nuværende job.

Hvorfor har du det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
McLuhan
Næ, jeg er lærer.

Og du har ret, jeg fik skrevet kort, hvor der skulle stå mellemlang(4 år som reg. revisor, i følge ug)

Reg. revisor er en tillægsuddannelse oven på deres cand.merc.aud. Som iøvrigt koster mange penge og er svær at bestå.

Så nej, det er en lvu - og længere end de flestes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli

Jeg er på min rette hylde, lønnen er hæderlig, men ift. arbejdsbyrde så er det pudsigt at et studium med præcis samme sværhedsgrad, målt i f.eks. ects, er så uens.

ECTS måler slet ikke sværhedsgrad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...