Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjernesamleren

Nogen der "spiller" minecraft ?

Recommended Posts

Gorrhysa

^Man skal downloade spillet, eller det vil sige launcheren til det.

Når du køber spillet er både survival og creative inkluderet. Jeg synes ubetinget survival er sjovest, men min arkitektoniske begavelse ligger på et meget lille sted og jeg har ikke tålmodighed til at bygge kæmpe konstruktioner. Du kan indstille sværhedsgraden i survival, så monstrene har sværere ved at slå dig ihjel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kriss3d

Det er egentligt ret nemt. Du går ind på minecraft.net som er SIDEN.. altså den officielle side. Der smider man omkring 100 kr på et visa kort efter Notch (skaberen) og så henter du spillet. Fidusen er således at alle og enhver kan downloade selve launcheren. Men for at starte spillet skal man logge ind. Og det er altså kun 100 kr. Det er 2 pakker smøger hvis man ryger.. Og det er SÅ meget pengene værd.

Når spillet er startet har du adgang til singleplayer, creative og multiplayer. Uden at have købt spillet kan du i princippet slet ikke starte det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge

Jeg spiller også Minecraft og jeg elsker det! Men det er et spil som ikke rummer andet formål end det man selv putter ind i det, så man skal enten være god til at finde på projekter, kunne lide at rende hovedløst rundt og lege, at man er det første (og eneste) menneske på jorden (hvilket jeg godt kan), eller man skal spille sammen med andre på en server. Jeg har spillet på både danske og udenlandske servere, på servere hvor griefing er tilladt og servere hvor alting er beskyttet. Der er udviklet enormt mange mods og tilføjelser til Minecraft, hvis en nørd kan finde på det, kan en nørd udvikle det.

Som de andre skriver findes der forskellige modes: creative, survival og adventure, som er en forholdsvis ny gamemode, som potentielt giver en mere styret spiloplevelse. Jeg synes survival er sjovest, der skal man trods alt sørge for at få bygget noget velfungerende op, så man kan holde sig selv i live.

For at spille skal du have spillet og en launcher (MagicLauncher). Jeg bruger version 1.5.2 af Minecraft og version 1.1.7 af MagicLaucher ([Launcher] Magic Launcher 1.1.7 (mods, options, profiles, news) - Minecraft Forum).

Den almindelige udgave af Minecraft er visuelt meget uraffineret (aka pixelleret og grim) og det syntes jeg var et gigantisk turnoff da jeg begyndte at spille det - jeg kunne ikke leve mig ind i det, fordi det var så klodset og unaturligt, og det spil er all about immersing. Heldigvis der der er blevet udviklet et HAV af såkaldte texture packs, som forbedrer udseendet. Dem tilføjer man når man har logget på spillet, under Options. Jeg bruger en der hedder LB Photo Realism (LB Photo Realism 1.6.2 Resource Pack | Texture Packs), som giver det hele et mere realistisk udseende. Andre bruger texture packs som er mere tegneserieagtige, det er et spørgsmål om smag.

Jeg spiller mest sammen med venner og har bl.a. udviklet et puzzle-spil, som fem af mine venner spillede i survival mode, mens jeg holdt øje med dem i creative mode. Jeg havde lavet et kort i en map creator, skrevet en historie, spredt bygninger og andet rundt om på øen og fyldt den med clues, puzzles og andre udfordringer og fulgte dem så, mens de forsøgte at sammenstykke de forskellige informationer de fik, så de kunne løse den endelige gåde. Det var superfedt og det syntes de også og så var det en anden måde at bruge spillet på end vi tidligere havde.

Screenshot fra det jeg lavede (det er et hint på skiltet):

post-150097-13940128487407_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge

Hov - hvis du har spørgsmål så stil dem bare. Det kan godt være svært at regne ud til at begynde med.

Jeg vil faktisk anbefale dig at starte på en server og i survival mode. Spiller man i creative går man glip af lidt af spændingen og nybyggerfølelsen, synes jeg. Creative er bedst hvis man ska lave meget store projekter, men det er også lidt snyd, synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kriss3d

Den server jeg er på har ikke griefing tilladt og folk er fornuftige. Du er velkommen til at komme på der hvis det er. Jeg er selv recruiter så jeg kan få dig på en trial hvis du har lyst.

Alle der starter i en trial world og efter 2 dage kan man så blive accepted og får fuld adgang til en main world hvor man frit kan bygge stort, nether og explorer. De to sidste er til at farme resourcer i så der bliver resat af og til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gorrhysa

Jeg spiller mest sammen med venner og har bl.a. udviklet et puzzle-spil, som fem af mine venner spillede i survival mode, mens jeg holdt øje med dem i creative mode. Jeg havde lavet et kort i en map creator, skrevet en historie, spredt bygninger og andet rundt om på øen og fyldt den med clues, puzzles og andre udfordringer og fulgte dem så, mens de forsøgte at sammenstykke de forskellige informationer de fik, så de kunne løse den endelige gåde. Det var superfedt og det syntes de også og så var det en anden måde at bruge spillet på end vi tidligere havde.

Screenshot fra det jeg lavede (det er et hint på skiltet):

Det lyder vildt spændende. Elsker puzzles. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge
Det lyder vildt spændende. Elsker puzzles. :)

Du skal være velkommen til at få det :) Jeg kan ikke helt huske hvordan man gør, men det er noget med, at du skal have map-filen og loade den ind i din minecraft-mappe, og så skal de versioner du spiller med være kompatible med dem der er lavet til. Jeg kan finde ud af det, hvis du vil. Jeg havde faktisk planer om at lægge det op på Reddit til fri afbenyttelse, men kom bort fra det. Sig til hvis du er interesseret, så prøver jeg at finde ud af det.

Det kan godt tage nogle timer, dog, og er sikkert sjovest hvis man er flere om det. Det er udviklet til præcis 5 spillere :D (kan godt spilles af færre)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge
Den server jeg er på har ikke griefing tilladt og folk er fornuftige. Du er velkommen til at komme på der hvis det er. Jeg er selv recruiter så jeg kan få dig på en trial hvis du har lyst.

Alle der starter i en trial world og efter 2 dage kan man så blive accepted og får fuld adgang til en main world hvor man frit kan bygge stort, nether og explorer. De to sidste er til at farme resourcer i så der bliver resat af og til.

Er der nogle krav til hvor aktiv man skal være? Og er serveren stabil? Det mest irriterende ved at spille på andres servere er, at de så ofte er nede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernesamleren

Hold nu kæft jeg føler mig som en total computer newbie når i snakker sån :lol: Launcher, quests osv :lol: Mangler Jeff Dunhams Peanut dukke, der stryger hånden over håret mens han siger "Swush"

Er total lost :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge

:lol: Jamen der er komplet uforståeligt og jeg er pænt heldig at jeg har adgang til ikke mindre end to dudes, der kan redde mig når jeg får spat af, at lortet bare ikke er simplere lavet :D Nørdniveaet er sindssygt højt, fordi spillet er udviklet sådan, at alle der kan og vil kan udvikle udvidelser eller forbedringer til det og alle kan tilføje hvad de har lyst til, så længe de kan få det til at virke. Som almindelig spiller står man så desværre bare overfor den opgave at sortere i alt det skrammel der ligger rundt omkring. Og her har man brug for hjælp.

Men. I bund og grund er en launcher bare det, du starter spillet op med. Og så kan du bruge den til at aktivere spiltilføjelser med også, fx grafikforbedringer (de der texture packs jeg snakkede om). Meget smart. Men til at starte med skal du bare have den nævnte launcher og selve minecraftspillet, så er du good to go.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites