Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjernesamleren

Nogen der "spiller" minecraft ?

Recommended Posts

Stjernesamleren

Ungerne på arbejdet spiller det rigtig meget ! Som i altid, både de små fra 0. kl. og de store fra 3. kl. - og nu har jeg sat mig for at se hvad det er der trækker sån :D

Men jeg kan ikke helt finde ud af det :genert: Nogen jeg kan spørge om en masse ? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gorrhysa

Mig, mig :D

Jeg er ikke ekspert, men har spillet det ca. 1½ år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernesamleren
Mig, mig :D

Jeg er ikke ekspert, men har spillet det ca. 1½ år.

Kan du så ikke forklare mig det hele :lol:

Ej, jeg ledte egentlig efter en gratis version, men den jeg kan finde, indeholder ikke de forskellige blokke til at bygge med ? (Hvis jeg da ikke skal trykke på en vildt underlig tast?)

Hvad går spillet ud på ? Er der et eller andet mål ? noget man kan opnå ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gorrhysa

Det er jo et spil, der har udviklet sig løbende siden 2009 eller deromkring.

Det er en slags survival-spil (der findes andre game modes også, fx creative), hvor du skal samle ressourcer og bygge dig et hus for at beskytte dig mod monstre (bl.a. zombier, skeletter og de frygtede creepers). En anden vigtig del af spillet er mine-delen, hvor du graver dybt for at skaffe ressourcer (bl.a. kul, jern og diamanter).

Demo-version kan nok ikke så meget, men spillet koster vist stadig kun 150,-. Du kan kigge på videoer på Youtube for at se hvad man kan i spillet.

Der var oprindeligt ikke et mål med spillet, men målet er nu (ud over at overleve) at komme til The End (en parallel dimension) hvor man skal slå The Ender Dragon ihjel.

Dette er bare en brøkdel af hvad spillet går ud på. Du kan evt. kigge på Wiki'en Minecraft Wiki - The ultimate resource for all things Minecraft og ellers må du endelig spørge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernesamleren
Det er jo et spil, der har udviklet sig løbende siden 2009 eller deromkring.

Det er en slags survival-spil (der findes andre game modes også, fx creative), hvor du skal samle ressourcer og bygge dig et hus for at beskytte dig mod monstre (bl.a. zombier, skeletter og de frygtede creepers). En anden vigtig del af spillet er mine-delen, hvor du graver dybt for at skaffe ressourcer (bl.a. kul, jern og diamanter).

Demo-version kan nok ikke så meget, men spillet koster vist stadig kun 150,-. Du kan kigge på videoer på Youtube for at se hvad man kan i spillet.

Der var oprindeligt ikke et mål med spillet, men målet er nu (ud over at overleve) at komme til The End (en parallel dimension) hvor man skal slå The Ender Dragon ihjel.

Dette er bare en brøkdel af hvad spillet går ud på. Du kan evt. kigge på Wiki'en Minecraft Wiki - The ultimate resource for all things Minecraft og ellers må du endelig spørge.

Hmm, der er bare klodser i det på arbejdet .. Hmm, jeg må undersøge det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gorrhysa

Man starter spillet med at spawne et tilfældigt sted i en ny verden. Du starter om morgenen og har så til om aftenen til at bygge dig et midlertidigt tilflugtssted. Om aftenen begynder monstrene at spawne :D Zombier, skeletter og creepers. Hvis du bliver spottet af et monster vil det forsøge at slå dig ihjel. De spawner kun i mørke, så det er vigtigt, at dit tilflugtssted er godt oplyst.

Så snart solen står op dør skeletterne og zombierne, mens creeperne stadig ruller rundt. Creepere er så frygtede, fordi du ikke kan høre dem før de er lige bag dig og den eneste advarsel du får, inden de sprænger dig i luften er "hissss....".

Så snart du har bygget det første shelter, kan du gå i gang med at samle ressourcer under jorden. Da der er mørkt under jorden, er der naturligvis også masser af monstre. Under jorden vil du tit støde ind store huler og forladte minegange. Der er mange andre farer dernede, bl.a. lava, som du risikerer at få i hovedet, hvis du pludselig graver dig ind i en lavasø. Men der er også vigtige mineraler som diamanter (som er det vigtigste materiale til at lave våben, værktøj og rustninger af).

Længere henne i spillet kan man bygge en Nether-portal, som fører til en anden dimension, kaldet The Nether. Det er et farligt sted med hav af lava, frygtelige monstre som ghasts og withers, men også mange sjældne materialer som fx de eftertragtede glowstones, som hænger langt oppe under loftet over havet af lava.

En anden særlig feature ved spillet, som man kan udforske hvis man vil, er redstone, som er et slags ledende materiale, som man kan bruge til at bygge fantastiske ingeniørmæssige konstruktioner med. Man kan også brygge potions med forskellige positive og negative egenskaber og enchante sine værktøjer, våben og rustninger, så de bliver stærkere.

Det er jo et sandbox-spil og hvis man ikke kan lide den slags spil, er Minecraft nok ikke noget for en :) Men ellers er det bare en kæmpe legeplads.

...jeg er vist lidt nørdet :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernesamleren

Sandbox spil ?

Jeg tror måske de spiller flere forskellige af dem, for nogle af dem spiller med liv og diamanter, nogle andre spiller hvor de kan bygge bygge og bygge :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gorrhysa

Sandbox - betyder at du kan gå rundt i en stor verden og stort set lave hvad der passer dig inden for rammerne af spillet.

Dem, der spiller med liv og diamanter spiller survival og dem, der bare bygger er i creative mode. I creative mode har du ubegrænset adgang til alle materialer der findes i spillet og kan bygge alt muligt uden at skulle samle ressourcerne først :) I creative kan du flyve og du kan heller ikke dø, som du kan i survival.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kriss3d

Jeg spiller selv på en dansk voksen server (18+)

Der er det survival. Men folk er VILDT flinke og der er mange geniale addons - så som auto repair på ting hvis du har mats til det.

For en nybegynder der spiller singleplayer vil jeg forslå at du kigger på det lidt som legoklodser blot med den forskel at de fleste blokke kan hænge i luften.

Det fordre en enorm kreativitet da du helt præcist selv skaber dit spil. Vil du bygge et mega slot med gange og fangekældere.. Værsgo. Vil du bygge en komplet skaleret model af dit hus ? Jamen det gør du bare.. Vil du bygge en verden med en flok får og heste, køer og grise samt høns ? Det er der god mulighed for.

Som survival der nok er det primære i spillet bør du hurtigst muligt sørge for at få fat i en masse træ. Lav nogle planker og en arbejdsbænk. De forskellige ting du kan lave skal du nok slå op på nettet minecraft wiki eller noget. Det hele afhænger hvordan du placerer dine ting i et grid på 3x3 tern. F.eks et T med to træstave lodret og 3 cobblestone eller iron bars vandret (så det danner et stort T) vil give dig en pickaxe. Nok et af de mest anvendelige værktøjer. Sørg for at lav en ovn (en slags firkant af cobble stone) giver dig mulighed for at lave træ om til kul indtil du får minet kul selv. og så kan du sætte en træstav under et kulstykke for at lave en fakkel osv.

Det er ekstremt vanedannende. Alene singleplayer er det. Som en hyggelig multiplayer som jeg selv spiller er det ENDNU mere (smp.choicecraft.net) bare spørg efter mig. Sproget er engelsk men der er mange danskere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernesamleren
Jeg spiller selv på en dansk voksen server (18+)

Der er det survival. Men folk er VILDT flinke og der er mange geniale addons - så som auto repair på ting hvis du har mats til det.

For en nybegynder der spiller singleplayer vil jeg forslå at du kigger på det lidt som legoklodser blot med den forskel at de fleste blokke kan hænge i luften.

Det fordre en enorm kreativitet da du helt præcist selv skaber dit spil. Vil du bygge et mega slot med gange og fangekældere.. Værsgo. Vil du bygge en komplet skaleret model af dit hus ? Jamen det gør du bare.. Vil du bygge en verden med en flok får og heste, køer og grise samt høns ? Det er der god mulighed for.

Som survival der nok er det primære i spillet bør du hurtigst muligt sørge for at få fat i en masse træ. Lav nogle planker og en arbejdsbænk. De forskellige ting du kan lave skal du nok slå op på nettet minecraft wiki eller noget. Det hele afhænger hvordan du placerer dine ting i et grid på 3x3 tern. F.eks et T med to træstave lodret og 3 cobblestone eller iron bars vandret (så det danner et stort T) vil give dig en pickaxe. Nok et af de mest anvendelige værktøjer. Sørg for at lav en ovn (en slags firkant af cobble stone) giver dig mulighed for at lave træ om til kul indtil du får minet kul selv. og så kan du sætte en træstav under et kulstykke for at lave en fakkel osv.

Det er ekstremt vanedannende. Alene singleplayer er det. Som en hyggelig multiplayer som jeg selv spiller er det ENDNU mere (smp.choicecraft.net) bare spørg efter mig. Sproget er engelsk men der er mange danskere.

Måske et dumt spørgsmål, skal man downloade spillet eller købe en disc ? :genert:

Hvis nu jeg vil starte med at spille creative mode og senere gå over i survival ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites