ladycatlelli

Tetracyklin/tetralysal mod acne - Virker det det på længere sigt?

Recommended Posts

Lelly

Mynthe - Hvor lang tid tod du isotretinoin?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lelly
Jeg tog dem af flere omgange gennem mange år, så nej, de virkede ikke permanent - det tror jeg sjældent de gør. Det er jo antibiotika, som slår betændelsen ihjel mens man tager dem, men de påvirker jo ikke hormonerne, som for det meste er problemet bag.

Jeg endte med at tage isotretinoin som 20-årig, og jeg har ikke fortrudt det et sekund. Min hud er fri for bumser og jeg oplevede ikke andre bivirkninger en tør hud.

Hvor lang tid tog du pillerne? og hvordan var din hud inden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Min kæreste havde meget uren hud da vi mødtes. Dengang var han 26, og burde altså være ude over de værste teenage-hormonflip, men det var stadig rigtig slemt, specielt i ansigtet (ved tindingerne og i panden) og lidt på ryggen.

Han brugte tetracyklin i 3 måneder mener jeg, og der var klar forbedring allerede fra starten :gogo: Nu, ca 2.5 år efter, er hans hud for det meste stadig rigtig pæn. En gang imellem kommer der en bums eller urenheder ved tindingerne, men generelt ser det rigtig pænt ud - så for ham må det siges at have langtidsvirkning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mynthe.

Jeg endte nok med at tage dem i...7 mdr? De første mdr var de værste, da min hus VIRELIG tørrede ud. I slutningen var det ikke så slemt, da jeg blev sat ned i dosis. Det var også derfor det tog så lang tid.

Hvordan min hud var inden? Tjaa, jeg var ramt at akne. ;) I de perioder hvor jeg også havde taget tetracyklin forinden var min hud egentlig ok, men jeg havde altid et par bumser som min. Det har jeg ikke mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sparkleberry

Jeg tog Tetracyklin i tre måneder, og det hjalp. Jeg får da stadig en bums i ny og næ, men i det store hele er min hud pæn :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
coutliyox
Skrevet (redigeret)

Piller mod bumser  - nonacne.dk Veldig bra produkt! 

Redigeret af coutliyox

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind