linse1972

Mørbrad.

Recommended Posts

linse1972

Hvis i nu havde en svinemørbrad, hvad ville i så lave af aftensmad med den ?

Helst ikke mørbradbøffer, da vi får det rimelig tit her hjemme og det er jeg er kørt lidt træt i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lauzine

Jeg ville lave enten mørbradgryde eller schnitzler :ivrig:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69

"Forloren and"

Bedst med 2 stk. mørbrad

Mørbrad flækkes og bankes let flade. På den ene kommes tynde æble både og svesker. Krydres med salt og peber. Den anden mørbrad lægges ovenpå og de bindes sammen med kødsnor. Gnides udvendigt med salt & peber. Brunes på alle sider. Hæld bouillon ved så kødet er halvt dækket. Lad mørbraden "stege" ca. 15 minutter inden den vendes og yderligere steges ca. 15 minutter. Tag kødet op og jævn sovsen med fløde (evt. noget jævning) og smag sovsen til med salt, peber og ribsgele

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
masken.taler

jeg ville skære den lidt op, lave noget fyld af smør, hvidløg og persille, og komme i(lidt som en slags rullepølse), og pakke den ind i bacon.

og hvis vejret var en smule mere egnet til det ville jeg have smidt den på grillen. men oven fungerer også udemærket. mums

jeg har også prøvet en variant med revet æble og timian i et tyndt lag, og bacon omkring. det fungerer også godt.

endeligt har vi "marineret" den i rødvin ca 1 døgn, og så bagt den....tror også vi havde bacon omkring der...

(ja bacon ER fantastisk... :slem: ...)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg har tidligere lavet en mørbrad, som blev "fileteret" så den var helt flad og nogenlunde firkantet.

Lavet en blanding af flødeost med krydderier og chilisovs - "smurt" det på og rullet den sammen som en roulade, viklet bacon omkring og så på grillen.

:ivrig:

Retter lige:

Jeg kom også rød peberfrugt i - ovenpå osteblandingen :ivrig:

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linse1972

Hvis du laver den i ovnen, hvor mange grader og hvor længe giver du den så ?

jeg ville skære den lidt op, lave noget fyld af smør, hvidløg og persille, og komme i(lidt som en slags rullepølse), og pakke den ind i bacon.

og hvis vejret var en smule mere egnet til det ville jeg have smidt den på grillen. men oven fungerer også udemærket. mums

jeg har også prøvet en variant med revet æble og timian i et tyndt lag, og bacon omkring. det fungerer også godt.

endeligt har vi "marineret" den i rødvin ca 1 døgn, og så bagt den....tror også vi havde bacon omkring der...

(ja bacon ER fantastisk... :slem: ...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
masken.taler
Hvis du laver den i ovnen, hvor mange grader og hvor længe giver du den så ?

uha...det er som regel min kæreste der laver dem, så den del har jeg ikke helt styr på. men ca 200 grader, og så får de vel 30-45 min alt efter størrelse... vil jeg tro

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
masken.taler
Jeg har tidligere lavet en mørbrad, som blev "fileteret" så den var helt flad og nogenlunde firkantet.

Lavet en blanding af flødeost med krydderier og chilisovs - "smurt" det på og rullet den sammen som en roulade, viklet bacon omkring og så på grillen.

:ivrig:

en variation af den havde vi faktisk også snakket om at prøve... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
en variation af den havde vi faktisk også snakket om at prøve... :)

Glemte lige, jeg kom røde peberfrugter ovenpå den der oste-krydder-blanding :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Excentrica

Enten mørbradgryde med masser af champignoner, løg og fløde, eller en indbagt mørbrad med flødeost, champignon, bacon og soltørrede tomater.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind