Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjerne87

Septembermødre 2013

Recommended Posts

Aurelia

Tillykke med huskøbet, Solvej. Det er jo helt fantastisk timing :) Knap så fedt med vuggestuepladsen. Hvor langt kommer I til at skulle køre, når I er flyttet?

Nutella: Det var VILDT dårligt timing med den flytning. Denne gang må du have sving i venner og bekendte, så du kan slippe for svigerfamiliens "hjælp".

Stjerne: JEg fik aldrig kommenteret på din bryllupskjole, men du er meget smuk i den :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

I wish, Aurelia.. Er sikker på at vennerne nok skulle stå der, men i første omgang kommer svigerne og hjælper på selve dagen.. BOM.. Det eneste positive er, at jeg bare kan gå og pakke ud lige så stille - vi har jo mere eller mindre alt hvad vi skal bruge, da vi har haft det med til det her hus.. Alle møblerne bliver leveret tilbage til hvor de stod - håber bare at alt er intakt..

Det er altid noget at det er inden uni og vuggestue start..Stresser dog stadig lidt, for mon ikke jeg får nogle hårde nætter igen pga. flytning.. Ahh. T slipper sgu for let.. Men heldigvis kan jeg så få ryddet ud (også i hans ting). Har nemlig tænkt at sælge lidt ud.. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Aurelia: Vi fandt så ud af i går at det er en tur på 10km.... Troede ikke det var så langt. Puha. Så vi snakker om at manden må aflevere og hente i bil, indtil vi får en plads i den nye kommune. Jeg får en kæmpe omvej, hvis jeg skal aflevere eller hente og vi har kun 1 bil. Ej, det er noget værre rod. Har kigget efter privat dagplejer, men kan ikke rigtig finde nogle. Ved ikke hvor man leder?

Nutella: Sådan! Godt du udnytter muligheden til lige at rydde op også. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kattua

Håber alt er vel rundt omkring :kys:

Her står alt i flytningens tegn. Der er nu kun halvanden uge til vi flytter - vildt!

I går var vi til kontaktbesøg hos Theas dagplejer. Virkelig, virkelig positivt. Der er allerede en masse ting, der er SÅ meget bedre i den nye kommune end i den gamle.

Vi starter op mandag den 4. august. Det bliver spændende.. Thea var bare mega nysgerrig efter de nye ting og de andre børn. Herligt.

Hun er begyndt at krybe fremad nu og er slet ikke til at styre. Og hun kommer op på alle 4 også, så der går nok ikke lang tid, før hun kravler :-)

Nætterne går stadig rigtig godt. Til gengæld er hun begyndt at vågne 1-2 timer efter hun er lagt i seng og er så vågen 2 timer der. Hvor hun bare ligger i sin seng og skiftevis pludrer, pylrer og græder. Jeg kan ikke gå fra hende, så jeg har bare haft nogle mega kedelige aftener i soveværelset, der er endt med, at jeg selv er gået i seng, når hun endelig er faldet i søvn.

Jeg tilskriver det separationsangst (i går sagde hun fx. mam-mam-mam-mam-mam-mam imens hun pylrede. Jeg prøvede at amme hende, men hun ville ikke spise, så jeg tænker, at det var mor hun mente i stedet)

Hvordan går det med jer andre der stadig ammer? Hvor ofte og hvornår ammer I?

Thea bliver ammet 3 gange i døget. Det er inden formiddagslur, inden middagslur og når hun bliver lagt i seng om aftenen. Nogle gange spiser hun en masse hos mig og nogle gange næsten ingenting.

Men jeg er begyndt at tænke på, at der jo ikke går lang tid, før jeg ikke kan amme i dagtimerne længere. Skal jeg mon så rykke måltiderne eller skippe dem?

Hun får sødmælk i sin mad i løbet af dagen.

Men er det ikke cirka sådan, at hvis man ammer så er det 3 gange i døgnet ved 9 måneder, 2 gange i døgnet ved 10 måneder og 1 gang i døgnet ved 11 måneder?

Så kan jeg måske amme om eftermiddagen og inden nat, når hun starter i dagpleje :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Hej piger,

Så er vi hjemme fra ferie igen, og et hurtigt besøg hos mine forældre mandag-tirsdag. Det er bare gået rigtig fint med Johan, han tog ferien så fint, havde en enkelt pyller-dag, men da havde vi også 33 grader, så han havde det varmt. Flyturene gik også over al forventning, han lagde sig bare til at sove med det samme flyet rullede og så tog han lige en god time og underholdt så ellers resten af flyet med sine charmørtricks - han er virkelig blevet en charmebøf, så slemt :lol: Hver gang vi kom ind på en restaurant på ferien scannede han lige lokalet for at se om der var nogen der kiggede. Hvis ikke, så hvinede han ldt indtil han fangede en eller andens opmærksomhed og så fik den ellers ikke for lidt med smil, grin og vinke-vinke :D Lille bøf.

Han er begyndt mere eller mindre fast at sove igennem og her på ferien er han også begyndt at sove længere om morgenen, til omkring kl. 7, så det er bare skønt! Håber det holder ved.

Han er et frygteligt madøre, der spiser alt, og meget :D

En enkelt gang er han selv kommet op at sidde den anden dag, så det begynder han nok snart rigtigt på. Han kommer stadig ikke fremad, men bakker ganske hurtigt rundt nu, både liggende på maven og siddende op :lol: Han er også begyndt at komme rigtigt op på alle 4.

Nu skal vi bare have en rolig uge herhjemme og så går det jo løs med de sidste forberedelser til bryllupsfesten i næste uge, det er jo næste lørdag - glæder mig helt vildt. Dog ikke til den del hvor Johan skal passes, men vi overlever forhåbentligt begge 2. Han er nemlig blevet en forfærdelig morbaby, der SKRIGER når jeg bevæger mig væk og kæmper for at komme over til mig, når jeg er i nærheden. Han suuuuger sig fast på mit ansigt og hals hver gang jeg tager ham op. Dejlige våde kys :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kattua

Velkommen hjem fra ferie, Stjerne!

Dejligt at I havde en god tur. Og skønt med en rigtig lille charmør :love:

Og fedt at han sover så godt om natten :gogo: Hvad med dagslurene?

Ihhhh, det bliver så spændende med jeres snarlige bryllup :banan: Kan godt forstå du glæder dig, det er en fantastisk dag :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Velkommen hjem fra ferie, Stjerne!

Dejligt at I havde en god tur. Og skønt med en rigtig lille charmør :love:

Og fedt at han sover så godt om natten :gogo: Hvad med dagslurene?

Ihhhh, det bliver så spændende med jeres snarlige bryllup :banan: Kan godt forstå du glæder dig, det er en fantastisk dag :love:

Bah, han sover maks. 2 x ½ time de fleste dage. Men det er ok, når han sover godt om natten :) jeg klager ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Og her er Johan puttet og vi sidder i sofaen med en film klar og venter på 2 x burgermenu fra den lokale :love: fredag you've been missed! :D

Øv følte mig lige som jordens dårligste mor i dag; først fik Johan væltet sådan en plantereol (bare sådan en i træ med tre små hylder, but still) væltet ned over sig selv, fordi han prøvede at rejse sig op ved den ude i drivhuset, mens jeg vendte ryggen til for at vande en blomst. Det gav en lille rift i baghovedet og et ordentligt gok hen over næseryggen, med en skramme der blødte. Et kvarter senere væltede han så lige med hovedet ned i fliserne på terrassen, da han sad - og han sad endda på et tæppe, men væltede selvfølgelig lige uden for det, så det gav en bule på siden af hovedet. Endte med at ringe til lægen, for han blev total mat bagefter og faldt i søvn i armene på mig, så blev helt bekymret, men han kvikkede hurtigt op og blev sig selv og kværnede et stykke brød. Manden synes han så frygtelig ud, da han kom hjem... :blush: Men nå, det er jo hvad der sker nu hvor han begynder at komme omkring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Pip herfra. :)

Stjerne: Er det så denne weekend du skal giftes? Ihhh, det bliver spændende! :)

Og du skal ikke have dårlig samvittighed over Johans skrammer - det er ikke til at undgå. Thilde har også buler og blå mærker over det hele.

Kattua: Så er det jo lige om nu I skal flytte. Håber det kommer til at gå godt. :)

Her går det lidt op og ned. Vi var inde i en rigtig god periode, men i fredags blev Thilde pludselig meget ked af det (da hun skulle sove) og græd og græd og græd. Hun havde i løbet af ugen haft småfeber, tynd mave og sov lidt uroligt. "Tænder" vil de fleste sige, men der er ikke tegn på NOGET som helst endnu. Nå, det var en hård nat, men det går langsomt fremad. Vi er ikke helt tilbage til den gode gamle rytme, men næsten. Vi så også hun var midt i tordenskyen i sit tigerspring i fredags, så måske hun bare følger kalenderen? Ej, har ikke oplevet hende sådan, siden hun var 5 uger og var igennem tigerspring nr. 2 (eller var det da hun var 8 uger?).

I går fik vi skrevet hende op til vuggestue i vores nye kommune - kom på venteliste i dag. Vi er rimelig langt nede, så det bliver spændende hvor lang tid der kommer til at gå. Hun skal starte i vs der hvor vi bor nu 1. sep, og så er vi nødt til at pendle med hende. Der er ikke så mange andre muligheder.

Hun møver sig stadig frem og er blevet rigtig god til at sætte sig op. Hun kravler ikke rigtig endnu, men kommer stadig hurtigt rundt. Og hun er også begyndt at følge efter os når vi går. Hun er begyndt at rejse sig op af ting og det er med hjertet i halsen (og på spring) at jeg ser hende gøre store fremskridt. Det er helt utroligt.

Og nu kan vi jo også snart begynde at planlægge flytning, så jeg er gået helt i redebygger-mode. Kunne jo ikke så godt indrette børneværelse i vores lille 2-vær, men nu får hun jo eget. Glæder mig!!!! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Arne: Vildt at Holly allerede går!!! Store dygtige pige. :glad: Er det rigtigt forstået at du skal gå hjemme med hende et helt år endnu? Hvorfor? Altså ikke på den flabede måde, men.... Er du hjemmegående? Og kan du underholde hende? Vi synes det er meget svært at underholde Thilde nok i løbet af dagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...