Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjerne87

Septembermødre 2013

Recommended Posts

Solvej

Lige kort - vi har haft en rigtig god, men lang dag. Så lige nu ligger vi alle tre og kokser på sofaen. :)

God bedring Stjerne - sikke I bliver ramt af det brystbetændelse. :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Nutella: Er I i Danmark nu eller hvordan? Forstod ikke helt det med at tingene skulle kunne være i tasker?

Vi har haft en rigtig god dag idag, med flere store begivenheder.

Da vi stod op, lå Thilde og snakkede med sig selv inde i sengen, så jeg tøffede rundt og gjorde mig klar til at vi skulle besøge mandens arbejde. Jeg besluttede mig for at tage et hurtigt bad, hvilket jeg ikke har gjort før, mens jeg var alene med hende. Det blev et meget hurtigt bad, men nøj hvor var jeg stolt! Både på hendes og egne vegne. Og Thilde var faldet i søvn da jeg kom ud. :)

Nå, så skulle vi med bussen for første gang idag. På vej til stoppestedet, kørte vi igennem en ordenlig hundekage, så jeg måtte stå og rode med vaskeservietter og håndsprit ved stoppestedet. Øv! :sur: Da bussen så kom, var den proppet OG der var en barnevogn i i forvejen. Det var ovenikøbet en tvillingevogn. Men jeg var altså kold - så jeg masede mig ind. Ellers skulle jeg stå der og glo 20 min. endnu med en sur baby. Heldigvis skulle den anden barnevogn af kort efter. Og grunden til at bussen var så proppet, var at der var en hel børnehave med. :rulle: Thilde kunne IKKE lide bussen, men efter 10min brokkeri faldt hun heldigvis i søvn.

Det gik rigtig fint på farmands arbejde - der blev dikke-dikket og Thilde sked ud over sig selv og en af mandens kollegaer. :blush: (Det havde været rigtig sjovt hvis det havde været chefen, men han ville ikke holde hende. :D )

Hjemme igen tog Thilde en god lang lur og jeg fik spist frokost og også en time på øjet. Da manden kom hjem, pakkede vi Thilde i bilen og kørte til Lyngby. Vi fik købt alt det vi kom efter, så det var rigtig dejligt. Bla et aktivitetstæppe, som jeg glæder mig til at tage i brug.

Rigtig rigtig god dag. :)

Jeg har endnu ikke besøgt mit arbejde, da det ligger dobbelt så langt væk som mandens, så idag var en slags tester. Regner med at de fleste er væk i næste uge pga. efterårsferie, men så ugen efter måske? Må lige få skrevet til min kollega. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia

Stjerne: Håber det går bedre med brystbetændelsen i dag :ae:

Volsej: Bortset lige fra det med hundelorten (ad!), så lyder det som en ret god dag, I havde i går :)

Hvilket aktivitetstæppe har I købt?

Uglemor: Hvordan har du det?

Mødregruppe: Hvornår starter I andre i mødregruppe? Hvis altså I skal i mødregruppe?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia

Jeg får besøg af min far og faster i dag, som har indvilliget i at hjælpe os med at få lidt skik på haven: Få klippet hæk, luget lidt ukrudt og beskåret nogle buske. :gogo: Det er bare superdejligt, for det har vi bare ikke tid til at få gjort, og det nager mig virkelig, når tingene bare står til. Desuden bor vi i et villakvarter fyldt med haveglade pensionister, så vi ligner jo nærmest en skamplet på kvarteret, hvis vi ikke får gjort noget ved det :blush:

Så håber jeg bare, at Julia har en god sovedag i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Hej i tråden :wave:

Så får jeg lige samlet lidt op. Brysterne er desværre ikke rigtigt bedre idag, men heller ikke værre. Kan bare ikke få løst op for de knuder der sidder uanset hvor meget jeg masserer og stryger, så det er lidt frustrerende. Har købt en brystpumpe idag, så jeg kan tømme brystet efter at J har spist sig mæt, men det var nu kun ganske lidt jeg kunne få ud, så er bange for at det ikke får den ønskede effekt.

Her er der lige lidt mor-tid, for manden er i garagen og lave lidt, og J er gået total kold efter at jeg havde ham i bad - det var mere succes idag end de to andre gange, så det er dejligt, hvis han kan vænnes til det. Har egentligt tusind ting jeg burde lave, men går vist om på sofaen og får en lur når nu jeg er færdig med at spise frokost. Får et vennepar til spisning i aften, et vennepar på besøg imorgen eftermiddag og et andet søndag eftermiddag, så der bliver nok at se til - også FOR meget, synes jeg, men så er det 'overstået'. Imorgen og søndag er heldigvis bare korte visitter.

Nutella Altså, synes godt nok også det lyder ret træls for dig med svigerfamilien, når de ved du har nogle deadlines - at have en baby er da hårdt nok uden det, så nu du har begge dele, må de da også lige vise lidt forståelse - selvom de ikke virker til at have forstået konceptet bag :ae: Selvom det er dejligt du ellers føler T tager sin del af ansvaret :gogo: Håber du har fået styr på opgaven!

Volsej og Aurelia Tusind tak for jeres svar til mit underliv :D:kys: Føler faktisk det i løbet af igår er begyndt at blive bedre, så det er bare dejligt, hvis jeg snart er klar til at komme ud og gå igen :banan:

Volsej Skønt med et godt besøg, men øv med fyldt bus - det er det værste ved off. transport. Og så kan jeg godt se det sjove i at T formåede at skide ned af en af mandens kollegaer :lol: Hvordan tog h*n det? :D Og skønt I fik hvad I skulle have i Lyngby, det er så træls når man har besluttet sig for noget og man så ikke kan få det :gogo:

Aurelia Lyder dejligt med skik på haven, her havde vi også besøg af mine forældre i september til at få gjort haven vinterklar, det er rart når det er gjort. Den mangler bare en sidste græsslåning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Nå ja, havde jo SP igår og bassen er bare så fin, hans fødselstal var 3334 g/54 cm og igår 12 dage gammel 3830 g/55 cm, så det er bare dejligt - så kan det godt være de der ammebryster generer mig, men så længe han tydeligvis trives på indholdet, kan jeg bide det i mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia
Hej tøser, jeg skriver lige kort for at tilmelde mig tråden. Jeg læser med, men er stadig i seriøst ammehelvede. Har så mange smerter og har nærmest ikke sovet i ugevis, pga. smerter. Jeg er pt. igang med pillekur for svamp, og er netop i dag begyndt på noget medicin for Raynauds syndrome, for svampekuren lader til at være nyttesløs her på sjettedagen, hvor det kun er blevet værre med smerterne.

Min læge prøvede at overtale mig til at stoppe amningen, men jeg VIL bare amme, så nu får den lige det her sidste skud i bøssen, og hvis den medicin heller ikke virker må jeg jo tage en beslutning derefter.

Jeg kan jo godt se at det er uholdbart, når jeg knapt kan holde min baby tæt uden smerter, og ikke at kunne kramme storebror uden nærmest at være i tårer.

Ud over det er det underligt for mig med al den medicin, det er jeg ikke vant til. Jeg har ikke taget så meget som en panodil under graviditeten, og nu har jeg været på anitbiotika, hormoncremer, svampepiller, og nu blodtrykssænkende piller. Jeeeeez. Håber i det mindste at det virker nu.

Ellers går det nogenlunde, på trods af undtagelsestilstanden, Holly trives, tager på, sover og skider :D

Puha, respekt for at du holder ud!

Jeg sidder med en baby på benene, der lige pt presser, så hun bliver nærmest gasblå i hovedet. Jeg satser på, at der kommer noget ud, for det lugter godt nok fælt.

Vi har haft en rigtig fin dag. Julia har sovet eksemplarisk, så jeg har både kunnet rydde op og opvarte gæster, når de ikke lige var i krig i haven, og Alexander har (næsten) ikke fået nogle hys-anfald i dag. Så søde, eksemplariske børn over hele linjen; så kan jeg ikke ønske mig mere lige i øjeblikket. Eller jo måske, at sætte tænderne i den sidste kanelsnegl fra i eftermiddags, der ligger og lokker ude i køkkenet :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Mg: Jeg er startet i mødregruppe idag. :) Det gik fint - de virker søde. Vi er tre førstegangs og fire andengangs. Thilde er den næstældste. Nogle af dem var virkelig virkelig små nyfødte - årh. :lun:

Sp synes at Thilde var lidt stor (5,9kg) og jeg har fået ordre på at jeg ikke må amme hver anden time mere. Der skal gå minimum tre timer - frygter lidt hvad T synes om det.

Aurelia: Dejligt med hjælp til haven! :) Og søde børn. :)

Stjerne: Øv at dine bryster stadig er ømme. Håber pumpen kommer til at hjælpe lidt - overvejer kraftigt at købe en. Men mest så jeg kan komme ud af huset uden Thilde i et par timer. Skal også til koncert næste måned. :rocker:

Det lyder også lidt hårdt med alle de gæster - især når du ikke er helt ovenpå. Husk at passe på dig selv. Det er ok at frabede sig besøg. :ae:

Og dejligt at han tager fint på og vokser. :)

Mandens kollega tog det ganske pænt, men kunne heller ikke rigtig andet jo. :)

Arne: Åhhh ha, altså! :ae: Det lyder godt nok ikke sjovt. Hvorfor er det at du absolut VIL amme når det kører så dårligt?

Thilde på hendes nye tæppe - hun virker glad for det. :) Det er fra Tiny Love.

post-70242-13940127924211_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Volsej Nej vi er ikke i dk, vi ankommer først sidst i november.. Men vi har 10 kg ekstra pr person på hjemturen, var bare det jeg mente :-)

Åh god bedring Stjerne, håbet at det er ved at blive bedre.. Skal du vække J for at amme eller kan du bruge pumpen?

Arne :ae: Åh altså det lyder hårdt.. Håber og krydser fingre for at medicinen virker nu, så du kan komme til at amme..

Jeg fik afleveret min store aflevering til tiden igår.. :banan: Er bestemt ikke sådan super tilfreds og stolt af mit arbejde, men lige nu er jeg ligeglad.. Nu har jeg "kun" en 5 dages tag-hjem-eksamen tilbage, og jeg har over en måned til at lave den, men vil dog forsøge at gøre det noget hurtigere end det..

Min plunket nurse (Sundhedsplejerske) var her for første gang i torsdags og hun var super tilfreds med K og sagde at hun var imponeret over hvor laid back og cool vi tog det hele som førstegangsforældre.. :-D K vokser godt og vejer nu 4230 gram og er 55,5 cm, hvilket alt passer lige i midten af kurven.. Men kan godt se, at hun kun er en lille spirrevip i forhold til nogle babyer herinde og i min anden gruppe.. Hun bliver 5 uger på søndag og er jo stadig mindre end nogle, store nyfødte.. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uglemor86

Aurelia: Dejligt at få hjælp til haven! Det er bare guld værd, kan sagtens forstå at der ikke lige er overskud/tid til at gøre det selv. Lige for tiden er jeg glad for at vi ingen have har i hvert fald :) også dejligt med søde børn :)

Stjerne: Hvor fint som J er vokset.. Rigtig øv, at du skal kæmpe med brysterne, jeg tager sq hatten af for det. Her er der ingen bryst-problemer, men synes også at der er så meget andet der er hårdt, så tror virkelig jeg ville give hurtigt op hvis det var..

Volsej: Okay, det er da svært sådan at skulle holde sin baby hen med amningen, hvordan går det med det? Her går der oftest også 2 timer imellem, nogle gange mindre, men også nogle gange 3-4 timer... Hyggeligt med MG, jeg skal også afsted her d. 22 for første gang. Der er Andreas kun 3 uger og 3 dage, så synes det er lidt tidligt, og han er også den yngste på "holdet".. Men fik så meget ud af at komme afsted sidste gang, bare det at komme lidt ud betød meget, så håber virkelig det bliver godt denne gang også.

Arne: Hold da op, jeg tager hatten af for at du kæmper sådan med den amning... Jeg havde kastet håndklædet i ringet for længe siden, synes du er super sej! Husk at passe på dig selv også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...