Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjerne87

Septembermødre 2013

Recommended Posts

Aurelia
Jeg kigger bare lige hurtigt forbi for at brokke mig.. Hold kæft hvor er jeg sur.. :sur: Jeg har en stor aflevering som skal afleveres fredag inden midnat (ender nok med at tigge min lektor om et par ekstra dage :rulle:), og T og mig havde en soleklar aftale om, at HAN skulle tage K når jeg ikke ammede/hyggede med hende, så jeg havde mest muligt tid - altså ingen aftaler i den her uge.

Og nu har manden fandme både haft en "medical" i dag, været ude og vise min bil frem til en potentiel køber i halvanden time. I morgen har han en høretest og blodprøver samt endnu en fremvisning af bilen - alt noget der kunne være ordnet i næste uge.. Og i går kom hans tante så uanmeldt på besøg og sad og drak kaffe under HELE K's formiddagslur og så om eftermiddagen kom hans forældre og forventede og at vi havde tid og diskede op med kaffe og kage (og her taler vi om forældre der ikke selv har haft tid til at hjælpe os på nogen måde eller købe bare en lille gave til K :stoned: ) Åh jeg er sur.. Jeg er så meget bagud med opgaven, men på samme tid så nægter jeg at lade K sidde i sin skråstol/ligge alene på bekostning af en opgave.. ARG!! Skulle bare lige af med lidt galskab..

Her er et nyt billede af min lille vidunderlige pige, som blev en måned i går.. :love: Når jeg kigger på hende, så den opgave jo i virkeligheden helt ligegyldig..

Det er da bare heller ikke okay - en aftale er en aftale! Har du sagt noget til ham? Og hvad sker der for dine svigerforældre? Hvis jeg fik uanmeldte gæster, som ikke selv havde noget med, så kunne de få det, som jeg har i køleskabet - dvs. rugbrød med leverpostej.

Og så er jeg enig med CutePaws: Jeg synes godt nok, at det er imponerende, at du kan klare studie samtidig med, at du har et spædbarn. Du er sej :)

Og hvor er K da bare yndig :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej
Du træner forkert, hvis du gør det, mens du går tur. Det er slet ikke muligt. Så får du ikke fat i de rigtige muskler, som faktisk kan være meget svære at få fat i.

Prøv at læse den her artikel om de 10 største fejl, kvinder begår, de tror, at de træner deres bækkenbundsmuskler:

10 fejl kvinder begår, når de laver knibeøvelser

Det link kan jeg da ikke bruge til noget? Det står ikke noget om at man ikke kan træne bækkenbunden mens man går. I min bog anbefaler de at man træner mens man går/støvsuger/ammer osv. Og jeg vil da mene at jeg godt ved hvordan man gør og hvilke muskler det er. Træner i hvert fald ikke lår eller mave istedet. Og holder ikke vejret.

Nutella: Arh, det var da også noller! Håber du har givet ham en ordenlig skideballe! Og dine svigere lyder da som nogle sære nogle. Var det ikke også noget med at de betaler for søsterens bryllup? Men det må jo være din mands kamp om de overser Klara, ikke din. Men underlig opførsel! Og det må være svært med uanmeldt besøg - det har jeg gudskelov ikke prøvet endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Tak for jeres ønskelister :gogo: Mange gode ideer! Her er den vi har udtænkt her til dåb og jul:

Sebra Forest puttekasse, dreng

Fødselsdagstog til lys, i træ

Bordflagstang i sølv og penge til indgravering

Duplo

Brio tog

Kaj Bojesen figurer

Sølvkors

Bøger, klassikere som Peter Plys mm.

CDer med børnemusik

Vi har været i Vejle idag, og øv hvor deprimerende altså - jeg kan virkelig slet ikke holde til at gå endnu, her 11 dage efter fødslen. Har det godt nok taget så lang tid for jer andre også? Kniber og kniber, og bristede jo kun ganske lidt, så havde virkelig ikke tænkt det ville tage så lang tid... Naivt, åbenbart.

Imorgen kommer SP, forhåbentligt - er spændt på hvor meget vores lille basse har taget på :lun:

Bliver jeres bryster også stenhårde, knudrede og deforme, når det er seriøs ammetid igen? Troede kun de opførte sig sådan indtil mælkemængden var tilpasset :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Tak for sympatien, piger.. :kys: Jeg har naturligvis informeret T om, at han har været en røvbanen!! Når det er sagt, så han han været virkelig god både til K og til at ordne alt det huslige og han har endda "sourcet" en del af min opgave, så jeg havde mere skrivetid - tror bare at jeg var sortseer i går.

Volsej Tror netop at det var svigerne der fik det til at flyde over for mig, for hans tante kunne ikke vide at jeg er igang med at studere - og hun kom i øvrigt med hjemmestrik fra både sig selv og en anden tante.. :love: Men synes sgu at det var strengt, især fordi svigermor også kom forbi i 2 timer 2 dage før og VIDSTE at vi havde travlt.. Jamen så køb da en kage selv eller lav os en portion aftensmad eller et eller andet, i stedet for at tro, at vi har tid til at opvarte og underholde jer!! Men T vil alle det bedste og er bare alt for god af sig, så han kunne aldrig finde på at sige noget til det.. :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Her er vores ønskeliste, som selvfølgelig bærer præg af, at det hele skal med hjem i taskerne.. Heldigvis har vi da 70 kg plus håndbaggage at gøre godt med på hjemturen.. :-D

- HC. Andersen eventyrbog

- Den Store Thomas Vinding Bog (Samling af Vindings 3 bind af bedste historier)

- Pixibøger (Må gerne være brugte, bare de er i god stand)

- Andre børnebøger

- DVD’er (Gerne ”ældre” børnefilm ala Krummerne, Min Søsters børn, Far til Fire)

- Juniordyne

- Sølv bordflag/fødselsdagsflagstang

- Sølv bestik (helst med indgraveret motiv uden farve) Evt. Bamse og Kylling eller Kaj og Andrea

- Kaj og Andrea hånddukker

- De Små synger (Sangbog+cd)

- Guld hjertehalskæde

- Sølv sparegris

- Tøj fra str. 74 og op

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Stjerne: Der gik også utroligt lang tid, før at jeg ikke var øm forneden mere. Du skal bare give din krop lidt tid. Hos mig havde det ikke noget med knibeøvelserne at gøre, dem startede jeg først på senere (men ja, man bliver ret øm når man starter).

Held og lykke med Sp idag. Det er altid spændende når den lille skal vejes og måles. :)

Nej, mine bryster bliver bare hårde. Men din krop skal lige lære hvor meget mælk der bliver spist, så der går lidt tid før det er indstillet. :)

Nutella: Godt at han overtager derhjemme. Min mand laver også det meste herhjemme. Men indimellem aflevere jeg Thilde til ham og så storhygger jeg med at skrælle kartofler eller lign. :D

Synes dine svigere er utrolige! Lige da vi kom hjem, kom mine svigere også på besøg. "Bare hurtigt". De blev i 5 timer og havde ikke travlt med at kommer af døren igen. Jeg var helt færdig. Men de havde dog kage og småkager med. :lol:

Thilde har kun været oppe en gang i nat - kan slet ikke fatte det! Hun var så urolig igår eftermiddag og aften, og tog kun sådan nogle små powernaps, så jeg frygtede virkelig natten. Normalt spiser hun hver anden time, men hun blev ammet kl.21 og så først igen kl.03!!!! Helt vildt. :banan: Nu har hun lige fået morgenmad, så håber jeg hun falder i søvn igen, så jeg kan få morgenmad. Og så skal vi jo ud og køre i bus idag - vi skal besøge min mands arbejde. :) Og i eftermiddag tager vi til Lyngby og skal bla. have et aktivitetstæppe. Det tror jeg hun vil blive glad for. Har I andre sådan et?

God dag søde piger. :wave2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia

Stjerne: Spændende med SP besøg :). Og jeg vil også sige, at det er helt normalt at være øm forneden i et godt stykke tid. Underlivet har fået nogle tæsk, så du skal bare give det tid til at komme sig. Og ja, hvis du går hårdt til den med knibeøvelser fra starten, så vil du også kunne mærke en tyngdefornemmelse forneden, fordi musklerne hurtigt bliver trætte.

Volsej: Skønt med god nattesøvn :banan:

Vi har et aktivitetstæppe fra A, men jeg tror dog godt, at jeg kan vente en uge eller to med at finde det frem. Julia finder rigeligt underholdning i at ligge og kigge rundt i stuen ind til videre. Men jeg kan huske, at det var en fantastisk hjælp, da A pludselig kunne ligge 10-15 minutter og "lege" for sig selv på aktivitetstæppet: Det kunne lige købe tid nok til et - meget - hurtigt bad eller til at skovle en portion havregryn ned, og han elskede at ligge og skælde ud på det dyr, der hang og dinglede over hans hoved. :) I starten havde jeg kun ét dyr oppe at hænge ad gangen, og så skiftede jeg det ud ind i mellem, så der var lidt nyt at kigge på.

Folk, der ikke kender deres besøgstid: Mine svigere er fantastiske; her er det til gengæld min familie og min far i særdeleshed, der slet ikke har forståelse for, at man ikke kommer anstigende i 3 timer og forventer at blive opvartet hos en familie med en lille ny. Min søster kommer faktisk på besøg i eftermiddag, og hun er heller ikke ligefrem kendt for sin fingerspidsfornemmelse, men til gengæld kan hun godt tåle, at jeg beder hende om selv at gå i køkkenet, så det hjælper da lidt på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia

Volsej: Og jeg håber, at Thilde klarer busturen og besøg på arbejdet i stiv arm! :)

Jeg havde Julia med nede og besøge mit arbejde i sidste uge. Det gik heldigvis ret godt; hun sov på vej derned i barnevognen, men lå så og var vågen hele vejen hjem. Heldigvis var hun ikke utilfreds, for så kunne det godt nok blive en meget lang tur. (Jeg har lige knap en times gåtur på arbejde.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Hej piger,

Får ikke lige kommenteret - har begyndende brystbetændelse, så ligger under et tæppe på sofaen med en varmepude og føler mig ynkelig. Kører amning hveranden time, så håber virkelig det kan fange det.

Kommer med et længere indlæg imorgen :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...