Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjerne87

Septembermødre 2013

Recommended Posts

Stjerne87
Jeg skrev et kæmpe langt indlæg i morges, som i for 12 timer siden og så blev det slettet/ikke sendt og så havde jeg ikke tid til at skrive igen.. Og nu har jeg selvfølgelig glemt hvad jeg ville sige og hvad jeg kommenterede på.. :rulle:

Men ehm.. Sex.. Njaj.. Vil gerne, men tør ikke.. Og har måske heller ikke overskud eller lyst med K i vuggen ved siden af.. :genert:

Dåbsønsker: Kan kopiere vores liste ind i morgen når jeg er på fra computeren..

Og så har du da ret Kattua, alt for få babyer.. Men hvor er det bare nogle lækre nogen I har.. :lun:

Øv altså, det er så hamrende irriterende når Jubii gør det.

Tror også jeg har det som dig, ift. sex med baby ved siden af, selvom han sover.. Det ville bare føles forkert...... :D

Og vil meget gerne se "dine" ønsker :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Vores sexliv er totalt blomstret op :banan: Jeg har selvfølgelig også fået KS, så derfor er der ikke rigtig nogen problemer dernede - og vi nyder bare at være fri for maven :) Så det er virkelig dejligt! Manden er ret glad for de store babser (selvom han ikke rigtig må røre :lol:), og vi generes ikke sådan af at Anton er i rummet - som regel får vi det dog klaret mens han sover i stuen og vi lige kan smutte i soveværelset 10 minutter hehe. :slem: Har det sådan lidt, at så længe han er så lille og ikke fatter hvad der sker omkring ham, så går det nok :)

Vi holder dåb lørdag 30/11, men skal lige finde et sted at være, da vi ikke rigtig gider holde det på en restaurant/café, men heller ikke har plads selv. Regner med ca. 25-30 gæster.

Vores ønsker er p.t.:

Ønske til barnedåb/jul:

Børnebøger - klassikere (H.C. Andersen, Halfdan Rasmussen, Peter Plys osv.)

Børneopsparing

Cykelstol til begge cykler

Elefantgyngehest: Gynge fra Teddykompagniet

Forlæder til Nitro City, farve PP Coffee: Emmaljunga

Fotografering ved fotograf

Fødselsdagsflag med navn

Hay Pinocchio gulvtæppe (lille), farve: Multi, Lilla eller Coral CASANOVA M

Højstol

Ikea Stuva tremmeseng med skuffer Børnemøbler – til børn, småbørn og baby – IKEA

Kravlegård

Mr. P Lampe med grøn eller blå skærm Trend Shop - Alt i Bolig & Livstil - Dekoration - Brugskunst - CD Holder - Lys & Beslysning - Mp3

Norseling pusletaske, Navy eller sort Funktionel pusletaske - nordisk design

Rød knallert

Slyngevugge Slyngevugge, Natur

Tallerkener og bestik til baby

Træbogstaver - til væg/dør (Anton :-))

Wingbo gynge: Wingbo Gynge med ramme - Fantastisk gynge til de sm

Zünu læderdyr både store og små, alle varianter

Årskort til Zoo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Og da lige et par billeder af guldklumpen, som er en hel måned i morgen :lun:

post-73642-13940127680252_thumb.jpg

post-73642-13940127680711_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Sikke en masse gode ønsker cute - og hvor er A bare sød :lun: tænk, 1 måned allerede, sikke tiden flyver! Mht sex og baby i samme rum: tror heller ikke de registrerer noget, jeg har det bare svært med det, men det har jeg også haft i graviditeten fordi han var så aktiv konstant derinde - så føltes det bare forkert :)

Hmm har en del kløe forneden, synes jeg.. :genert: men jm kiggede jo på mig igår, så der kan jo ikke være noget.. er nok bare enten syningerne eller bindet der generer. Har bare babydrengen til at ligge og sove i skødet, så sidder og vrider mig lidt :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Vi har bare haft et par rigtig hårde dage, så har slet ikke kunne overskue at kommentere på alt det I har skrevet. Thilde har grædt meget og været vågen hele tiden. Hun har selvfølgelig sovet, men det har været små power naps på 30 min og der er der ikke meget man kan nå. Igår aftes var jeg helt færdig og ved at tude. Men hun har sovet ok i nat (først 3 timer og så 2 timer) og idag har hun også sovet fint. Vi fik også en lur sammen på 1½ time. :)

I morgen kommer min mor på besøg (det gør hun hver onsdag - det er bare skønt). Torsdag skal vi besøge min mands arbejde. Thilde skal ud og køre med bus for første gang, det bliver lidt spændende. Og idag ringede min sp at mødregruppen starter op på fredag. Det glæder jeg mig bare rigtig meget til. Er spændt på at møde de andre piger og se hvor gamle deres babyer er.

Sex: Vi har haft sex en gang siden jeg fødte. Og det er faktisk et par uger siden nu... Vi har nok haft det på samme måde som Stjerne. Pga fertilitetsbehandling har der været meget pligtsex ind over. Og under graviditeten blev det bare besværligt, især for mig. Det var ok med sex nu her, men turde ikke give helt lods. Var også lidt øm (musklerne dernede er jo også godt brugte). Og manden HADER at skulle bruge kondom. Jeg skal til 8 ugers undersøgelse om en uge og der vil jeg snakke med hende om anden prævention. Jeg plejede at tage p-piller, men det må man ikke når man ammer. Så vil lige høre hende om hormonspiral. Jeg har jo endometriose der giver kraftige mens smerter, så hvis jeg kunne få noget der kunne mindske mens eller helt forhindre den, ville det være bedst. Men skal også passe på at det ikke bliver for svært når vi vil have nr.2. :blush:

Knibeøvelser: Jeg hader at lave knibeøvelser! Synes virkelig det er irriterende. Men jeg er gået igang. Laver dem oftest når jeg er ude og gå tur og når jeg ammer om natten. Burde ellers være god til det, da jeg plejer at gå til Pilates. Savner faktisk at træne! Har sat mit medlemskab i FitnessWorld i bero indtil januar, men har været inde og tjekke om mit Pilates hold stadig er der og med den samme (super gode) træner. Og det er det. :)

Ønsker: Det her er hvad jeg indtil videre har fået skriblet ned.

Tripp Trapp Højstol (Sort/Valnød)

Junior dyne

Autostol (Den vi har har vi lånt af vores venner og de er gravide igen)

Bæresele (Samme som autostol)

Puder til babysæt (højstol)

Barnevognspude/rygstøtte

Playtray til højstol

Bøger til baby / højtlæsning

Musik til baby (CD)

Barnevognssele (Til Brio Sense barnevogn)

Aktivitetstæppe (Det køber vi nok her i weekenden - tror det er tid)

UV-telt/skygge

Xylophone ko - Djeco

Æbletræ kuglebane Djeco (Denne og koen er godt nok til ældre børn, så måske vi ønsker os det senere)

Thilde er 7 uger idag og hun har været så sød og sjov. :banan:

post-70242-13940127686568_thumb.jpeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia

Jeg ville rigtigt gerne kommentere, men jeg har simpelthen grødhjerne (det kan vel ikke være ammehjerne, når man ikke ammer?), og Julia er virkelig en skovl til at sove om dagen i disse dage, så der er ikke mange minutter til mig selv. Det bliver derfor bare lige lidt spredt, hvad jeg husker at kommentere på.

Uglemor: Havde du en fødselsdepression sidst? For så skal du nok ikke gå for længe med de følelser uden at få vendt dem med SP. :ae:

Jeg kan nu sagtens genkende dine tanker om, hvor uoverskueligt det er med to børn! I går var jeg ved at gå ud af mit gode skind, fordi Julia sov 30 minutter som det længste sammenhængende stræk hele dagen. Det er jo fuldstændig umuligt at nå noget, og ikke mindst umuligt at være noget for den store. Lige nu plages jeg godt nok også af dårlig samvittighed overfor ham, fordi det går så meget ud over ham, at vi har fået et barn mere. Men jeg prøver også at minde mig selv om, at det kun er en fase lige nu, og på sigt er det en gave at have søskende. Det skal nok blive godt med tiden!

Sex: Det har jeg glemt, hvad er. Men jeg kan da huske, at det kræver at begge børn sover på én gang - og at jeg ikke er gået kold, når det endelig sker, så det må vist bare vente lidt... Manden har fået lidt hjælp et par gange, men jeg har overhovedet ikke haft en gnist af lyst selv endnu.

Knibeøvelser: Jeg prøver at minde mig selv om at knibe, hver gang jeg giver flaske om dagen, og når jeg går tur. Det går umiddelbart fint, for tyngdefornemmelsen er i hvert fald væk, men jeg kunne da godt mærke, da jeg skulle nyse i går, at jeg ikke helt er i mål endnu ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uma_kbh

Knibeøvelser: Jeg hader at lave knibeøvelser! Synes virkelig det er irriterende. Men jeg er gået igang. Laver dem oftest når jeg er ude og gå tur og når jeg ammer om natten. Burde ellers være god til det, da jeg plejer at gå til Pilates. Savner faktisk at træne! Har sat mit medlemskab i FitnessWorld i bero indtil januar, men har været inde og tjekke om mit Pilates hold stadig er der og med den samme (super gode) træner. Og det er det. :)

Du træner forkert, hvis du gør det, mens du går tur. Det er slet ikke muligt. Så får du ikke fat i de rigtige muskler, som faktisk kan være meget svære at få fat i.

Prøv at læse den her artikel om de 10 største fejl, kvinder begår, de tror, at de træner deres bækkenbundsmuskler:

10 fejl kvinder begår, når de laver knibeøvelser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia
Du træner forkert, hvis du gør det, mens du går tur. Det er slet ikke muligt. Så får du ikke fat i de rigtige muskler, som faktisk kan være meget svære at få fat i.

Prøv at læse den her artikel om de 10 største fejl, kvinder begår, de tror, at de træner deres bækkenbundsmuskler:

10 fejl kvinder begår, når de laver knibeøvelser

Reklameindslag...?

Jeg vil anbefale denne side: GynZone - Bækkenbunden , hvis I ikke kender den allerede.

Der er små træningsprogrammer lige til at downloade som mp3er. Og der er et program med "vandre-knib".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Jeg kigger bare lige hurtigt forbi for at brokke mig.. Hold kæft hvor er jeg sur.. :sur: Jeg har en stor aflevering som skal afleveres fredag inden midnat (ender nok med at tigge min lektor om et par ekstra dage :rulle:), og T og mig havde en soleklar aftale om, at HAN skulle tage K når jeg ikke ammede/hyggede med hende, så jeg havde mest muligt tid - altså ingen aftaler i den her uge.

Og nu har manden fandme både haft en "medical" i dag, været ude og vise min bil frem til en potentiel køber i halvanden time. I morgen har han en høretest og blodprøver samt endnu en fremvisning af bilen - alt noget der kunne være ordnet i næste uge.. Og i går kom hans tante så uanmeldt på besøg og sad og drak kaffe under HELE K's formiddagslur og så om eftermiddagen kom hans forældre og forventede og at vi havde tid og diskede op med kaffe og kage (og her taler vi om forældre der ikke selv har haft tid til at hjælpe os på nogen måde eller købe bare en lille gave til K :stoned: ) Åh jeg er sur.. Jeg er så meget bagud med opgaven, men på samme tid så nægter jeg at lade K sidde i sin skråstol/ligge alene på bekostning af en opgave.. ARG!! Skulle bare lige af med lidt galskab..

Her er et nyt billede af min lille vidunderlige pige, som blev en måned i går.. :love: Når jeg kigger på hende, så den opgave jo i virkeligheden helt ligegyldig..

post-132337-13940127724873_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings
Jeg kigger bare lige hurtigt forbi for at brokke mig.. Hold kæft hvor er jeg sur.. :sur: Jeg har en stor aflevering som skal afleveres fredag inden midnat (ender nok med at tigge min lektor om et par ekstra dage :rulle:), og T og mig havde en soleklar aftale om, at HAN skulle tage K når jeg ikke ammede/hyggede med hende, så jeg havde mest muligt tid - altså ingen aftaler i den her uge.

Og nu har manden fandme både haft en "medical" i dag, været ude og vise min bil frem til en potentiel køber i halvanden time. I morgen har han en høretest og blodprøver samt endnu en fremvisning af bilen - alt noget der kunne være ordnet i næste uge.. Og i går kom hans tante så uanmeldt på besøg og sad og drak kaffe under HELE K's formiddagslur og så om eftermiddagen kom hans forældre og forventede og at vi havde tid og diskede op med kaffe og kage (og her taler vi om forældre der ikke selv har haft tid til at hjælpe os på nogen måde eller købe bare en lille gave til K :stoned: ) Åh jeg er sur.. Jeg er så meget bagud med opgaven, men på samme tid så nægter jeg at lade K sidde i sin skråstol/ligge alene på bekostning af en opgave.. ARG!! Skulle bare lige af med lidt galskab..

Her er et nyt billede af min lille vidunderlige pige, som blev en måned i går.. :love: Når jeg kigger på hende, så den opgave jo i virkeligheden helt ligegyldig..

Årh jeg kan godt forstå, at det er frustrerende - især med dine svigerforældre :tie: (Troede ikke nogen forventede at blive opvartet af nybagte forældre)...! Men så må det jo være manden der må dække op og bage eller gå til bageren - og han kan vel i princippet også underholde dem, mens du arbejder?

Dermed sagt synes jeg virkelig det er imponerende og sejt gået af dem der kan formå at få lavet opgaver/studere mens de har helt små babyer - jeg ville ikke kunne :blush: Jeg får til nød vasket hår hver 3-4. dag, og det er da kun fordi kæresten er så meget hjemme (det er til gengæld en super god fordel at have en studerende kæreste, i stedet for en der arbejder :D). Så hatten af for dig :gogo:

Har ikke lige nogen gode råd til, hvordan du kan strukturere din tid, for herhjemme synes jeg mildest talt ikke der er noget som helst struktur, og vores dag styres fuldstændig af Antons rytme den pågældende dag...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...