Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjerne87

Septembermødre 2013

Recommended Posts

Kattua
Tudetur: Det har jeg stort set hver dag, ogg også lige nu. Mine følelser er meget skiftende, nogle gange går det rigtig godt, andre gange er jeg meget modløs. Har ikke fået sovet særlig meget i nat, nok ca en 3 timers afbrudt søvn.. Jeg synes Andreas er blevet mere urolig de sidste par dage, og Mathias er ligeledes mere urolig, og jeg tænker bare "hvad fanden tænkte jeg på?". Jeg føler mig så dum at tro jeg kan magte at være mor til to.. og det er så åndsvagt for jeg har jo manden til at hjælpe, min mor var fantastisk til at hjælpe hele weekenden, og det gik så godt.. og alligvel bliver jeg overvældet af tanker om at det hele er for svært.. Mathias var rød i øjet her til morgen.. og bare tanken om at vi skulle have ham hjemme fra børnehaven.. puha.. men vi durederede han godt kunne komme afsted, da det kun var lidt rødt.. de ringer hvis det bliver værre.. og nu er Andreas sulten Igen. Føler jeg ammer ham hele tiden:trist::trist:

Lige et tudeindlæg herfra..

Åhh for pokker da, søde Uglemor. Det lyder ikke særlig rart :ae:

Husk at få snakket med nogen om det hele, så det ikke ender ligesom sidste gang :kys:

Er det måske en mulighed, at I giver Andreas flaske, evt. bare om natten så du kan få sovet lidt mere?

Jeg sender et kæmpe stort kram til dig... Og husk at vi herinde altid er her til at lytte!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Haha.. Åh, jamen så er jeg jo ikke den eneste "soccer mom" - bare den absolut sidste til at blive det.. :lol: Og jeg indrømmer også gerne at det er super praktisk med en stationcar - og har nærmest styr på det der automatgear nu.. Det var jo ikke så farligt.. :genert:

Stjerne Åh hvor surt.. :ae: Troede jeg også at jeg havde i sidste uge, men prøven kom tilbage uden noget i urinen, så har lige taget en 'swap' i dag for at se om de kan finde problemet..

Ugle :ae: Mon ikke at det er baby blues? Jeg kan kun alt for godt forestille mig hvor hårdt det må være at have en 'toddler' (dansk?) og en baby på samme tid.. Synes slet ikke at jeg har noget ekstra tid - og jeg har endda T hjemme på fuld tid..

Nutella: er biler ikke billigere nede ved jer? For her ville en Volvo af den slags koste en kvart mio.

Btw, så kører vi i den mindste stationcar på markedet og det er jeg ret glad for. Jeg er så elendig til at parkere :tie:

OMG.. :stoned: Skal nok lige nævne at den er 7 år gammel (selvom den faktisk ser ud som ny) og JA, biler er billigere her, havde helt glemt hvor sindsygt beskattede danske biler er..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Nutella Det er SÅ praktisk med SC, så skal alt bare lige smides ind bagi, uden at man skal være bekymret for pladsen. Øv at du også døjer lidt med noget, håber da de kan finde en årsag. Synes det er så svært lige nu at mærke hvad der er hvad, for jeg har bare tænkt at det ubehag jeg havde var pga de der 3 kg der er kommet ud den vej, men det har måske været blærebetændelsen hele ugen. Synes ihvertfald det er meget bedre idag, efter 1½ dag på penicillin.

Uglemor Øv altså, det lyder hårdt for dig lige nu :ae: Jeg synes ikke du skal føle dig dum, og er sikker på du kan magte to børn, men det ER helt sikkert en mundfuld, og jeg synes virkelig ikke du må sidde og føle dig "uduelig" fordi du synes det :kys: Har I haft besøg af SP, og har du snakket med hende om hvordan du har det? Og tudeindlæg skal her også være plads til, så du kan få luft for tankerne et sted :ae:

Sander Dejligt det går så godt hos jer med amning og alting. Er du også ved at være ovenpå kejsersnittet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Her har vi været til hørescreening og barselssamtale ved JM idag, og det var så ovenikøbet den JM jeg fødte ved, så det var helt hyggeligt. Hørelsen fejler heldigvis intet og ellers var der heller ikke noget at bemærke. Mine syninger så fine ud, og hun kunne lige hive tråden ud af den ene, da den allerede var helet. Så nu skal jeg bare knibe, knibe, knibe. Der er sådan noget barselsgymnastik om mandagen, som jeg overvejer at tage til næste mandag, men nu ser jeg lige, for det bliver også første dag alene med J.

SP skulle også have været her imorges, kl. 8 - 8.15 får vi så et opkald at hun var blevet syg og kommer samme tid imorgen istedet. Kanon, så havde vi ikke behøvet at vælte ud af sengen kl. 7, men nå...

Ellers går det bare rigtig godt her, vi lever virkelig i vores lille babyboble og J er bare så god :lun: Tror ikke vi kunne have det bedre, han spiser og sover så 2-3 timer i streg, undtagen 1-2 gange i løbet af dagen, hvor han har en vågen periode, hvor ham og manden ligger og hygger - manden har også sagt han kommer til at savne ham helt vildt når han starter arbejde igen på mandag :lun: De er så dejlige, de to :love: Amningen kører bare (7-9-13) derudaf, højre bryst producerer stadig i overkanten af hvad han kan tage, men satser på det snart har tilpasset sig helt. Om natten sover han fortsat 3 timer, ammes og sover videre. Skønt. Og manden hører intet :lol:

Lige nu glæder jeg mig bare til at blive fuldt gående igen, det tynger stadig en del hvis jeg går ganske kort, så venter lidt endnu, men kan næsten ikke vente med at komme ud og gå lidt ture.

Er jeg den eneste der synes de der tøjstr. sejler fuldstændig? Vi har dragter i 50, som han sejler i, hvor vi har lavet opslag på ærmer og ben, og andre som er alt for små :stoned: Har lige gennemgået hans tøj idag, da vi nu ved hvad der sidder godt og hvad der ikke gøre, og der var en del som allerede kan pakkes væk i str. 50, selvom han ikke har været i det - det er jo heldigvis ikke noget vi selv har købt, så det ærgrer mig ikke. Men gider ikke have ham i tøj der ikke sidder ordentligt, tænker det ikke er så rart at være i. Så fik jeg også lige pakket mit graviditetstøj væk i samme ombæring. Det var nu lidt mærkeligt, at tænke på at der nu går flere år inden det skal i brug igen. Men jeg er tilbage i egne jeans og alting, maven er stortset flad igen, omend lidt løs i det og har tabt 10 kg - og jeg labber alle komplimenter i mig. JM idag scorede så mange point på at udbryde, at jeg lignede bestemt ikke en der har født for en uge siden :lol:

..kors, det blev en længere smøre :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Nårh ja, og så har jeg mig en gylper, når han ikke lige får bøvset ordentligt af :rulle: I nat gik det helt galt og der kom en skylle, som gennemvædede lagner og madras i både hans egen og min seng :lol: Jeg var lige ude og tisse, og da jeg kommer ind igen ligger manden bare og er flad af grin over styrken på hans gylp - så vi måtte lige skifte lagner og fore madrasser med stofbleer. Forstår pludselig det der med ekstra vasketøj og børn :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kattua

Tudetur: Jeg var meget grådlabil hele den første uge. På 4. dagen havde jeg en store tudetur :blush:

Vægt: Jeg vejede mig i onsdags, da det var 14 dage siden, jeg havde født. Der manglede jeg at tabe 3,5 af de 16-17 kilo jeg havde taget på under graviditeten.

Syning: (nok mest henvendt til Volsej) Nej, jeg kan desværre slet ikke sy - eller være kreativ overhovedet :D Jeg har for nylig lært at strikke, men kun ret, så kan ikke lave andet end håndledsvarmere :stoned:

Min mand mener, at jeg ønsker mig en symaskine, så jeg kan lære det. Det kunne være, at det skulle være et barselsprojekt ;)

Blødning: Jeg bløder næsten ikke længere her knap 3 uger efter fødslen. Et par dage efter fødslen kom der én af de der berygtede klumper ud. Yikes! Det var ulækkert! :genert:

Nutella: Tillykke med den nye vogn :D Vi hoppede også med på stationscar-bølgen tilbage i maj måned. Har ellers klaret os med en Aygo med ét barn, men det ville vi alligevel ikke med to.

Sander: Dejligt at det går så godt hjemme hos jer. Håber snart W's mave er i orden :kys:

Stjerne: Også dejligt at det går så godt hjemme hos jer. Men øv med blærebetændelsen!

Og nej, du er ikke den eneste, der synes, at størrelserne er hat og briller. Det er virkelig noget mærkeligt noget :stoned:

Sex: Nåå... Hvor mange har været i gang? :slem: Vi har ikke - trådene fra mine syninger er væk og alt føles helt normalt, men jeg er bare ikke lige mentalt klar endnu :lol: Tror vi venter til jeg slet ikke bløder længere. Og for dælen så skal jeg blive bedre til at huske de skide knibeøvelser!!

Motion: Jeg har stor lyst at begynde at dyrke en helvedes masse motion! (det kommer nok ikke til at ske, da dovenskaben oftest vinder, men bare det at lysten er der, tænker jeg, at jeg måske skal gribe i luften). Men hvor meget må man egentlig? Og kan man evt. have sin baby med i motionscenter? :gruble:

Opdatering herfra:

Vi har overlevet den første dag, hvor jeg skulle klare morgenen alene! Det gik nogenlunde fint, selvom T var lidt utilfreds med at ligge alene, mens jeg gjorde mig klar og A var morgensur. Men vi kom godt af sted i sidste ende :gogo:

Jeg fik i øvrigt taget det brystbetændelse i opløbet den anden dag. Der var slet ikke noget efter en dags tid, så det var dejligt.

Sundhedsplejersken har været her i dag. T er nu (hvor hun er 19 dage gammel) 4500 gram og 55 cm, mod de 3870 gram og 50 cm ved fødslen. Så hun har taget godt på.

Hun er ikke længere gul, så jeg behøver ikke vække hende for at spise, det er dejligt. Så må hun gerne begynde at sove lidt længere om natten :sarkasme: De sidste 3 nætter har hun nærmest spist hver 2. time. Jeg håber, at det bare er et appetitspring og hun snart tager nogle længere stræk.

Det eneste minus er, at hun har en lille smule navlebrok, men det skulle gerne bare gå væk af sig selv. Så det håber vi på.

Hvad ellers? :gruble: Nå... Jeg skriver på et andet tidspunkt, hvis jeg kommer i tanke om mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kattua

Er der ikke for få billeder af lækre babyer i denne tråd??

Her er søskendehygge fra i morges :lun:

post-165448-13940127663375_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Sex er en by i Rusland og kommer til at være det i nogen tid - tror ikke vi kommer igang før efter mit 8 ugersbesøg ved lægen ihvertfald, men det er jo også kun 10 dage siden jeg fødte, så er temmelig medtaget endnu, synes jeg - mine syninger er egentligt ok, men er øm (tænker det er muskelømhed fra knibeøvelser måske) og føler det hele tynger en del endnu. Men det er vist også ok med manden - lige nu er han stadig lidt kropsforskrækket på mine vegne over alt det jeg har været igennem og mine bryster der eksploderede og nu bare drypper konstant :slem: Derudover tror jeg vi kommer til at skulle genfinde vores sexliv lidt igen, for i graviditeten har det været meget stillestående og inden da var der gået en del pligtsex i den, for at prøve at blive gravid.

Kattua Dejligt at T ikke skal vækkes længere :gogo: Her var J en smule gul de første dage, men hans tal blev målt til 121, så det var ikke noget alvorligt, men det er også forsvundet. Og dejligt I blev klar imorges :D Her er jeg spændt på hvordan det bliver at skulle være alene med J, for manden er rigtig god til at tage ham og vil ham mindst lige så meget som mig - han føler sig lidt udenfor når jeg ammer :lol:

Motion glæder jeg mig virkelig også til at kunne komme igang med igen - ja egentligt bare at gå og cykle. Jeg regner med at tilmelde mig yoga efter nytår - så kan jeg blive trænet, komme lidt ud uden baby og manden får lidt alenetid med J. Total win-win. Derudover har vi kig på en babyjogger, for manden vil også gerne igang med løb igen.

Her har jeg lige siddet og kigget på dåbsinvitationer, dem skal vi snart have ud når vi vil holde det d. 17/11 allerede, men har vist også styr på dem nu. Skal bare lige have købt kort imorgen (hvide kort, og så vil vi få fremkaldt et billede af J og lime på forsiden - så kan dem der vil pille det af og gemme, og så vil vi printe invitationen på lyseblåt papir og enten lime i, eller lave noget med at samle det med en snor om ryggen - det må jeg lige prøve mig frem med). Manden er ude og gå en tur med J i barnevognen, for at se om han kunne finde ro, og tage en lur ude. Plus manden vist trængte til at komme ud :D

Har I andre tænkt dåbsønsker???

Imorgen skal vi en tur til Vejle, da jeg skal til kontrol hos min optiker, så det bliver rart at komme lidt ud.

Og der er alt for få billeder Kattua :gogo: Hvor er de dejlige, dine unger :lun:

Her er min lille mand :love: Jeg er simpelthen så forelsket! Tænk at man kan elske et lille menneske, man knapt nok kender, SÅ højt!

post-155087-13940127663973_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Jeg skrev et kæmpe langt indlæg i morges, som i for 12 timer siden og så blev det slettet/ikke sendt og så havde jeg ikke tid til at skrive igen.. Og nu har jeg selvfølgelig glemt hvad jeg ville sige og hvad jeg kommenterede på.. :rulle:

Men ehm.. Sex.. Njaj.. Vil gerne, men tør ikke.. Og har måske heller ikke overskud eller lyst med K i vuggen ved siden af.. :genert:

Dåbsønsker: Kan kopiere vores liste ind i morgen når jeg er på fra computeren..

Og så har du da ret Kattua, alt for få babyer.. Men hvor er det bare nogle lækre nogen I har.. :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...