Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjerne87

Septembermødre 2013

Recommended Posts

NewBeginnings

Jeg er også med :D

Mor: CutePaws

Baby: Anton

Bor: Vanløse

Beskæftigelse: Executive Assistant, barsel indtil August 2014

Civilstatus: Bor sammen med min kæreste/Antons far - vi har været sammen i ca. 3½ år

Alder: 31

Søskende: Ingen - vi har dog en hund :D

Fødselstidspunkt: 9/9 2013 kl. 7:22

GA: 41+4

Fødselsmåde: Akut kejsersnit pga. uerkendt UK-stilling

Vægt: 4160 gram

Længde: 53 cm

Fødselsberetning: http://dindebat.dk/graviditet-foedsel/821376-foedselsberetning-41-4-foedsel-i-akut-kejsersnit-pga-uerkendt-uk-stilling-langt.html#post24057194

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uglemor86

Mor:Uglemor86

Baby:Andreas

Bor:Odense

Beskæftigelse:Farmaceut nyuddannet

Civilstatus: Gift, været sammen i 8 år

Alder:27

Søskende:Mathias fra April 10´

Fødselstidspunkt: 28/9-2013

GA: 41+0

Fødselsmåde: Vaginalt

Vægt: 3975 g

Længde: 52 cm

Fødselsberetning: Måske senere..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uglemor86

Et hurtigt pip herfra. Det går fint nok, men synes da det er hårdt.. Vi har min mor til at være her i weekenden, og Mathias bliver passet ved min søster i weekenden.. har lidt dårlig samvittighed over det, men han nyder jo at være der.. elsker ham jo bare så meget, og det er sq svært at skulle "vælge ham fra".. men det er for at få lidt ro på herhjemme, og lige vænne sig til det hele.. og jeg har også været god til at være der for ham når han kom hjem fra børnehaven i løbet af ugen.. og i efterårsferien skal vi være hjemme ved mine forældre hele ugen, så der får vi jo også masser af tid + hjælp til at underholde.. så håber det bliver godt.

Andreas er en god lille (stor) baby. Han havde slet ikke tabt sig på 3. dagen og her på 6.dagen har han taget 300 g på siden han blev født. Jeg ammer, og det går fint. Han har været sød til at tage noge gode stræk på 4-5 timer om natten..

Undskyld jeg ikke kommentere så meget på jer andre, og bliver nok heller ikke så aktiv herinde, men læser med..

Er glad for at det går godt hos de fleste af jer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Uglemor dejligt det går godt hos jer, selvom jeg godt kan forstå du synes det er hårdt - tænker det må være en stor omvæltning fra 1 til 2 børn, fordi man netop vil prøve at tilgodese den store også, men dejligt med en hjælpende hånd fra familien - det kan være guld værd! Og skønt med vægten, her har J også taget på til sin fødselsvægt i onsdags, så han er nok også godt over nu, sådan som han spiser :D

Kattua Øv altså med dine bryster, læste godt om det inde i sprgm.-tråden, men dejligt du forhåbentligt har taget det i opløbet - det og svamp er mine største frygte ift. det her amning. Håber virkelig jeg kan undgå det! (don't we all) - derfor synes jeg også det er rart at mine bryster nu er ved at have sådan en str. at J kan tømme det ene per amning, så føler jeg mig lidt mere rolig.

Nutella Fnis, ja den slags brandsprøjter render jeg heller ikke rundt med :D Her løber det også bare, intet sprøjteri - men sørger for at smide en stofble over hver gang jeg tager ham fra, for ellers er jeg sjaskvåd inden sådan en ammesession er ovre :rulle: Hvad sagde veninden? :D

Volsej Jeg nyder også bare så længe han gider det her med at ligge og putte :lun:

Aurelia Den ser meget bedre ud idag, så det er dejligt - man bliver så nervøs for de små pus :genert: og ja, vi nyder også hans sovehjerte - det varer jo desværre næppe ved :D

Og så er forsiden opdateret foreløbigt, dejligt at så mange fortsat vil være med :gogo:

Her har vi haft besøg af svigerne idag, det har været fint - men kan godt mærke, at selvom jeg har det fint med, at de holder ham er det også hårdt at have sådan en hel eftermiddag, hvor jeg slet ikke har haft ham i armene selv, havde helt en klump i halsen da de kørte og har bare siddet og kysset og krammet ham bagefter, men gider bare ikke være hende den emsige som ikke vil lade andre holde ham. Hormoner :rulle::D De får ihvertfald skylden. Har I andre forresten haft den famøse tudetur på 3. dagen? Det har jeg ikke, men kan godt mærke der sidder en klump i halsen over ingenting ind imellem, fx den anden aften da vi synes Js navle var blevet værre. Det er så åndssvagt.

Her står den bare på film og hygge i aften, hvis J tillader - vi skulle have set filmen i aftes, men så kom vi til at springe en af hans lure over, og så gav det overtræt baby, som havde svært ved at finde ro igen, så vi udskød den :)

Imorgen er store vaskedag :D Der er ved at være en del, så må hellere få hul på det. Han gylper, tisser og skider igennem som blev han betalt for det, så her ryger omtrent 3 sæt tøj igennem ihvertfald dagligt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Nutella: Jep, jeg kan godt være med på sprøjte holdet. Thilde slipper også lige pludseligt og nogle gange står der en lang stråle ud (og nogle gange 2-3 stråler på samme tid - det er skide svært at styre). :D

Stjerne: Jeg tuede ikke på 3. dagen. Altså jeg smågræd on/of fra da vi kom hjem på 3. dagen, men det var først på 7. dagen at jeg var helt ødelagt. Græd og græd og græd. Var glad, træt, ulykkelig, træt, forvirret, træt og en hel masse andet. Og jeg græder normalt aldrig. Manden blev forskrækket. Det var så også den dag Sp valgte at ringe for at aftale andet besøg - hun kom allerede dagen efter. :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Kattua: Tak for ros af Thilde og min fødsel. :kys: Har lavet en beretning, men kan ikke linke til den her fra mobilen. Det må blive senere. :) Og ja, det er helt vildt at vi efter så lang tid, endelig har fået en lille baby. :lun:

Hvor er du sej at du sådan tager det i opløbet. Håber du undgår at få brystbetændelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87
Nutella: Jep, jeg kan godt være med på sprøjte holdet. Thilde slipper også lige pludseligt og nogle gange står der en lang stråle ud (og nogle gange 2-3 stråler på samme tid - det er skide svært at styre). :D

Stjerne: Jeg tuede ikke på 3. dagen. Altså jeg smågræd on/of fra da vi kom hjem på 3. dagen, men det var først på 7. dagen at jeg var helt ødelagt. Græd og græd og græd. Var glad, træt, ulykkelig, træt, forvirret, træt og en hel masse andet. Og jeg græder normalt aldrig. Manden blev forskrækket. Det var så også den dag Sp valgte at ringe for at aftale andet besøg - hun kom allerede dagen efter. :blush:

Nå jamen så kan det jo nå at komme endnu hos mig :D Min veninde har også født for 14 dage siden og hun græd nærmest non-stop fra dag 3-10 uden grund - hun synes også det var ret synd for kæresten :lol:

Svigermor scorede også billige point her idag, ved at bemærke om ikke jeg havde tabt mig meget allerede - Jo! :banan::lol: 9 af de 15 kg er røget og jeg er kun 1 kg fra den vægt jeg egentligt havde sat som mit mål, da jeg var alt for tynd før. Amning er åbenbart en effektiv kur her. Min egen familie synes de var sjove i søndags, da de spurgte om ikke vi havde glemt at få en med ud derinde fra :rulle: Tsk.. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

2 uger efter fødslen havde jeg tabt det hele. Men jeg tog også kun knap 10 kg på. Men til gengæld har de omfordelt sig lidt, mine kilo. Vejer 2 kg mindre end da jeg blev gravid, men min røv er blevet mindre, brysterne fylder lidt mere og så har jeg mistet en del muskler under graviditeten. Før cyklede jeg 20 km hver dag, løb 2 gange om ugen og gik til Pilates. Alt det stoppede da jeg blev gravid. Undtagen cykelturen - men jeg lånte min mors elcykel. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Stjerne: Her er link til min FB. :)http://dindebat.dk/graviditet-foedsel/820994-fb-da-thilde-kom-til-verden.html

Håber I har en god weekend. Lige nu ligger Thilde og bobler hos sin far (som også bobler), så jeg har fri til at tulle med alle mine hængepartier. :)

Har idag modtaget to symønstre Minikrea og noget stof, jeg bestilte igår. Er der nogle af Jer der syr? Jeg syr ikke så meget - mest nederdele osv. Men til fisen har jeg syet sengetøj og sengerand og det er jeg rigtig glad for. Så tænkte på at kaste mig ud i at sy lidt tøj til hende. De to mønstre jeg har købt er str. ½-3 år, så der er lidt tid at løbe på. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Volsej Hold da op, du har også været aktiv før graviditeten! Det kan jeg ikke just prale med :D Gik til pilates en gang om ugen og så cykler jeg rundt til hverdag. Fedt med vægten, det må være skønt. Her glæder jeg mig bare til den her blævermave bliver lidt bedre - kan sådan set godt passe mine "gamle" bukser igen, men der er bare en del blæver der ligesom bliver lidt presset :rulle:

Dejligt med lidt fritid, her elsker jeg at sidde med J, men nyder også når han lige tager en god lur eller når manden har ham. Og så smelter jeg bare fuldstændig ved synet af J og manden sammen :lun: Du må lige flashe dine krea-projekter :gogo: Her er det kun hækling, men det går vist i stå nu hvor han er kommet :)

Her havde vi lige en træls nat (i vores optik) - J holdt sig vågen fra 2-4, og vågnede igen kl. 6, men så sov han også til kl. 10. Snork... Jeg kan ikke rigtigt sove om dagen, så er ved at være lidt træt. Skal vist tidligt i seng. Oveni i det har jeg bare haft megaondt i underlivet siden igår og knaldende hovedpine. Maven er dog kommet på gled igen, så nu skal hovedet bare lige indordne sig, tror det er pga nakken. Skal vist tænke lidt mere over hvor meget jeg sidder og kigger ned og på skrå med hovedet når jeg ammer.

Ellers har vi været ude og trille en lille tur med barnevognen, manglede sådan at komme ud efter en uge indenfor - det ku dog mærkes i understellet, så skal vist starte langsomt op. Men J tog lige 2½ times lur i barnevognen ude da vi kom hjem, så det er åbenbart et hit :D

Nu hygger vi med is og TV2s show, J ligger her og snorksover ved siden af - hygge! :lun:

Imorgen skal vi til fødselsdag hos min søster og mandag står den på SP besøg, hørescreening og barselssamtale ved JM.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...