Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjerne87

Septembermødre 2013

Recommended Posts

Stjerne87

Hej herinde, sikke stille vi er for tiden hva'! :)

Solvej Jeg synes sagtens I kan rykke fødselsdagen, når det er pga. flytterod :)

Vi kom hjem fra sommerhus i aftes, og det er gået rigtig fint - manden har virkelig været meget på banen ift Johan, så jeg har i den grad slappet af - skønt!

Ellers går det rigtig godt her for tiden, det har virkelig hjulpet meget på Johan, at han er begyndt at kravle - nu kan pludselig sagtens selv fise rundt på gulvet og hygge sig i længere tid af gangen, så det er skønt og han er meget mere tilpas. Han er samtidig også blevet helt vild med støvsugeren, hviner højt af glæde og kravler så hurtigt han kan efter den, når jeg støvsuger. Eneste minus er at jeg idag kom til at vælte ham, fordi han havde viklet sig selv ind i slangen, uden at jeg havde opdaget det :lol:

Der er nu kun 2½ uge til han starter i dp, og synes det er frygteligt. Hold op, hvor jeg synes det bliver svært... :(

Er der andre end os der er begyndt at overveje en mere? :genert: Han er bare så hurtigt blevet stor, så synes jeg begynder at blive lidt småskruk igen :stoned: Dej havde jeg ikke lige set komme så hurtigt. Tror dog vi prøver at holde fast i at vente til mindst hen sidst på efteråret engang, før vi begynder rigtigt at prøve igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sander20

SÅ.....Nu blev det endelig tid til at jeg kan give et lille pip herfra :banan:

Jeg har simpelthen ikke haft tid eller overskud til at være herinde - Willums første 3 mdr gik med meget luft i maven og en meget ked baby som kun sov 30 mins lure om dagen, hvilket intet tid gav til mig selv.

Så havde vi barnedåb i JAnuar og trods en meget ked dreng i kirken var det en hyggelig dag.

Inden hans 5 mdrs lægeundersøgelse syntes jeg hans ene arm virker stiv - jeg får lægen til at undersøge det og vi bliver vidersendt til kiropraktor. Her viser det sig at Willum er låst i nakke,ryg og skulder efter det voldsomme kejsersnit - DERFOR har han været så ked, DERFOR har han ikke ville være i barnevognen, DERFOR ville han kun være hos mig og DERFOR har han sovet så dårligt :(

Allerede efter 1 behandling kan vi se forandring -  han sover meget bedre og længere om dagen og natten og bruger nu sin venstre arm mere. Efter 2 behandling er det endnu bedre og vores glade dreng er nu også glad overfor fremmede og ikke kun os.

Dog vil han stadig ikke sidde i barnevognen og efter 2 uger ringer jeg til kiropraktoren og får en ny tid. Der er han så stadig lidt låst i ryggen og efter den behandling blev alt bare SÅ godt :banan::):D

Nu er han glad og smilende dagen lang, sover 1 time til 1½ time lure om dagen og elsker at sidde i sin barnevogn (Nu klavogn) - så nu er alt i den skønneste orden :D

Willum er nu snart 10 mdr (ØHH hvor blev tiden lige af??) ,han er 78 cm lang og vejde sidst 10,2 kg,han har 7 tænder, elsker at stå med støtte (kan stå selv i et par sekunder), møver sig frem på numsen og baglæns på maven. Han sidder klar til at kravle men har ikke knækket koden endnu ;)

Han smiler og griner dagen lang - er genrelt et meget lattermildt barn. Han kan klappe også pludre han også konstant - lige nu er det da-da mam-mam(især til mad), bob-bob, ba-ba osv. Når han leger med biler/toge sidder han og kører frem og tilbage og siger "truuuu" med læberne (sådan så læberne vribrer) - det er simpelthen så kært og han gør det også i klapvognen når han leger med sine biler :D

Han bliver tit meget begejstrede og udbryder "åh" "Ah" osv - f.eks. på hestevognstur i Botanisk Have på vores ferie i Århus, der udbrød han konstant glædesudbrud så folk i haven grinte :)

Han bliver tit genert hvis fremmede smiler/fjoller med ham og det synes alle er så sødt...Han skal også først lige se folk an før han "tør" komme over til dem, men det tror jeg bestemt bunder i at de første mange måneder har været så hårde for ham så han har brug for meget tryghed fra især mig.

Han skal starte i vuggestue d.4/8 selvom jeg jo stadig synes han er så lille ^_^ , men ved det bliver så spændende for ham.

Han spiser nærmest alt vores mad nu og hvis der er behov får han en godnat flaske med MME til natten. Jeg stoppede med at amme da Willum var ca 7 mdr - havde næsten intet mælk tilbage i min venstre bryst da Willum ikke gad at ligge på den side - og det højre mættede ham ikke nok.

Så begyndte han også at bide også stoppede vi - det har han egentlig taget rigtig flot, men tror også det er fordi han tit sover i mine arme og derfor får trygheden der igennem.

Dog har vi den sidste uges tid lagt ham til at sove middagslur i sin egen seng, for at vænne ham til at sove i vuggestuen. Det er bare gået SÅ fint, han får sang og bliver nusset og indtil videre falder han i søvn på 10-15 mins tid - så det er rigtig dejligt :banan:

Lige lidt billeder af min skønhed:

post-8368-0-79415000-1405938231_thumb.jp

post-8368-0-96658400-1405938279_thumb.jp

post-8368-0-56433000-1405938326_thumb.jp

post-8368-0-11115400-1405938409_thumb.jp

post-8368-0-86629800-1405938479_thumb.jp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Stjerne: Hvor sjovt at han er så glad for støvsugeren. Vi plejer at støvsuge når Thilde sover, så vi ved faktisk ikke hvad hun siger til den. :D

Hmmm... nr.2. Jeg er slet slet ikke klar. Puha.... Bare tanken om at skulle i fertilitetsbehandling igen, giver mig knopper. Jeg hadede at være gravid og så synes jeg det er DØDhårdt at have Thilde. Altså jeg elsker hende overalt på jorden og hun er den sødeste baby EVER! (Jeres er nuttede, men ingen slår Thilde. :D ) Men hold da op, det er hårdt. Jeg er nervøs for om det vil koste vores ægteskab. Vi snakkede faktisk om det her i weekenden. Manden vil gerne snart i gang og jeg ved slet ikke om jeg vil have en mere..... Altså jeg vil gerne have en mere, forstået på den måde at jeg gerne vil have at Thilde får en søster eller bror, men jeg er ikke skruk. Og det tror jeg ikke jeg bliver. Det var jeg jo heller ikke inden vi fik hende.... Det er svært at snakke om det med min mand, da han bare siger "Det skal nok gå" og "Selvfølgelig bliver vi ikke skilt"..... Kan ikke bruge det til så meget. Det har også været hårdt at sælge bolig, bankskifte og huskøb. Der har virkelig været meget oveni min barsel stoppede. Jeg synes også at jeg lige har fået min krop tilbage - er ikke klar til at den bliver overtaget af en anden igen. Forhåbentligt bliver det bedre når vi er flyttet og har fået en hverdag i vores hus.

Sander: Nej, hvor er han bare sød!!! :) Dejlig smile baby. Og hvor er han dygtig med alle de lyde han kan sige.

Det var synd han fik sådan en hård start. Godt at det hjalp med noget kiropraktik.

Thilde blev 11 mdr. i går. Vi har sendt invitationer ud til 1 års fødselsdag i vores hus 21 sep., når hun er 13 mdr. August blev simpelthen for bøvlet. Hun har 2 tænder, vejer 10,2kg og er 74cm lang. Hun spiser mere og mere vores mad og selvom det tager laaaaaang tid, er det noget sjovere end bare at fodre hende af med grød/mos. Det synes hun klart også. D.4 august starter hun i vuggestue og vi glæder os. Vi håber at vi slipper for en masse sygdom, når der nu er så mange der er på sommerferie. Det er et helt nyt kapitel vores lille fis skal tage hul på. Det er lidt vildt at tænke på.

Hun kravler og rejser sig op af ting hele tiden. Hun er blevet rigtig god til at rejse sig, stå og sætte sig. Hun kan også tage få skridt, mens hun holder fast i bord eller lign. Jeg har et par gange taget hende ud på en lille gåtur, men hun sætter sig hurtigt ned. Det er nok for farligt sådan at gå uden noget. Og så er hun begyndt at danse/rokke med til musik. Det er godt nok sjovt! :D

(Og så gider hun ikke smile på billeder.....)

post-69488-0-54204400-1405944698_thumb.j

post-69488-0-31579900-1405944707_thumb.j

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Åh det har været nogle hårde uger her.. K startede i vuggestue mandag d. 14. juli. Dagen gik godt, men om aftenen var hun helt ved siden af sig selv, hvilket jeg troede var pga. den store omvæltning mht. vuggestue. Hun var frem og tilbage i min seng hele natten og næste dag var hun pludselig rigtig syg. Høj feber, bræk, ville kune ligge på mig og måtte endda ned og finde skråstolen frem som hun så kunne sove i.. Dette samtidig med uni start. 5-6 dage senere var hun nogenlunde og hun var tilbage i vuggestue ugen efter (vi var også ved læge indimellem og han mente det var en virus) - i går vågnede hun så igen og endte i min seng og i morges havde hun igen over 39 i feber. Efter lidt Paracetamol var hun om frisk i dag, men her til aften var den gal igen.

Det er så sindsygt stressende, for for hver dag hun ikke kan komme i vuggestue, kommer jeg endnu mere bagud med studiet og jeg har ingen mulighed for at indhente det, så længe T er på arb.. :-( Derudover står vores fryser og en masse ting i naboens garage pga. at vores garage ikke var færdig da vi flyttede ind igen og jeg aner ikke hvordan jeg skal få det hele rykket ind - håber dog at kunne tage lidt i morgen imens K sover eller sidder i klapvognen. De tunge ting må vente - Svigermor har igen været en rigtig biaaartch, og jeg har ikke talt med svigerne eller set dem siden ugen efter vi flyttede. De bankede på en dag, men jeg åbnede ikke, but that's a whole different story...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Lækre billeder - Solvej og Sander (godt at høre fra dig).

Solvej - Jeg har det på samme måde.. Kan godt lide idéen om endnu et barn og en søster/bror til K, men bare tanken om 2 børn og hvor meget arbejde det er, er skræmmende.. Efter at have fået 1 barn, fatter jeg slet ikke at folk vælger at få mere end 2.. Hvor får de overskuddet og viljen fra til i sådan en grad at putte dem selv i 4. 5.? række og "opgive deres liv"!! Shit..

Her kommer et forslag som måske ikke falder i god jord, men hvad tænker I om at flytte det her ind på FB?

Synes der er så stille herinde, og der er bare så mange fordele ved at det hele ligger på væggen osv. Derudover er det bare nemmere at få tid til at svare derinde.. Ved godt at du ikke er derinde, Solvej, men vi er kun 13 i gruppen, hvoraf 1 eller 2 nok nemt kunne slettes da de ikke har været aktive i 100 år hverken der eller her. Så måske du kunne have lyst til at komme derind - gruppen er ganske hemmelig.. ;) 

Anyways.. Bare en idé, fordi jeg desværre ikke kan finde tid til at komme herind, men stadig synes at det er hyggeligt at sludre med jer.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites