Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stjerne87

Septembermødre 2013

Recommended Posts

Stjerne87

Hurraaa! Så er alle septemberbabyer 2013 kommet til verden

:banan:

Udfyld denne hvis du vil være med i tråden, så ryger du på forsiden :kys:

Mor:

Baby:

Bor:

Beskæftigelse:

Civilstatus:

Alder:

Søskende:

Fødselstidspunkt:

GA:

Fødselsmåde:

Vægt:

Længde:

Fødselsberetning:

Mor: Stjerne87

Baby: Johan

Bor: Østjylland

Beskæftigelse: Cand.mag.

Civilstatus: Gift, været sammen siden ´07.

Alder: 26

Søskende: 0

Fødselstidspunkt: 28.09.13 kl. 18.28

GA: 40+3

Fødselsmåde: Vaginal

Vægt: 3334 g

Længde: 54 cm (SP målte ham dog til 53,5 cm på 4. dagen...)

Fødselsberetning: http://dindebat.dk/graviditet-foedsel/824972-foedselsberetning.html#post24238908

Mor: Volsej

Baby: Thilde

Bor: Søborg

Beskæftigelse: Laborant

Civilstatus: Gift

Alder: 34 år

Fødselstidspunkt: 20. August 2013 kl.03.26

GA: 39+6

Vægt: 3852 g

Længde: 53 cm

Fødselsberetning: http://dindebat.dk/graviditet-foedsel/820994-fb-da-thilde-kom-til-verden.html

Mor: Total Nutella

Baby: Klara

Bor: CHCH

Beskæftigelse: Studerende

Civilstatus: I forhold på 8. år

Alder: 28

Søskende: Ingen

Fødselstidspunkt: 08.09.2013 kl. 14.41

GA: 40+1

Vægt: 3450 gram

Længde: 51 cm

Fødselsberetning: Maybe one day..:-D

Mor: Aurelia

Baby: Julia

Bor: Randers

Beskæftigelse: Controller/økonom

Civilstatus: I forhold gennem 10 år

Alder: 30

Søskende: Alexander fra august 2010

Fødselstidspunkt: 5. september 2013 kl. 16.04

GA: 41+3

Vægt: 3480 g

Fødselsberetning: http://dindebat.dk/graviditet-foedsel/822618-min-droemmefoedsel-naesten-da.html#post24126382

Mor: smarott

Baby: Musse

Bor:

Beskæftigelse: I det offentlige

Civilstatus: gift - påstår hr smarott :deer:

Søskende: Marianne på 4

Fødselstidspunkt: 7-9-13

GA: 41+1

Fødselsmåde: vaginal

Vægt: 4045 gram

Fødselsberetning:

Mor: CutePaws

Baby: Anton

Bor: Vanløse

Beskæftigelse: Executive Assistant, barsel indtil August 2014

Civilstatus: Bor sammen med min kæreste/Antons far - vi har været sammen i ca. 3½ år

Alder: 31

Søskende: Ingen - vi har dog en hund :D

Fødselstidspunkt: 9/9 2013 kl. 7:22

GA: 41+4

Fødselsmåde: Akut kejsersnit pga. uerkendt UK-stilling

Vægt: 4160 gram

Fødselsberetning: Fødselsberetning: 41+4 fødsel i akut kejsersnit pga. uerkendt UK-stilling (langt...)

Mor: Uglemor86

Baby: Andreas

Bor: Odense

Beskæftigelse: Farmaceut nyuddannet

Civilstatus: Gift, været sammen i 8 år

Alder: 27

Søskende: Mathias fra April 10´

Fødselstidspunkt: 28/9-2013

GA: 41+0

Fødselsmåde: Vaginalt

Vægt: 3975 g

Længde: 52 cm

Fødselsberetning: Måske senere..

Mor: Sander20

Baby: Willum

Bor: Valby

Beskæftigelse: Pædagog i en børnehave - barsel indtil Aug/Sep 2014

Civilstatus: Gift - været gift i 3 mdr og sammen i snart 8 år

Alder: Nåede at blive 30 år inden W ankom.

Søskende: Vi har kun W.

Fødselstidspunkt: 22/9 kl. 01.49

GA: 40+4

Fødselsmåde: Akut Kejsersnit efter 14 timers vestorm og forsøg på vaginal fødsel

Vægt: 4280 g

Fødselsberetning: Ved ikke om der kommer en.

Mor: Kattua

Baby: Thea

Bor: Nordjylland

Beskæftigelse:

Alder: 26

Søskende: A fra 2010.

Fødselstidspunkt: 18.09.2013 kl. 6.47

GA: 39+4

Fødselsmåde: Vaginal - vandfødsel

Vægt: 3870 gram

Længde: 50 cm

Fødselsberetning: Fødselsberetning: En drømmefødsel... sådan da...

Mor: Pajk

Baby: Otto

Bor: København

Beskæftigelse: studerende

Civilstatus: gift

Alder: 34

Søskende: 1 på 6

Fødselstidspunkt: 18. september kl 8:30 ish

GA: 39+2

Fødselsmåde: pks

Vægt: 3495

Længde: 51

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjerne87

Her begynder brysterne vist at justere en smule ind, men for søren det gjorde ondt i nat, vågnede af smerterne :tie:

Vi røg lige afsted til vores læge imorges, for Js navle var begyndte at blive rød og irriteret, men de mente bare det var irritation fra bleen, så vi skal bare holde godt øje med den de næste dage og se om ikke det fortager sig.

Ellers hygger vi, og har idag haft ham med ude at handle, hvilket gik fint, samt i bad (han overtissede sig selv på puslebordet :rulle::lol:) - det var han ikke helt vild med, men at blive føntørret bagefter var til gengæld et hit :D

Imorgen kommer svigermor og svigerinde og skal se det lille vidunder, lørdag har vi ingen planer og søndag skal vi til fødselsdag hos min lillesøster - så der sker lidt, men ikke mere end tilpas, hvilket er dejligt - vi nyder nemlig også bare at tulle rundt herhjemme og manden er nu også ved at komme ned i barselsgear, så vi ligger på sofaen og hygger med J på maven og ser film når han sover, total skønt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia

Siger bare lige hej for at blive tilmeldt tråden:wave2:

Har barn på højre arm og er lidt udfordret på tastaturet med venstre ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Mg tråden! Juhuu! :banan:

Mor: Volsej

Baby: Thilde

Bor: Søborg

Beskæftigelse: Laborant

Alder: 34 år

Fødselstidspunkt: 20. August 2013 kl.03.26

GA: 39+6

Vægt: 3852 g

Fødselsberetning:

Stjerne: Godt at det ikke var betændelse alligevel. Men det lyder da til at I stor hygger! Thilde gider ikke ligge på vores maver mere - det var ellers så hyggeligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Mor: Total Nutella

Baby: Klara

Bor: CHCH

Beskæftigelse: Studernede

Civilstatus: I forhold på 8. år

Alder: 28

Søskende: Ingen

Fødselstidspunkt: 08.09.2013 kl. 14.41

GA: 40+1

Vægt: 3450 gram

Fødselsberetning: Maybe one day..:-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia

Mor: Aurelia

Baby: Julia

Bor: Randers

Beskæftigelse: Controller/økonom

Civilstatus: I forhold gennem 10 år

Søskende: Alexander fra august 2010

Fødselstidspunkt: 5. september 2013 kl. 16.04

GA: 41+3

Vægt: 3480 g

Fødselsberetning: kommer måske senere :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aurelia

Angående dåb/nanvgivning: Vi har planer om at holde en navngivningsfest i januar, og intet er på plads i den forbindelse endnu. Vi holdt dåb for Alexander i december (han er fra august 2010), og det var faktisk for tidligt for ham, fordi han så nemt blev overstimuleret - ikke at jeg ved, om det ville have hjulpet at vente en måned. Vi holdt det på en café for den nærmeste familie og de venner, som var blevet valgt som faddere. Det var et rigtigt godt valg, at vi slap for at skulle sørge for noget som helst, så jeg tror, at vi vælger at gøre det samme denne gang. Det blev ikke så voldsomt dyrt - under 5000 kr. for mad og drikke, mener jeg, for 22 personer, men der blev heller ikke drukket ret meget alkohol, som jo ellers kan blive en ret dyr post. Vi havde så faktisk inviteret gæsterne hjem til os til kaffe efter caféen, men det viste sig at være lidt overflødigt, for vi fik kaffe og kage på caféen, og Alexander kunne slet ikke magte mere der sidst på eftermiddagen, så jeg er helt afklaret med at vente med planlægning af dagen, til vi har lært Julia lidt bedre at kende og ved, hvor meget postyr hun kan håndtere - og hvor meget hun kan sove fra!

Stjerne: Hvordan går det med navlen? Og sikke da en supersover J er :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott

Mor: smarott

Baby: Musse

Bor:

Beskæftigelse: I det offentlige

Civilstatus: gift - påstår hr smarott :deer:

Søskende: Marianne på 4

Fødselstidspunkt: 7-9-13

GA: 41+1

Fødselsmåde: vaginal

Vægt: 4045 gram

Fødselsberetning: kommer når far er sendt på job igen. Pt holder vi alle 4 herhjemme orlov sammen, er på 5. uge :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Total-Nutella

Er jeg den eneste der gang på gang sprøjter mælk ud over hele mit barns ansigt, hår og tøj samt diverse møbler og andet i 1 meters radius? K er en super hurtig-spiser og bruger max 5-10 min pr bryst, men nogengange hopper hun bare af helt umotiveret, og så sprayer det virkelig über alles og er nærmest ikke til at stoppe.. :lol: I dag fik jeg så sprøjtet mælk udover min veninde, det stod ud i 3-4 stråler før jeg havde en chance.. Er efterhånden halv bange for at amme in public af frygt for mælke-eksplosion.. :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kattua

Jeg er alene hjemme med A og T.

T sover og A har lige fået 10 minutter med min iPad, så nu vil jeg se, hvor meget jeg kan nå at kommentere :D

Volsej: Hvor er Thilde bare super lækker :love: Og sikke en fin kjole hun har på på det sidste billede :lun: Det lyder da som en drøm af en fødsel, du har haft - skønt!! Og hvor er det vildt at I har sådan en lillebitte baby efter så lang tids kamp :lun: Det er bare fantastisk.

Ang. hvorfor barnedåb skal være ved 3 måneder, aner jeg det ikke. Mon ikke det er fordi de fleste har arve-kjoler, som babyerne skal være ret små for at kunne være i, at de holder det der? :D Min mormor og svigermor har begge ytret, at en 4 måneders baby da er aaalt for stor til at blive døbt, fordi de skal være små bitte og nuttede, når de får vand i håret :stoned:

Stjerne: Dejligt at mælken er ved at fine et lidt mere naturligt leje :gogo: Og heldigt at der ikke var noget med J's navle.

:lol: Til puslebords-tisse-situationen :D Jeg nyder at have en pige denne gang, der er knap så meget vandslange over det, når hun tisser med bleen af :-P

Nutella: Haha.... Åhhh, hvor ville jeg gerne sige, at det også skete her, så du ikke var alene om det, men nej, det står du alene med, det problem der :-P

Stakkels din veninde :lol:

Altså jeg får ofte smurt mælk ud over hele hendes ansigt og tøj osv. men ikke i stråler. Det render bare ud, hvis hun ikke lige får taget fat med det samme, jeg åbner for BH'en :D

I går fik jeg det rigtig influenza-agtigt og som om jeg havde feber, øv! Tror måske det var begyndende brystbetændelse, for havde virkelig også ondt i venstre bryst. Men malkede ud i et langt, varmt bad, gik tidligt i seng og ammede hver 2. time i nat - og i dag er der ingenting udover stadig lidt ømhed i venstre bryst. Så jeg håber på, at det ikke udvikler sig til mere!

A har været hjemme fra børnehave i dag, hvor det er F's sidste barselsdag! Vi har været på biblioteket, spillet spil og samlet kastanjer :love:

T har været nem, så er det jo ingen sag at have kvalitetstid med storebror - skønt!

Nå, nu gik de 10 minutter. Jeg er smuttet igen :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...