FrkLindgreen

Hjælp med opskrift på den bedste æblekage!

Recommended Posts

FrkLindgreen

Første gang jeg var på date med min kæreste bagte jeg en æblekage til ham. Den var ikke specielt god, men han var enten meget forelsket eller havde lav kagestandard :lol: ej den var okay, og taget i betragtning det var første kage jeg bagte siden jeg var barn blev den faktisk ganske fin.

Men i dag er jeg pænt meget bedre til at bage kager, og vil derfor på vores 3 års dag, om et par uger, lave den bedst bagte æblekage til os! Det skal være en overraskelse derfor har jeg ikke mulighed for en million forsøg for at finde den bedste, så her må I hjælpe!

Så kom med jeres bedste bagte æblekage-opskrift!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus

Når jeg kommer hjem til mine forældre på torsdag, skal jeg skrive min konditor-oldefars opskrift af :)

Den er virkelig god.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Når jeg kommer hjem til mine forældre på torsdag, skal jeg skrive min konditor-oldefars opskrift af :)

Den er virkelig god.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Æblekage hvordan helt præcist? Altså, tærte? Eller den kolde med mos og knas? Eller sandkage-agtigt? Eller er der frit slag på alle hylder?! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Flot, det havde jeg ikke set......beklager!

Jeg er jo personlig en sucker for Tarte Tatin... Pricerne har faktisk en udmærket opskrift: Tarte Tatin - dr.dk/DR1/Spise med Price

Jeg bruger dog muscovadosukker med en smule farin i min, plus jeg gerne tilsætter lidt lime, hvis æblerne ikke lige er syrlige nok. Husk endelig ikke at skære æblerne ud for småt - ordentlige, store chunks!

Orv, jeg putter da også gerne lidt vanille i - og kanel om vinteren.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mayoen

Jeg elsker Camilla Plums æblekage.

Plejer at dele opskriften i 3, og vejer ikke æblerne, men der skal bruges mange. :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Hvis det er en bagt æblekage du søger så vil jeg anbefale denne:

Sjæleplejende æblekage – opskrift | Beretninger fra et autentisk landbrug

Den er rigtig god, og feel good stemningen smitter.

Jeg plejer at tilsætte så mange æbler som der nu kan være i min form, og så bare hælde dejen over til æblerne er dækket. Så lægger jeg æblebåde øverst i et fint mønster.

Begge lag af æbler drysses med kanelsukker.

Det øverste lag af æbler ovenpå kagen, drysses først med kanelsukker når kagen er bagt halvt færdig, fordi så når det ikke at blive sort, men krystaliserer lige så fint og sprødt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anja.....

Jeg har lige bagt en kan melde tilbage senere om den er god :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
070207

Jeg har haft bagt den æbletærte du finder på linket og haft med på arbejde, den fik kæmpe ros. Jeg skar nogen skrå snit i toppen og pyntede toppen med rester af tærtedej der var trykket ud i former.

Tærten får en super sprød skorpe og en rigtig lækker blød kerne med noter af karamel.

Mads Madglad: Bedstemor Ands Æbletærte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind