Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Filipai

Rejsekort- hvor længe må der gå mellem to check ind

Recommended Posts

Filipai

Sagen er den at jeg skal benytte mig af det her fancy rejsekort. På min bustur overvejer jeg at lave et pitstop og lige få handlet, og så på bussen igen.

Jeg kan finde følgende på deres hjemmeside

"Checker du ud og derefter ind igen i samme zone inden for 30 minutter, registrerer rejsekort det som en fortsat rejse. De to rejser kædes derfor sammen til én. Det betyder, at du undgår at betale for de minimum to zoner, som du ellers skal betale for enhver rejse. "

Men hvad nu hvis jeg fravælger at tjekke ud, og i stedet bare tjekker ind igen. Ved et klippekort på de 5 zoner jeg skal, ville jeg normalt have 1,5 time.

Er der nogen der kan hjælpe ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filipai

Når jeg går ind på deres oversigt står der at rejsen max må bare 1 time og 45 minutter. Er det så fra første check ind til check ud? For det er da væsentligere værre betingelser end klippekort :/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
w_stedt

se evt her: Check ud og betal | rejsekort.dk

Det du omtaler vil blive betragtet som at du "glemmer" at checke ud..

Glemt check ud - måske du stadig kan nå det?

Hvis du glemmer at checke ud, men kommer i tanke om det inden for maksimumtiden (se maksimumstider nedenfor), kan du stadig nå det. Du kan kun checke ud på rejsekortudstyr og kan derfor ikke ringe til vores kundeservice for at checke ud. Rejsens pris vil blive beregnet ud fra placeringen af den kortlæser, du checker ud på samt den tid der er gået fra dit første check ind – se en oversigt her.

Hvis du ikke når at checke ud inden for maksimumtiden, mister du din forudbetaling – uanset hvor langt du har rejst. Forudbetalingen vil som udgangspunkt være det, du kommer til at betale for din rejse. Undlader du at checke ud, tæller den pågældende rejse heller ikke med i udregningen af dit rabattrin.

Undlader du flere gange at checke ud inden for en periode på 12 måneder, kan Rejsekort A/S spærre dit rejsekort efter to skriftlige advarsler. Sker det, bliver du opført i vores advarselsregister, og vil hverken kunne købe et rejsekort personligt eller et rejsekort flex de næste 12 måneder.

Maksimumtiden afhænger af, hvilket område du rejser i

Lokale takstsområder:

4 timer i samme takstområde på Sjælland, Lolland-Falster, Fyn og Midtjylland

5 timer i Nordjylland og Sydjylland

Se et kort over de 14 lokale taktområder her.

Regionale takstområder:

6 timer mellem takstområder på Sjælland og Lolland-Falster (også kaldet Øst)

8 timer i mellem takstområderne på Fyn og i Jylland (også kaldet Vest)

Landsdækkende takstområde:

12 timer i mellem takstområderne på tværs af Storebælt (også kaldet Øst-Vest)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filipai

I virkeligheden skifter jeg bus, så det er sådan set bare et langt skift.

Men bruger mine sidste klip, så jeg kan få lov til at tage mit pitstop. Dumme rejsekort :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
w_stedt

Så har du ret i, at det er de 30 min du har at løbe på, før det tæller som en ny rejse, desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...