Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Perlen

Perlens fototråd

Recommended Posts

Perlen

Nu faldt jeg lige over fotofremvisning hernede og tænkte, at jeg da skulle have min egen tråd at smide mine billeder i og få lidt konstruktiv kritik på nogen af dem, hvis jeg er heldig :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Perlen

De sidste nye:

DSC02342.JPG

DSC02353.JPG

Jeg kunne især godt tænke mig at lyset på det sidste billede var lidt skarpere, men det ville ikke lykkedes for mig!

Så har jeg leget lidt med vand:

DSC02291.JPG

DSC02307.JPG

DSC02298.JPG

DSC02297.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82

Flotte vandbilleder :gogo:

Mht. lyset tror jeg, det hænger sammen med, at billedet er lidt overbelyst. Det er svært at se skarphed i noget, der er overbelyst. Hvilket kamera bruger du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Perlen

Indstillingerne kan jeg ikke lige huske - det er et stykke tid siden billederne blev taget. Men kan da prøve med blitz i morgen :gogo:

Og det er et digitalkamera :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82
Super flotte vandbilleder.

Hvilken indstilling er dit kamera sat til?

Jeg tror en blitz kunne hjælpe på billedet af lyset. Og evt. lidt længere eksponeringstid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82
Indstillingerne kan jeg ikke lige huske - det er et stykke tid siden billederne blev taget. Men kan da prøve med blitz i morgen :gogo:

Og det er et digitalkamera :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82

Jeg tror ikke, det er umuligt at zoome med et digitalkamera :lol: Mit kan da (Canon eos 50D) og selv de billigste kompaktkameraer har i hvert fald 3x zoom.

Med en lav ISO og en blænde på over 13 bliver lukketiden ret så lang, hvilket giver yderligere overbelyste billeder. Der skal faktisk ikke meget til at overbelyse en flamme, da den i forvejen er meget lys. Derudover bliver baggrunden også mere belyst, når lukketiden er højere og mere i fokus, når blændetallet er højt, og jeg tror ikke lige, at Perlen havde tænkt sig, at ledningerne i baggrunden skulle være en del af motivet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...