dasia

Hjælp mig lave en sjov og nem skattejagt for en flok 7årige

Recommended Posts

dasia

På lørdag skal vi fejre min drengs 7 års fødselsdag.:) Jeg har valgt i år at holde den i en park med en rigtig god legeplads. Så kryds kryds kryds for det ikke regner lørdag.:D

Skattejagt til børnefødselsdage er åbenbart et hit, og min søn ønsker sådan en men hvordan skal man lige lave sådan en. :forvirret Den skal være simpel , for et alt for kompliceret projekt vil helt sikkert give mig stress. Simpel men sjov nok for de 7 årige. Tror de bliver 15 børn i alt både drenge og piger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vusel

Da min knægt fyldte 8 år gik vi fra skattejagt med pirattema til at lave opgaver, som de så fik en præmie for. Det år havde vi indkøbt en hængelås med kodelås, og for hver opgave de løste fik de et tal til koden. Låsen sad på boksen, hvori slikposerne lå :devil:

De skulle bl.a. slå søm i, og måtte samlet set kun bruge X antal slag, de skulle gætte hvilken klub bestemte fodboldspillere spillede for (den gang var de sygeligt optaget af fodboldkort, og kunne nævne rigtig mange spillere med klub) - vi snød naturligvis så vandet drev af os, så vi kunne sikre at de rent faktisk fik fat i slikposerne til sidst. Vi har brugt inspiration fra den side Karen linker til også :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
masken.taler

nu var det godt nok en børnehave-fødselsdag i en privat have, men der havde de taget billeder af nogle steder i haven, som man så skulle finde, og så var der et nyt hint der til det næste sted.

men hvis der er nogle steder i parken(fx træer der skiller sig ud... gynge osv) som er lette at genkende kunne man måske lave noget ligende, evt kombineret med små "gåder" som hints.(selvfølgelig tilpasset deres alder)

så kan der evt også være (bemandede) poster ind i mellem med små opgaver, som skal løses før de kan få næste ledetråd. (kravle over gyngen, bygge et sandslot, hvad man nu kan finde på, )

en anden mulighed kunne være et mysterie, men nogen/noget der er forsvundet, men har efterladt et spor, som de så skal følge for at opklare "forsvindingen" og for enden af sporene kunne den/det der var forsvundet sidde sammen med præmien.

men kan se der er meget god inspiration på det link der er lagt op :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind