Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

linselusen

En lettere linselus lever længere..

Recommended Posts

linselusen

Mange tak for dit søde indlæg :kys:.. det er da en lidt speciel situation.. nok mest fordi det jo et eller andet sted er min egen skyld..

Jeg har skam overvejet at opsøge en diætist, men sådan en er der jo på diabetesskolen, som jeg skal på i uge 38 eller noget i den retning. Jeg er nok lidt bange for at havne ved sådan en, der (efter min mening) har et lidt forældet syn på kost... Brød, kartofler, ris eller pasta ved hvert måltid.. sådan tror jeg simpelthen ikke jeg kan leve.

Men nu skal jeg først og fremmest til læge... eller sygeplejerske.. på torsdag.. hvor jeg skal have en lille snak og have sådan en blodsukkermåledims.. og så skal jeg bagefter have fat i en sagsbehandler, som kan hjælpe mig med tilskud til teststrimler til den.

Jeg glæder mig ikke til at skulle derned.. min læge ved også godt, jeg ikke bryder mig om hende, da han før har foreslået at snakke med hende om vægttab. For et par år siden betstemte jeg mig for at nu skulle der ske noget.. gik på kur og motionerede med min wii.. Jeg kom rigtig godt i gang, men forholdsvis hurtigt stagnerede vægten.. uanset hvor meget jeg motionerede og hvad jeg spiste/ikke spiste. Efter tre uger tænkte jeg.. der skal ske noget, hvis jeg ikke skal give op. Jeg kontaktede min læge og kom så til en snak hos hende sygeplejersken.. hun havde sådan set kun en vinkel på det.. hvis jeg spiste mindre end jeg forbrændte, ville jeg automatisk tabe mig. Det gjorde bare så ondt.. for jeg fulgte fuldstændig mine kcal på madlog og boksede osv på wii'en. I min str. skulle det altså give nogle kcal. Jeg fik en tid 14 dage efter, og hvis jeg spiste mindre end jeg forbrændte ville det være at se på vægten. Hun lyttede ikke og troede ikke på, hvad jeg sagde.. hvorfor i alverden skulle jeg have kontaktet min læge om hjælp, hvis jeg spiste alt muligt, jeg ikke skulle... jeg er sgu da ikke dum!

Så helt ærligt.. jeg ser overhovedet ikke frem til på torsdag :whine: Og nå ja... hun er slet ikke sygeplejerske, hun er laborant. Jeg håber inderligt, jeg bliver overrasket.. men jeg er for en sikkerheds skyld ved at øve mig på at sige fra. Jeg har sgu altid været så forbandet autoritetstro.. men jeg er jo nødt til at kæmpe for mig selv..

Så måske diætisten er et godt bud..

Ved jo godt det er noget djævelsk noget at veje sig dagligt.. vejer mig dog torsdag, så jeg har et tal til jeg skal til læge. Ved ikke om de vejer mig, men hvis den vejer mere pga tøj osv vil jeg bare gerne lige kende udgangspunktet. Har dog først vejedag fredag. Men det går nu nok!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ninasofia

Hvis du får en diætist, som synes, du skal spise så meget stivelse og hurtige kulhydrater, så burde det virkelig ikke være noget problem at sige til lægen, at du gerne vil have en henvisning til en, der er lidt mere kompetent.

Jeg forstår godt, at du frygter for din samtale på torsdag. Hende laboranten/sygeplejersken virker da godt nok ikke særlig støttende :rulle: Jeg håber, hun har forbedret sig :kys: Det er jo helt normalt, at kroppen på et tidspunkt holder ekstra godt fat i ens kilo. Det er her, at motivationen er alfa omega.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen
Hvis du får en diætist, som synes, du skal spise så meget stivelse og hurtige kulhydrater, så burde det virkelig ikke være noget problem at sige til lægen, at du gerne vil have en henvisning til en, der er lidt mere kompetent.

Jeg forstår godt, at du frygter for din samtale på torsdag. Hende laboranten/sygeplejersken virker da godt nok ikke særlig støttende :rulle: Jeg håber, hun har forbedret sig :kys: Det er jo helt normalt, at kroppen på et tidspunkt holder ekstra godt fat i ens kilo. Det er her, at motivationen er alfa omega.

Du har jo fuldstændig ret :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Grevinde_dracula

Jeg håber virkelig at du får en god oplevelse ved lægen / sygeplejersken i morgen :ae: Jeg kan stadig blive så overrasket over hvor stor forskel der er på hvor samarbejdsvillige læger er, og jeg bliver sgu også lidt sur over det. HELT ÆRLIG!! deres job er at hjælpe deres klienter! Min læge har (og er stadig) en kæmpe støtte i mit projekt, og bare det at jeg skal op og vejes engang imellem er en kæmpe motivationsfaktor for mig.

Jeg sender god karma i din retning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen

Årh det lyder ikke sjovt at skulle ind til den sygeplejerske.. Jeg er også selv enormt dårlig til at sige fra når det er læger/chefer/skolelærer og alt andet som er "over" mig, eller, er dårlig til at sige fra generelt, men i en sådan situation er det nærmest helt umuligt... Håber hun er sødere og det ikke bliver nødvendigt at sige fra, eller du i det mindste finder styrken til det hvis det bliver nødvendigt :)

Hvad med bare at sige torsdag er din vejedag denne uge hvis du alligevel vejer dig i morgen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Tusind tak for opbakningen piger :kys::kys: Det betyder alverden.. Virkelig!:love:

Har selv tænkt at gøre torsdag til vejedag, men så er der jo uorden :deer: Men det bliver nok løsningen.. Når vi er to der får ideen, må den være god :D

Er også superglad for min læge, han gør det sgu godt. Manglede også bare. Jeg var en god klasselærer for hans søn:devil:

Jeg er klar til at sige fra i morgen, det er bare som om, når det handler om vægten, føler jeg mig meget lille.. Selvom jeg er meget tyk :blush: Men nu er jeg forberedt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Dette har ikke noget med slankeri eller vægt at gøre, meen det er min tråd, så jeg kan jo skrive, hvad jeg vil :santa2:

Jeg har haft en meget speciel oplevelse i dag.. En af min "gamle" elever døde for få mdr siden.. selvom det er syv år siden, h*n forlod skolen, gjorde det bare så stort indtryk på mig.. Jeg tænkte egentlig, at jeg ikke ville tage til begravelsen, men da dagen oprandt, kunne jeg bare mærke, at det skulle jeg bare! Det fortrød jeg bestemt ikke.. men det var vildt hårdt.. nogle elever kryber bare totalt under huden på én af forskellige grunde.. har også sendt en hilsen til eleven/familien på en mindeside. Jeg forstår det stadig ikke.. men tænker rigtig meget på det :trist:

I dag kommer der så en elev (med to veninder) ned i vores lærerrum med en pakke og et kort til mig fra hendes nabo... Det var sådan en lille træfugl af Christian Vedel og de sødeste ord om min måde at være på... får helt tårer i øjenene igen. Det var fra den afdødes forældre. Tænk de har haft overskud til at tænke på mig midt i deres sorg og savn.. Det gør bare så stort indtryk på mig :whine: Jeg ved bare, jeg vil tænke på den elev, hver gang jeg går forbi min lille fugl..

Jeg ville bare lige dele det med jer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Så blev det vejedag.. en dag tidligere, da jeg skal til kontrol... og tadaa.. der er sgu røget lidt - 1,7 kg :-D DET var godt nok dejligt!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Stort tillykke med tabet!

Årh, jeg sidder og får helt tårer i øjnene. Det er rigtigt, man fortryder sjældent at gå til en begravelse. Det må have betydet meget for forældrene, du var der, og at du deler deres sorg med dem. :worship:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Har faktisk lidt en øvdag..

Startede ved øjenlægen kl. 8.. skulle have dryppet sådan noget pupiludvidende væske i øjet, så jeg måtte ikke køre selv.. hun havde dog ikke nævnt, at jeg ikke ville kunne se i timer bagefter. Det er faktisk rigtig ubehageligt at undervise en 1. klasse, når man knapt kan se.. og heller ikke nemt at bruge interaktiv tavle.. det var vildt stressende.. men omkring sidste time, var synet normalt igen, men hovedet var træt

Var også ved laborant/sygeplejerske-tingen.. hun var vældig sød og sniksnakkede i en grad, så jeg troede jeg ikke kom derfra. Hun får også nævnt jeg jo har en tid inde ved lægen i morgen.. det snakkede han ikke om i havet af informationer for 14 dage siden, og jeg kan sgu ikke bare lige gå fra skolen... uuuuh hvor jeg hader det. Hun ringede ind til ham, og jeg skal så derop om en uge i stedet for, men skulle have taget langtidsblodsukker i dag (fik jeg gjort 30/7 også), op med urinprøve mandag. Og så skal jeg komme til kontrol hver 3. måned. Først inde ved hende og dagen efter ved lægen.. måske hver 1½ - 2 mdr i starten.

Derefter blev jeg udstyret med blodsukkerapparat med 5 strimler.. dvs til 2½ dag, skal nemlig tage morgen og et par timer før aftensmad.. men skulle på kommunen og snakke med sagsbehandler om tilskud til strimlerne.. (fik ringet til dem i dag.. blev viderestillet tre gange, damen vil sende et ansøgningsskema, jeg skal udfylde og returnere. Når de får det tilbage kontaker de min læge for yderligere oplysninger, og så får jeg besked.. tror jeg) Strimlerne koster nemlig 475 kr. for 50 strimler.

Jeg skal også have taget et.. bum bum.. hjerte-cardiogram måske... hun havde dog heldigvis ikke tid til det i dag, så det bliver næste gang.

Nu kunne mit hovede ikke rumme mere :shock: og jeg har gået med en hovedpine, som om mit hoved er brændt sammen :trist:

For en lille times tid siden, ville jeg så prøve det lorteapparat.. som bare ikke virker.. har læst side op og side ned, men alle steder starter det med at der blinker et ikon, som er en strimmel med bloddråbe, som indikerer, at den er klar.. der kommer bare kun en strimmel.. ikke nogen dråbe.. har brugt to kostbare strimler.. ringet til kundeservice, som lukker kl. 16, så nu har jeg skrevet mail.. men sidder med en pissetræls fornemmelse. Den er jo helt ny.. der står man bare skal tænde...

Kors i hytten, hvor har det været en træls dag! Mit hoved kan slet ikke kapere alle de ting på en gang, og ved siden af fys.aftaler for datteren og 4 forældremøder de næste to uger.. og et søndagsarrangement i datterens klasse.. så har jeg ikke spor trang til der skal flere aftaler i min kalender.. render også ugentlig ved optiker, da jeg er ved at få kontaktlinser og har flere styrker samt bygningsfejl.. føler mig i den grad som en vare med fejl og mangler...:blush:

Jeg undskylder på forhånd mit udbrud.. men må simpelthen bare have det ud, inden jeg går ud og laver boller i karry til ungerne.. godt jeg først skal køre efter dem igen kl. 20.45.. hvis jeg altså ikke glemmer dem i forvirringen :devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...