Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

linselusen

En lettere linselus lever længere..

Recommended Posts

linselusen

Er simpelthen så sulten for tiden.. har taget et kg på og har de sidste par uger vejet lige omkring 77 kg. Det er meget fint.. er i hvert fald ikke godt ikke at få spist i løbet af dagen.. desværre har jeg stadig ikke så meget lyst og energi til at få lavet rigtig lækker mad.. vi får dog lavet madplan og også fulgt den.

I går startede konen på nyt job og jeg var hjemme kl. 18.30, så sønnen lavede mad.. Jeg var så smadret i aftes, at jeg ikke gad andet end at tage en pakke ostepølser op.. der bliver så kun én til hver.. 1½ til ungerne og så er der pommes frites til.. Min kone var ved at dø af grin, da jeg fortalte det.. kan jeg ikke mindes vi har haft på menuen før. I morgen skal vi have pizza med salat. Det står konen for, hun har fri. Torsdag ved jeg ikke rigtigt.. vi har 8 års dag, men jeg vil ikke planlægge for meget.. det er hårdt for hendes hoved at starte nyt job. Hun arbejdede i går og i dag har fri onsdag og torsdag, og så skal hun i aftenvagt fredag, lørdag, søndag, mandag.. velkommen til siger jeg bare!! Hun er ansat 30 t/ugen og får 40 timer i denne uge og skal afsted mandag aften også.. Synes det lugter lidt af, der var mange der gerne ville have fri i pinsen. Håber hun bliver glad for det.. I hvert fald var der tre, hun kender - og hun blev modtaget med et stort knus. Det var dejligt.. For hun vidste ikke andet end at hun skulle arbejde mandag og tirsdag, og det vidste hun kun, fordi hun selv havde ringet og spurgt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Jeg spiser og spiser.. er spændt på om min vægt eksploderer, eller om jeg bare er ved at få et nogenlune fornuftigt madindtag.. Det vil tiden vise.. jeg har dog ikke været på vægten de sidste dage.. Det er en hel lettelse ikke at være på vægten op til flere gange dagligt.. jeg vejer jo det, jeg vejer.. Men det gjorde jeg jo også før.. :gruble:

Her i varmen går jeg og er lidt ked af min løse hud.. især på røv og bryster.. Var faktisk gladere for at begge dele var fyldige før.. nu er det noget slattent.. Det bliver jo især tydeligt, når jeg render rundt uden tøj på derhjemme.

På arbejde har jeg lange, opsmøgede bukser på.. Jeg har ikke andet.. jo et par helt korte shorts, jeg har taget fra datterens skab.. jeg lånte også et par knælange jeans, men M var lige lille nok.. Jeg kunne godt få dem på, men al den hud der var mast sammen dernede gjorde det ubehageligt. Det var dejligt at få dem af, da jeg kom hjem kl. 18.30.

Må hellere få købt lidt sommertøj snart.. har kun 2 kortærmede t-shirts.. havde tre indtil jeg rev den ene, da jeg gav skuret algefjerner omme ved hækken.. øv! Men det er godt nok dyrt at købe nyt tøj.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Er nu officielt normalvægtig.. fik det ført i journalen, da jeg var ved læge i onsdags.. besvimede to gange tirsdag morgen, første gang fandt konen mig liggende på badeværelsesgulvet og fik kontakt med mig med det samme.. hun ville hjælpe mig ind i seng.. men jeg faldt om igen inden sengen, og denne gang var det svært at komme i kontakt med mig.. Var ved læge onsdag, som mente det kan være vægttabet.. men jeg skal til et helbredstjek i næste uge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jeg er også diabetiker og har læst flere af dine indlæg, og du har godt nok presset vægten for at komme ned. Flot gået, bare det ikke, som du nævner sidst bliver farligt, og årsagen til at du besvimer.

Jeg undrer mig dog over et par emner ;) (Håber du kan tilgive mig når jeg skriver det)

1. Hvad er højden?  Jeg kan godt læse vægt i de første indlæg men ikke normal vægt ift. højde , formoder du ligger på omkring 180cm?

2. Taler vi en kvinde eller mand her? ;)  (der er lige de sidste indlæg med bryster og bagdel, og så datterens skab og hvad du finder der. )

3. Hvad var dine max blod sukker værdier? Mine langtidsblodsukker værdi er 115 er den de fleste kender. Har godt læst du var på 32 nu , det var sgu flotte tal ift. at være diagnosticeret diabetiker.

4. Du kommer forfærdeligt meget ind på alvorlige kritisk sygdomme, og det lyder ikke godt at tænke i de baner, tænk positivt og lad ikke dine værste tanker omkring kræft være en del af din hverdag.  Jeg har selv være ramt, og det kan siges alvorligt men 3 år efter, så har jeg det godt og går til regelmæssige CT scanninger. Har ikke lyst til at komme nærmere ind på emnet men lad os bare sige at selv om hverdagen også bærer præg af andre i familien er ramt, så vil jeg ikke lade den sygdom ødelægge mit humør, selvom jeg for evigt er påmindet om dette pga fysiske ændringer i min hverdag.

5. Hvis bare jeg kunne komme igennem sådan et vægttab (er på ca. 125kg / 190cm) og har været nede på 112kg i sygdoms perioden. Dog røg det hele tilbage, da jeg var fit for fight, og følte livet var kommet tilbage og jeg havde energien igen, surt at vægten så også gjorde det. Alt det er dog egen skyld, jeg er ikke særligt sund, er super,super kræsen og har svært ved at finde det behageligt at skulle undvære hvede og nutella og alt brød som indeholder det mit blodsukker ikke kan tåle.
Så har jeg en alvorlig svaghed for læskedrikke, og energidrik ;( det gør ikke dette sjovere men prøver at leve en 5/2 uge, hvor 2 dage er usunde og 5 dage prøver jeg den hårde måde.

Selv om det jo næsten er dagbog man læser, så har jeg forsøgt at læse igennem indlæggene og ja, skimmet nogle også, sorry! Stadig super godt gået men pas nu på, at du fortsat forsøger at komme under 80kg og forsøger med søde sager, og ser ud til at kæmpe det lyder sygeligt ift. normal lyst til at spise usundt ;( , og det kender jeg lidt fra min egen sygdom, jeg kunne spise usundt og alligevel væltede kilo af mig, og tro mig, rigshospitalets 7-11 kendte mig godt, og alt det usunde jeg købte om aftenen, da maden virkelig ikke var god derinde. Jeg er jo kræsen og deres mikro mad, gjorde slet ikke noget bedre.

Kæmp! Keep fighting! (at heppe er nok for sent :) )
(Som dokumentation for min svage ryggrad: Så røg der 2 Kex plader ned under skrivning af dette indlæg,)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites