Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

linselusen

En lettere linselus lever længere..

Recommended Posts

FrkLindgreen

Med din vægt forbrænder du jo en del ved en gåtur, nok mere end en normalvægtig forbrænder ved at løbe samme distance, så du skal da bestemt ikke sige at det ikke er motion :) Og så sejt at du kom afsted i går :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maan

Held og lykke Linse.. det bliver virkelig spændende at følge din rejse, mod et lettere (og måske metformin frit) liv. :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

Hvis du har smartphone, så installer endomondo på den, og sæt den til når du går og cykler!

Du indtaster dine personlige data, højde og vægt, så regner den selv dit BMI og deraf din formodede forbrænding i kalorier ud.

Når man så kommer hjem efter sådan en 5-6 kms travetur, og samtidig kan se at man har bokset en masse kalorier af, så er det bare endnu federe! og giver blod på tanden ifht. at klare strækningen i lidt hurtigere tempo, lige tage en halv km. mere osv :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Havde taget 300 g på i morges... så tog godt muggen afsted i dag, for at gøre klar til officiel arbejdsstart i morgen.. fik lov at knurre og skælde ud... det hjalp lidt:blush: Kan mærke jeg er lidt.. bum bum.. ude af balance? Jeg tror måske stadig ikke helt, jeg kan forholde mig til min diagnose. Måske er det bare okay, det tager noget tid.

Er ved at prøve kontaktlinser og skulle i dag ned og følge op på første uge.. det er noget hø, synes jeg. Har fået brug for glidende overgang.. fyldte 41 i sidste uge og er åbenbart blevet gammel.. hvordan det end er gået til.. så har gået med læsestyrke på venstre øje og se ud styrke på højre øje, og når så mine øjne ikke gerne arbejder sammen, bliver det ikke lettere. Der var nogle tekniske ting, hun ikke var helt tilfreds med, så nu har hun bestilt nogle andre linser. Det vil virkelig være dejligt, hvis det kan fungere. Men jeg har i hvert fald fået noget ud af det, for da hun for en uge siden så mine briller, sagde hun - de glas kan du ikke gå med, de er fulde af spindelvæv. Til min lettelse var det en fejl på glasset og ikke rigtigt spindelvæv :blush: Men det var ikke godt nok, så hun bestilte fluks nye briller, og det gør da en del ved synet.. men mangler stadig læsefelt.

Aftensmaden blev indtaget på en af de lokale kineser-steder. Nød sushien.. slurp.. og en gang lynstegt kød og grønsager. Det var sidste dag, inden ungerne starter i skole i morgen, så der blev hygget. Sushi er ikke spor godt for blodsukkeret, men jeg kan allerede mærke, jeg ikke kan spise så meget, som jeg plejer.

Jeg havde købt sådan en flaske vand med brombærsmag.. de blå fra rema. Dem har jeg fået hos mine svigerforældre, og de smagte ret godt.. gider ikke vand, det smager jo ikke af noget. I dag skulle jeg så drikke det på arbejdet, men jeg kunne slet ikke drikke det. Det var alt for sødt... føj føj føøøj. Kan det passe, at jeg efter fem sukkerfri dage, slet ikke bryder mig om smagen af sødt? Nå men det er jo kun dejligt... jeg snuppede et glas vand i stedet.

Sikke langt det bliver.. det var egentlig bare en statusrapport, men måske er det rart at kunne se tilbage på senere, hvordan jeg egentlig havde det.. også med at få diabetes.

Må simpelthen prøve at arbejde med mit humør.. finde min positive tilgang til tingene.. hvor mon jeg har lagt den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen
Hvis du har smartphone, så installer endomondo på den, og sæt den til når du går og cykler!

Du indtaster dine personlige data, højde og vægt, så regner den selv dit BMI og deraf din formodede forbrænding i kalorier ud.

Når man så kommer hjem efter sådan en 5-6 kms travetur, og samtidig kan se at man har bokset en masse kalorier af, så er det bare endnu federe! og giver blod på tanden ifht. at klare strækningen i lidt hurtigere tempo, lige tage en halv km. mere osv :)

Det har jeg faktisk allerede gjort.. eller geninstalleret.. den så lidt anderledes ud end sidst, jeg brugte den, men den har regnet kalorieforbrug ud. Mon ikke det er fra mine data for sidst.. måske jeg lige skulle kigge nærmere på den. Havde da også forbrændt 600 kalorier.. eller var det 700? Vågnede desværre med et hævet knæ. Har problemer med jeg nogle gange får vredet lidt i højre knæ, og efter jeg var til Zumba for to mdr siden, er det blevet helt tosset. Synes ellers ikke jeg vred i går, men har i hvert fald ondt i dag.

Jeg kunne faktisk ikke huske, jeg havde indtastet personlige date.. prøver lige at kigge lidt på det, inden jeg går i seng. Tak for tippet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Grevinde_dracula

Vejer du dig hver dag?? Hvis du kæmper lidt med humøret, så er den svingende vægt over ugen nok ikke det der bringer humøret i top ;) eller.. det er i hvert fald min erfaring :lol:

De der vandflasker med smag fra Rema... jeg har en af dem med hindbær til at stå i køleskabet. Jeg drikker max. et lille glas om dagen, simpelthen fordi de er så søde. Men det er et dejligt afbræk fra at drikke vand, vand og vand :D

Og sidst men ikke mindst... god idé med endomondo. Jeg sætter selv et personligt mål hver måned, som jeg så jagter. I denne måned er det 15.000 kcal.. en anden måned var det at jeg skulle gå 75 km i løbet af måneden. På den måde kan man udfordre sig selv :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Munkenator

Altså sådan nogle gåture kommer. Da virkelig til at batte når du kan forbrænde 6-700 på en 5 km's tur. Jeg har lige gået 5 km med barnevognen, gnsn. 6 km/t - det forbrændte jeg så i følge iform prangende 290 kcal på :D.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

I har ret.. de der gåture er slet ikke så dumme.. desværre er mit knæ mindst lige så hævet i dag.. hvor er det dog irriterende. Synes jo ellers at gå - det kan man altid :(

Og ja.. jeg vejer mig hver dag.. egentlig mest for ikke at blive skuffet, når der ikke ryger 3 kg første uge, som der gjorde en gang. Der var røget en del på efter soya'en i går, som altid binder en masse væske... men sådan er det.

I dag havde jeg vildt travlt på arbejdet, og fik kun spist to små gulerødder.. og jeg kan bare godt mærke, at min blodsukker ikke har godt af det. Spiste så mit rugbrød senere, men det var som om, det slet ikke var nok. Spiste også mine bær og en banan, men var så sulten jeg måtte have rugbrød. Havde heldigvis allerede fri kl. 13. Nu tænker jeg så, om sådan et lavt blodsukker måske ikke lige er så let at udligne.. For var virkelig, virkelig sulten.

Har heldigvis fået indkaldelse til diabetesskole i dag. Skal derned 24. - 29. september. Det glæder jeg mig faktisk til. Håber jeg bliver lidt mere dus med nogle ting - og til den tid må de der skide tabletter da også virke.

Skal have ovnstegt kylling og salat lige om en halv time.. det bliver så godt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen
Altså sådan nogle gåture kommer. Da virkelig til at batte når du kan forbrænde 6-700 på en 5 km's tur. Jeg har lige gået 5 km med barnevognen, gnsn. 6 km/t - det forbrændte jeg så i følge iform prangende 290 kcal på :D.

Dit magre spektakel :-P

er måske en anelse misundelig... en anelse sagde jeg :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Der er også fordele ved at have ondt i knæet. Vi fik spillet Club Cranium og Danmarkspillet alle sammen. Det var nu også hyggeligt.

Til den lækre kylling til aften var der sørme lavet lynstegte grønsager.. nøj det var godt! I weekenden vil jeg altså prøve at lave de dersens bananpandekager... og inden længe skal jeg også lave æggemuffins.. er super fedt med lidt inspiration!

I morgen står den på lasane her, og selv om vi laver den fedtfattig med et hav af gulerødder, er der jo stadig pasta i, så må nøjes med et lille stykke og så lave råkost til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites