Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

linselusen

En lettere linselus lever længere..

Recommended Posts

Grevinde_dracula

Jeg synes personligt at det er super inspirerende at læse andres tråde. Vi har jo vidt forskellige tilgange til at smide kiloerne, og det sker tit at der er nogen der har opdaget noget, som vi andre overhovedet ikke havde overvejet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissAnja1

Jeg er også klar til at heppe på dig :banan:, lyder som om du har lagt en god plan mht kosten, og det må være noget at et chok at få beskeden om at man har sukkersyge, kan det være at den går i sig selv igen hvis du taber dig?

Ang. motion, så er der jo ingen der siger at du SKAL ned i et motionscenter og hvis det slet ikke er dig, så kunne du jo starte med at gå nogle lange ture med hunden, og det er også motion at rende rundt med støvsugeren, og tage trapperne en ekstra gang og alt det der...men der er flere herinde der har startet ud med at gå ture hver dag og så lige så langsomt begyndt at løbe eller skiftet over til motioncenter.

Selv skal jeg igang (igen) med de der daglige gåture:gogo:

Men jeg er ihvertfald kar til at heppe på dig:kys: Og velkommen til:kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Jeg kan kun anbefale at få motionen op at køre, som du også selv er inde på. Når man er fysisk aktiv, virker det appetitregulerende, og når man vænner sig til at lytte til sin krop og bruge den aktivt, er det også meget nemmere at tolke de signaler, man får ang. mad (sult, mæthed, og at sukkertrang = frugt, ikke vingummier ;)).

Rigtig meget af et vægttab og en livsstilsændring foregår i hovedet. Væn dig f.eks. til, at du er heldig, når du har mulighed for at bevæge dig (tid til at gå en tur, skal op ad nogle trapper, mulighed for at cykle et sted hen osv.).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Kloge ord piger!

Ved jo udemærket godt, der skal gang i motionen. Har bare ikke spor lyst til noget som helst. Synes intet der sker på vægten, og har så læst at det tager nogle uger, før man mærker virkningen af metforminen - og der er jo ingen grund til at spise sundt, når vægten ikke flytter sig.

Det var godt nok nogle negative linier, men det var sgu det, der gemte sig inde i mig. Jeg føler mig som et trodsigt, treårigt barn.. hvilket er meget lidt konstruktivt. Og jo MissAnja, det var et chok at få at vide, jeg havde sukkersyge, og fik det at vide over mail, selvom jeg havde en tid hos lægen dagen efter (pga. misforståelse) Sad helt alene hjemme, og anede ikke lige, hvad jeg skulle gøre af mig selv.

Jeg er jo i virkeligheden ikke spor afklaret med noget som helst, men må jo prøve at holde fokus på vægttabet uanset, og tro på at det er det rigtige jeg gør. Er ikke færdig med dagens program, så når nok ikke være aktiv i dag. I morgen vil jeg cykle.

Tak for jeres ord, suger dem til mig :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Fik gået lige under 5 km. Nu er jeg godt nok træt... tror jeg vil fise i seng. Vil nyde at kunne sove til 8.15 i morgen.. håber jeg får sovet lidt inden min bedre halvdel kommer hjem til midnat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Flot med din gåtur :worship:

...der er jo ingen grund til at spise sundt, når vægten ikke flytter sig.

Jo, der er!

Husk også, at muskler vejer mere end fedt. Jeg har læst, man også øger sin blodmængde, når man træner. Det vejer alt sammen. Derfor kan vægten sagtens stå stille den første tid, mens du begynder at motionere. Det nytter alligevel. Både på sundheden og på buksetaljen :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Glemte lige at skrive, at jeg, trods en meget lang dag, igen fravalgte chokolade og kage til kaffen. Det er sgu da meget godt gået!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen
Flot med din gåtur :worship:

Jo, der er!

Husk også, at muskler vejer mere end fedt. Jeg har læst, man også øger sin blodmængde, når man træner. Det vejer alt sammen. Derfor kan vægten sagtens stå stille den første tid, mens du begynder at motionere. Det nytter alligevel. Både på sundheden og på buksetaljen :-D

Jo, men man kan vel næppe kalde mine to gåture for motion, der flytter taljen :blush: Men der er jo ikke meget at gøre ved det.. Så tak for opmuntringen fisk :kys:.. tror sørme jeg vil være sund igen i morgen.. selvom slikskabet fra tysklandsturen kalder lidt indimellem. Vi er dog begyndt at forære noget af det væk :engel:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Prøv at følge Aimajams tråd. Hun startede også med at motionere i form af gåture, og hun er for SEJ (og noget mindre om taljen) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linselusen

Har skam læst.. men det er godt nok meget langt fra min... fede... verden. Hun er så sej, jeg slet ikke kan identificere mig med hendes niveau.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites