Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Itsybitsy

Forårsbabyerne - Marts 2014

Recommended Posts

Sarah_F

Det var rart endelig med en terminstråd, den har jeg ventet længe på ;-)

Navn: Sarah

Termin: 3 marts

Testede positiv: 29 juni

Alder: 32

Beskæftigelse: lærer

Civilstatus: gift

Hans alder: 32

Hans beskæftigelse: VVS

Forholdets længde: 3,5 år

Bopæl: Taastrup

Øvrige børn: en dreng fra november '11

Vil vide kønnet: jep

Navneforslag: vi overvejer Eigil

Forsøgt siden: marts

Første lægebesøg: engang i sidste ude

Første JM besøg:

Fødested: Hvidovre

Nf: 23 august

MD:

Evt andre scanningen: vi så hjerteblink i uge 7

Bonusinfo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sarah_F

Jeg skal op og hente min vandrejournal i dag. Derudover så går jeg til tjek på Riget, da jeg skal have blodfortyndende behandling, da jeg tidligere har haft en blodprop i benet. Det er et helvede med alle de undersøgelser, og jeg gider det virkelig ikke, men det er jo nødvendigt. Heldigvis skal jeg ikke stikke mig endnu, men det kommer.

Desværre har jeg taget en del på siden sidste graviditet, da jeg vist har spist mig endel ud af en sorg, og det betyder endnu større risiko for komplikationer, så jeg er gået i gang med at cykle nogle lange ture. Havde sønnen med et par gange, men han sidder og falder i søvn og jeg bliver nervøs for, om han så kan glide ud af stolen. Det er åbenbart ikke særlig spændende at sidde og kigge på marker haha.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Itsybitsy
Nej det er jo lige det! Hvis bare man kunne forudsige juniors ankomst med plus/minus 1 dag, i stedet for at alt mellem uge 37 og 42 er indenfor normalen :stoned:

Glæder mig også til at få uge 12 og nf overstået, så begynder det hele nemlig at blive lidt mere sikkert.. Og man kan stoppe med at forsøge at finde tøj der skjuler maven, og istedet få lov at fremhæve den! Jeg synes godt nok jeg er udfordret på tøj som jeg kan holde ud at have på i øjeblikket :blush:

Jeg runder 10+0 i morgen :love: Det er så stort!

Også glæder jeg mig forresten til at man kan begynde at mærke baby derinde.. Lige nu føler jeg mig bare småtyk og bekymret fordi man ikke rigtig ved hvad (og om) der foregår noget derinde.

Jeg kan heller ikke holde noget tøj ud og tog i desperation ud for at shoppe i går. Det er bare rigtig svært, når man føler sig ret malplaceret i H&Ms mamaafdeling, når nu ens vom er minimal. De der træk op over maven bukser gik jeg hurtigt forbi. Og i de normale afdelinger synes jeg alting strammer utrolig meget på maven selvom det er str. 42 :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Itsybitsy
Jeg vælger også at lure med herinde. Jeg har nemlig ligesom Chrispie termin d. 27/2 - i hvert fald indtil efter nf, så jeg ender nok også herinde. Med mindre manden har ret i sin udtalelse om at jeg venter tvillinger (:shock:) så når jeg nok at føde ifebruar :lol:

Du er hjertelig velkommen, hvis din termin bliver ændret. Ja, du er også velkommen, hvis den ikke gør :-P Hvorfor tror din mand, at du får tvillinger? Er der mange i din familie? Eller synes han bare din mave og dine symptomer er gået amok, så der kun kan være to derinde? :lol: Min mor er faktisk tvilling, og man siger jo hver 2. generation får tvillinger, så burde jeg jo også, men det var altså kun en enkelt spire derinde (Thank you Lord! :D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cherry_Blossom

Jeg vil ogsaa gerne vaere med her:

Navn: Cherry_blossom

Termin: 21 Marts

Testede positiv: 12 Juni

Alder: 25

Beskæftigelse: Hjemmegaaende

Civilstatus: Samboende

Hans alder: 28

Hans beskæftigelse: Selvstaending

Forholdets længde: 6 aar

Bopæl: Udlandet

Øvrige børn: 2 drenge

Vil vide kønnet: Jeg vil ikke, manden er ligeglad - ender nok med vi finder ud af det for ungernes skyld.

Navneforslag: Vi er enige om pigenavn (hemmeligholdt), men har ingen drengenavne.

Forsøgt siden: Vi forsogte ikke, men vi gjorde heller ikke noget for at stoppe det.

Første lægebesøg:

Første JM besøg: 8/8

Fødested: Sygehus

NF: 9/9

MD:

Evt. andre scanninger: Tryghedsscaning 6+0 (hjerteblink)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Itsybitsy
Jeg skal op og hente min vandrejournal i dag. Derudover så går jeg til tjek på Riget, da jeg skal have blodfortyndende behandling, da jeg tidligere har haft en blodprop i benet. Det er et helvede med alle de undersøgelser, og jeg gider det virkelig ikke, men det er jo nødvendigt. Heldigvis skal jeg ikke stikke mig endnu, men det kommer.

Desværre har jeg taget en del på siden sidste graviditet, da jeg vist har spist mig endel ud af en sorg, og det betyder endnu større risiko for komplikationer, så jeg er gået i gang med at cykle nogle lange ture. Havde sønnen med et par gange, men han sidder og falder i søvn og jeg bliver nervøs for, om han så kan glide ud af stolen. Det er åbenbart ikke særlig spændende at sidde og kigge på marker haha.

Hjertelig velkommen til! :kys:

Ja, det er da ret omstændigt. Men hellere være på den sikre side. Også selvom man nemt kan bruge et par timer med både transport, ventetid og konsultation, når nu du bor i Taastup. Jeg bor heldigvis 5 minutter fra Riget, hvilket jeg er sikker på jeg sætter stor pris på den dag veerne går begynder :D

Kan du ikke få en sele til barnestolen? De burde da have lavet dem så smart, at sønnike ikke kan falde ud. :gogo: For at være gået i gang med motionen. Det er også skønt vejr til at cykle. Altså når det ikke er så hedt som i søndags (som de har lovet bliver overgået i morgen, yiaks!).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Itsybitsy
Jeg vil ogsaa gerne vaere med her:

Navn: Cherry_blossom

Termin: 21 Marts

Testede positiv: 12 Juni

Alder: 25

Beskæftigelse: Hjemmegaaende

Civilstatus: Samboende

Hans alder: 28

Hans beskæftigelse: Selvstaending

Forholdets længde: 6 aar

Bopæl: Udlandet

Øvrige børn: 2 drenge

Vil vide kønnet: Jeg vil ikke, manden er ligeglad - ender nok med vi finder ud af det for ungernes skyld.

Navneforslag: Vi er enige om pigenavn (hemmeligholdt), men har ingen drengenavne.

Forsøgt siden: Vi forsogte ikke, men vi gjorde heller ikke noget for at stoppe det.

Første lægebesøg:

Første JM besøg: 8/8

Fødested: Sygehus

MD:

Evt. andre scanninger: Tryghedsscaning 6+0 (hjerteblink)

Velkommen til og tillykke med graviditeten. Hvor bor I henne? Lyder eksotisk med det store udland :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Her var marts-tråden jo :) Jeg tør godt være med, selvom jeg nok først er helt rolig efter scanning imorgen ;)

Navn: Bestbehaviour/BB

Termin: 19/3 2014

Testede positiv: 12/7

Alder: 36

Beskæftigelse: Lærer

Civilstatus: Samlevende

Hans alder: 38

Hans beskæftigelse: Salgschef

Forholdets længde: 1 år

Bopæl: Kbh

Øvrige børn: Nej

Vil vide kønnet: Ja

Navneforslag: Carla hvis en pige...

Forsøgt siden: Juni 2013 - gravid i 1. hug

Første lægebesøg: 15/7 (4+6 - pga. ferie)

Første JM besøg:

Fødested: Hvidovre

MD:

Evt. andre scanninger: Tryghedsscanning 2/8 (7+3)

Bonusinfo:

Tillykke til alle - så er der alligevel nogle marts-babies :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkMB

Jeg tør ikke helt melde mig ind endnu, men jeg kommer forhåbentlig og joiner jer om nogle uger :)

Tillykke allesammen, håber vi kan følges!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lulu
Du er hjertelig velkommen, hvis din termin bliver ændret. Ja, du er også velkommen, hvis den ikke gør :-P Hvorfor tror din mand, at du får tvillinger? Er der mange i din familie? Eller synes han bare din mave og dine symptomer er gået amok, så der kun kan være to derinde? :lol: Min mor er faktisk tvilling, og man siger jo hver 2. generation får tvillinger, så burde jeg jo også, men det var altså kun en enkelt spire derinde (Thank you Lord! :D)

Jeg tror han sagde det for sjov, men jeg kan jo ikke slippe tanken igen :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites