Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Itsybitsy

Forårsbabyerne - Marts 2014

Recommended Posts

Sharzad

Nå, kan vel ligeså godt melde mig ind, nu hvor jeg er her alligevel :genert:

Navn: Sharzad

Termin: 26. marts

Testede positiv: 14. juli (3+4)

Alder: 40

Beskæftigelse: Kommunikationskonsulent

Civilstatus: Gift

Hans alder: 35

Hans beskæftigelse: Læge

Forholdets længde: ca. 4 år

Bopæl: København N

Øvrige børn: Datter på to år

Vil vide kønnet: Ja

Navneforslag: Kalle....ellers ingen

Forsøgt siden: februar 2012

Første lægebesøg: 2. august 2013

Første JM besøg: ?

Fødested: Rigshospitalet

NF: ?

MD: ?

Evt. andre scanninger: Da jeg var 5+5 og 6+0. Sidste med hjerteblink.

Bonusinfo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Itsybitsy
Dejligt med vandrejournal :gogo: Så er man lidt mere gravid :lol:

Æv med glukosebelastningtest, men du er jo kun en anelse overvægtig, så du er nok ikke i den store fare. Dyrker du motion? Jeg lærte nemlig af bitter erfaring sidst, at jeg skal holde mig i form i denne graviditet.

Sidste gang pletblødte jeg fra uge 4 til uge 17, og det gjorde mig så nervøs, at jeg lå på sofaen og spiste is, slik og andre gode ting. Jeg tog 22(!) kilo på, og endte med svær svangerskabsforgiftning i uge 37, så min datter blev hevet ud af min mave 37+1.

Så denne gang kniber jeg munden og balderne sammen, og får dyrket noget motion og spist lidt mindre :)

Jeg har førhen dyrket meget motion og er faktisk uddannet træningsvejleder og har arbejdet i fitnessdk. Det seneste år er det bare gået helt i stå, da jeg havde hamrende travlt på studiet med klinikophold i Hillerød, og ja, så blev der hygget for meget med kæresten. Så for at komme til pointen: Nej, jeg får ikke lavet spor :blush: Og inderst inde ved jeg godt, at det er dumt, særligt nu hvor jeg skal passe på den lille. Så tak for at minde mig om hvor vigtigt det er, og at det faktisk også kan være farligt ikke at lave noget. Jeg har netop gået og tænkt "Jeg vil ikke lave noget, hvis det øger min risiko for at abortere her i starten!". Jeg tror, jeg skal begynde at svømme. Jeg bor næsten lige ved siden af Øbrohallen. Og så komme i gang med de lange gåture i Bernstorffsparken med vores hunde.

Godt din datter kom ud i tide. Jeg har set billeder af hende i børneforummet, og nøj, hvor er hun smuk! Om 15 år skal din mand nok få travlt med at jage hanhundene væk, haha ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nata

Hejsa :) jeg havde ellers meldt mig ind i April, men jeg har termin den 30 marts :) så da jeg så at marts gruppen var blevet lavet, ville jeg hellere være her inde :)

Jeg kan jo nemt føde i April, men jeg ved at jeg kan få lavet kejsersnit, så det kan også blive i midten af marts...

Navn: Nata

Termin: 30/3

Testede positiv: 23/7

Alder: 24

Beskæftigelse: Sygemeldt

Civilstatus: forlovet

Hans alder: 30

Hans beskæftigelse: studerende

Forholdets længde: 8 år

Bopæl: Herning

Øvrige børn: Birk fra November 2011

Vil vide kønnet: ja

Navneforslag: Dreng: Storm eller Aske - Pige : Mynthe

Forsøgt siden: det var en smutter, måneden før projekt baby skulle begynde

Første lægebesøg:

Første JM besøg:

Fødested: Herning

NF:

MD:

Evt. andre scanninger:

Bonusinfo: Har haft en spontan abort i uge 8 i december og havde i 2011 en meget dårlig fødsel. Så er blevet lovet kejsersnit, hvis jeg har lyst til at tage imod tilbudet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det var sørme på tide I fik lavet en marts-tråd :cool:

Tillykke med spirerne :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Itsybitsy

Nata, velkommen til! Dejligt du vil være med herinde. Sikke et sødt navn jeres dreng har. Storm passer virkelig godt til Birk. Eller Nohr. Også meget i tråd med den nordiske stil, der er populær som madlavning og indretning :D (Beklager, jeg er overtræt!)

Tak, MissPT :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zinde
Jeg har fået lavet vandrejournal i dag :banan: Dagens dårlige nyhed er, at det muligvis kunne være en smule svamp der gjorde, at mit udflåd er gulligt (Håber I kan tåle den meget intime information :lol: ). Den gode nyhed må være, at jeg hverken har HIV, syfilis, gonoré, klamydia eller hepatitis A/B. Total latterligt at jeg bliver nervøs lige inden jeg får svaret, for sandsynligheden er minimal, men jeg er bare en kæmpe hypokonder :D Og endnu en god nyhed er, at jeg "kun" vejer 6 kg. for meget for at have en BMI i normalområdet. Jeg har ikke været på vægten siden jeg mødte min kæreste i december og var bange for al den hygge med brunch, kager og god mad ville vise sig tydeligt på dagens vægt. Heldigvis var vægten lidt mindre end sidst, så det er virkelig dejligt! Dog er BMI'en 26,8, så skal sikker have lavet glukosetolerance-test senere, men så kan jeg lære til næste graviditet at lukke munden og hoppe på løbebåndet i stedet ;)

Dejligt med vandrejournal, det fik jeg også i dag. Så føler man sig officielt gravid :D

Jeg blev tilbudt glukosebelastning ved min sidste graviditet, da jeg som dig lå lige over normalområdet for BMI. Jeg takkede dog nej.

Denne gang vejer jeg noget mere end sidst, så måske skulle jeg sige ja til det denne gang. Det må jeg nok hellere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Itsybitsy
Dejligt med vandrejournal, det fik jeg også i dag. Så føler man sig officielt gravid :D

Jeg blev tilbudt glukosebelastning ved min sidste graviditet, da jeg som dig lå lige over normalområdet for BMI. Jeg takkede dog nej.

Denne gang vejer jeg noget mere end sidst, så måske skulle jeg sige ja til det denne gang. Det må jeg nok hellere...

Vi skal nok klare den :rocker: Jeg har en fortid som slikoman, hvor jeg sikkert har indtaget 75 gram sukker inden for meget kort tid, så satser på min lille søde bugspytkirtel er klar til kamp :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nata
Nata, velkommen til! Dejligt du vil være med herinde. Sikke et sødt navn jeres dreng har. Storm passer virkelig godt til Birk. Eller Nohr. Også meget i tråd med den nordiske stil, der er populær som madlavning og indretning :D (Beklager, jeg er overtræt!)

Tak, MissPT :kys:

Mange tak :) Jeg tror også vi er mest til Storm :) jeg kan godt li' navne som er oldnordisk og som er lidt anderledes ;)

Jeg glæder mig også til at få lavet vandrejournal. Min læge har ferie i denne uge :( så skal have ringet til dem på mandag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zinde
Vi skal nok klare den :rocker: Jeg har en fortid som slikoman, hvor jeg sikkert har indtaget 75 gram sukker inden for meget kort tid, så satser på min lille søde bugspytkirtel er klar til kamp :D

Ha, jeg tror heller ikke min krop kan opleve sukkerchok længere. Den er trænet godt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sommer85

Martsbabyer er skønne!! :D:love:

Tillykke med jeres spirer i maverne! :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites