KisserTheNerd

Menu kun med forretter/tapas

Recommended Posts

KisserTheNerd

Min kæreste går på ferie på fredag og jeg kunne godt tænke mig at overraske ham med en picnic på stuegulvet eller sådan noget i den stil :D

Han ELSKER forretter, så jeg tænkte at det kunne være sjovt at lave en menu kun med små forretter/tapas. Der er dog nogle udfordringer: Han er ikke den store ostespiser, så ting med store stykker ost er ikke lige ham. Indgår det lidt mere diskret og er der ikke mug på, tænker jeg dog at det går :D Han er heller ikke så meget for hvidløg og jeg har naturligvis bagtanker med at lave en picnic, så hvidløg går heller ikke. Chorizo er heller ikke så meget ham, så det skal ikke være hovedelementet i en ret, hvis jeg skal have ham til at spise det.

Indtil videre tænker jeg, at jeg i hvert fald laver Jamie Olivers asparges tærte :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

Albondigas (store kødboller i tomatsovs) der indgår hvidløg, men ikke vildt kraftigt og man kan jo selv justere indenfor en smag.

Patatas Bravas, sprødstegte kartofler med paprikasovs

Empanadas, små brødpakker med tunfyld.

Higaditos al Jerez, Stegt kyllingelever i en sherrysovs med løg og ristede champignon.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patience_mb

Måske kan du blive inspireret af den tapasfest jeg lavede til min kærestes fødselsdag. Der er godt nok både hvidløg, chorizo og ost i nogle af retterne, men der er også en del der møder dine kriterier :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorolla

Asparges med parmaskinke om

Dadler uden sten med bacon om (i ovn)

Forskellig slags pølse

Flute

Små stykker frugt

Rejer på spyds stegt i noget krydre olie

Lakseroulade (madpandekager, creme fraiche, dild, laks - rulle rulle og på køl, skæres i stykker)

Butterdejssnegle med lidt ost og krydderi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Iiih hvor er I gode - keep em coming!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Hummus eller tazaiki til at dyppe brød i. Spyd med marineret kød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorolla

Det var humus jeg tænkte på!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd
Skrevet (redigeret)

årh ja, spyd med marineret kød er også en god ide! Jeg kan se, at en menu begynder at tage form!

Forretterne bliver:

Røget laks på kartoffelrøsti.

Aaparges tærten er skiftet ud med asparges i noget æggemasse med sprødstegt, lufttørret skinke ovenpå - det er en opskrift i en bog jeg har liggende.

Hovedretterne bliver:

Dadler med bacon

Albondigas

Jeg overvejer Patatas Bravas, men jeg vil helst ikke stå og stege lige inden servering - vil helst ikke stinke af stegeos. Ved I om de kan laves i ovnen?

Tilbehør:

Grøn salat

Brød enten Patience's eller nogle surdejsflütes fra Hjerteforeningen.

Kom endelig med flere opskrifter, jeg tænker godt at jeg kan bruge lidt ekstra :D

Wizze du har vel ikke et godt forslag til en ikke alt for dyr vin? Eller måske en drue? Den må endelig ikke være tør, for min kæreste HADER tør vin. Den skal faktisk nok helst være til den søde side :lol: Og hvad ville passe bedst, rød eller hvid? Jeg hælder personligt mest mod hvid.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Jeg kunne iøvrigt godt bruge forslag til flere grønne ting :D Min kæreste er ikke den mest salatspisende mand i verdenshistorien, men han er da heller ikke den mindst salatspisende ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Du har vel ikke nogen gode opskrifter? :slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind