Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

kvinde1978

Åh gud..."de der spørgsmål"...hvordan tackler I dem?!

Recommended Posts

Pianisten9000

Jeg har to drenge, og får også tit spørgsmål om tissemænd og min egen krop. Jeg svarer "læge"-agtigt og faktafyldt. Fuldstændig som da jeg i gymnasiet var oppe og fremlægge kvindens orgasme foran hele klassen i biologi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zombie

Er det en mulighed, at sige: "Tjoeh, det var da et godt spørgsmål. Lad os se, hvad Google siger" og så sætte sig sammen, og Google det?

Så kommer det ligesom på afstand fra én selv /noget privat, da man bare læser noget andre har skrevet - samtidig med, at man rent faktisk er til stede og ikke distancerer sig ved bare at stikke ungen en bog.

Derudover kan man også vise drengen en måde, at søge sine egne oplysninger på. Man skal bare huske, også at lære ham kilde-kritik. "Ej se, det link er fra connery.dk, som er en drengeside der mest handler om pjat og bare bryster. Hvis vi gerne vil have et seriøst svar, skal vi nok finde nogle oplysninger fra sundhed.dk eller sådan noget."

Det kræver selvfølgelig, at han ikke får inddraget sin adgang til internettet, fordi han bryder reglerne. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sansera

Køb mand kend din krop til ham, så får han svar på det meste, og kan selv styrer hvad han spørger dig om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zombie
Med al respekt: Det der er jordens mest latterlige svar *indsæt her smileyer, der jager dig ud af tråden* :kys:

Er du klar over, hvad man kan risikere, når man trykker på et link omkring sex-relaterede spørgsmål på internettet? Det er om noget søgninger, man skal lære børn at skærme sig selv fra. Der er jo ingen garanti for, de kan håndtere det, der popper op i hovedet på dem...

Så du mener, at børn i 6. klasse ikke skal være på internettet? For man kan ikke skærme børn 100% imod "grimme" sider. Der findes ikke nogen filtre, der fjerner alt. Og børn er nysgerrige af natur.

Så med al respekt: Du kan ikke beskytte ungerne i 6. klasse imod internettets dårlige sider, du kan højst forberede dem på, at de eksisterer, lære dem at sortere skidt fra kanel og derudover holde en åben dialog med dem, så man snakker om det hvis de støder på et eller andet ubehageligt.

Så jeg synes, at dit svar til mig, er lige så latterligt, som du åbenbart synes, at mit svar til kvinden er latterligt. Men held og lykke med, at holde 13 årige væk fra internettet - det skal du nok få succes med. :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xantippe

Jeg tænker bare stadigvæk: hvorfor henvise til sider og bøger og alle mulige andre, når de her spørgsmål kommer op? Børnene ved godt at de kan finde alt muligt på google - hvorfor spørger de så de voksne? Fordi de vil i dialog. Og så spises de af med "her er adressen på google og bibliotek.dk, hvor du kan bestille bøger, der svarer på dine spørgsmål". :(

Hvorfor så berøringsangste?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zombie

Her er i øvrigt de fantastisk ulækre og farlige, smudsige sider, drengen risikerer at møde, ved at google emnet:

ADVARSEL!!!

:rulle:

Google

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zombie
Jeg tænker bare stadigvæk: hvorfor henvise til sider og bøger og alle mulige andre, når de her spørgsmål kommer op? Børnene ved godt at de kan finde alt muligt på google - hvorfor spørger de så de voksne? Fordi de vil i dialog. Og så spises de af med "her er adressen på google og bibliotek.dk, hvor du kan bestille bøger, der svarer på dine spørgsmål". :(

Hvorfor så berøringsangste?

Mit forslag gik ikke på, at dræbe dialogen via Google. Men at bruge Google som afsæt til dialogen, så man kan fokusere på noget fælles tredje fremfor sig selv.

Når det kommer lidt på afstand, er det meget nemmere at snakke om.

Det er lidt det samme, som at læse bøger om døden for mindre børn, der interesserer sig for det. Ikke for at lukke dialogen, men for at fremme den, ved at have noget konkret at forholde sig til, der ikke er direkte relateret til én selv - hvis man synes, at dét er for svært (hvilket er helt legalt IMO. Jeg kan godt snakke om kønsbehåring generelt, men jeg har ikke lyst til at snakke om min egen, eller min evt. fremtidige søns).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xantippe
Mit forslag gik ikke på, at dræbe dialogen via Google. Men at bruge Google som afsæt til dialogen, så man kan fokusere på noget fælles tredje fremfor sig selv.

Når det kommer lidt på afstand, er det meget nemmere at snakke om.

Det er lidt det samme, som at læse bøger om døden for mindre børn, der interesserer sig for det. Ikke for at lukke dialogen, men for at fremme den, ved at have noget konkret at forholde sig til, der ikke er direkte relateret til én selv - hvis man synes, at dét er for svært (hvilket er helt legalt IMO. Jeg kan godt snakke om kønsbehåring generelt, men jeg har ikke lyst til at snakke om min egen, eller min evt. fremtidige søns).

Man kan faktisk godt tale om kønsbehåring uden at omtale sin egen foretrukne frisure eller sønnikes. Også uden at kigge billeder og i bøger.

Hvordan kom seksualsnakken og døden til at være så store emner at man er nødt til at have hjælp i form af bøger o. lign.? Hvad med mobning og skolestart? Skal man så også google den slags for at kunne tale om det? Jeg synes det er lidt ærgerligt at det er blevet sådan, men ok - set i forhold til mine forældres tag på den slags ting, så er det da et stort fremskridt overhovedet at tage emnet op om det så er for at lange ungen en bog eller slå op på nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau
Man kan faktisk godt tale om kønsbehåring uden at omtale sin egen foretrukne frisure eller sønnikes. Også uden at kigge billeder og i bøger.

Hvordan kom seksualsnakken og døden til at være så store emner at man er nødt til at have hjælp i form af bøger o. lign.? Hvad med mobning og skolestart? Skal man så også google den slags for at kunne tale om det? Jeg synes det er lidt ærgerligt at det er blevet sådan, men ok - set i forhold til mine forældres tag på den slags ting, så er det da et stort fremskridt overhovedet at tage emnet op om det så er for at lange ungen en bog eller slå op på nettet.

Jeg ville da have syntes det var alt for pinligt at snakke med min mor om mange af de ting jeg læste mig til dengang. Og hvad internettet har lært mig siden hen, for den sags skyld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau
Jeg har godt nok set mange 6. klasser google-søge - og set deres chock, når de er kommet ind på nogle overhovedet ikke-børneegnede sider. Og det kommer man ind på, når man søger sex-relaterede søgeord. Jeg er oprigtigt forarget over, at der er nogen, der mener, det er en reel løsning over for så unge og påvirkelige børn, som man på mellemtrinet.

Jeg har safe search off, og selv her giver en søgning på 'kønsbehåring' altså ikke noget eksplicit seksuelt. Nej, heller ikke i billedsøgning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...