Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

kvinde1978

Åh gud..."de der spørgsmål"...hvordan tackler I dem?!

Recommended Posts

Kbh94
Huh? Jeg gik godt nok og troede at blodet cirkulerede igennem vores kredsløbssystem drevet af hjertets pumpen hele døgnet igennem... ;)

Drenge og mænd har jo også blodkar i tissemanden :)

Venepumpen får blodet tilbage til hjertet ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau

Det... blev jeg ikke klogere af. Mener du at blodet kun cirkulerer igennem penis om natten?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott

Hvor sidder venepumpen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kbh94
Det... blev jeg ikke klogere af. Mener du at blodet kun cirkulerer igennem penis om natten?

Nej altså... hjertet pumper blodet ud i kroppen døgnet rundt, og det der går ned i benene og penis skal jo op til hjertet igen (tyngdekraften sørger jo for at det kommer ned i benene fx) og for at det kan komme op til hjertet igen arbejder venepumpen :) elelr kan de jo ikke komme op gennem benene og op til hjertet. Det er rigtigt at hjertet pumpen pumper blod ud heletiden men det skal jo også tilbage, og det er derfor man har venepumper :) - okay, svært at forklare.. men det er fordi at blodet løber ned til penis om natten at den bliver stiv. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kbh94
Hvor sidder venepumpen?

I benene:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau
Nej altså... hjertet pumper blodet ud i kroppen døgnet rundt, og det der går ned i benene og penis skal jo op til hjertet igen (tyngdekraften sørger jo for at det kommer ned i benene fx) og for at det kan komme op til hjertet igen arbejder venepumpen :) elelr kan de jo ikke komme op gennem benene og op til hjertet. Det er rigtigt at hjertet pumpen pumper blod ud heletiden men det skal jo også tilbage, og det er derfor man har venepumper :) - okay, svært at forklare.. men det er fordi at blodet løber ned til penis om natten at den bliver stiv. :)

:gruble: Aj. Jeg køber altså Icelady's forklaring i stedet. Ellers skulle mænd jo kun kunne blive stive når de lå ned (hvilket jo ikke passer). Also... Blodet løber jo ikke "ned" til penis om natten, hvor man formodentlig ligger nogenlunde fladt. Så skulle det da snarere løbe "ned" til penis om dagen, når man står og går, og det er trods alt de færreste mænd der vandrer rundt med boners fra de står op til de går i seng.

I øvrigt sørger tyngdekraften ikke rigtig for noget når det kommer til blodomløb. Ellers ville folk jo dø af at stå på hovedet eller være vægtløse i månedsvis. Hjertet sørger for at der er fremløb, venepumpen sørger for at der er tilbageløb. Altid. Hvordan de to er forbundet med den erigerede penis, andet end som det blodkredsløb der skal til for at erigere penis må du altså komme med en bedre forklaring på end 'svært at forklare', hvis jeg skal købe den. Gerne med henvisninger til læsestof. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kbh94
:gruble: Aj. Jeg køber altså Icelady's forklaring i stedet. Ellers skulle mænd jo kun kunne blive stive når de lå ned (hvilket jo ikke passer). Also... Blodet løber jo ikke "ned" til penis om natten, hvor man formodentlig ligger nogenlunde fladt. Så skulle det da snarere løbe "ned" til penis om dagen, når man står og går, og det er trods alt de færreste mænd der vandrer rundt med boners fra de står op til de går i seng.

I øvrigt sørger tyngdekraften ikke rigtig for noget når det kommer til blodomløb. Ellers ville folk jo dø af at stå på hovedet eller være vægtløse i månedsvis. Hjertet sørger for at der er fremløb, venepumpen sørger for at der er tilbageløb. Altid. Hvordan de to er forbundet med den erigerede penis, andet end som det blodkredsløb der skal til for at erigere penis må du altså komme med en bedre forklaring på end 'svært at forklare', hvis jeg skal købe den. Gerne med henvisninger til læsestof. :)

Der er jo blod i penis heletiden...

Se her: Morgenrejsning

Se her: Derfor vågner du op med ’jern’ på | Videnskab.dk

Der er mange meninger om det :)

Og jo det er tyngdekraften som sørger for at blodet kommer ned i benene, føderne osv. ligesom når man kaster en boldt op i luften kommer den os ned igen pga. tyngdekraften. Og venepumpen som får det tilbage til hjertet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau
Der er jo blod i penis heletiden...

Se her: Morgenrejsning

Se her: Derfor vågner du op med ’jern’ på | Videnskab.dk

Der er mange meninger om det :)

Og jo det er tyngdekraften som sørger for at blodet kommer ned i benene, føderne osv. ligesom når man kaster en boldt op i luften kommer den os ned igen pga. tyngdekraften. Og venepumpen som får det tilbage til hjertet.

Nej. Venepumpen er udviklet til at bekæmpe tyngdekraften fordi hjertets slag ikke er stærkt nok til at frem- og tilbageføre blodet i kredsløbet mod tyngdekraftens påvirkning. Igen; se på astronauter. Og sexlinjens forklaring om at blodet cirkulerer om natten for at holde os varme... De må ryge noget godt hash eller noget på sexlinjen for ikke at se fejlene i den forklaring...

Nå. Men skal vi ikke bare blive enige om at videnskab.dk nok har den bedste forklaring og se om trådens spor mon er helt dødt ud over denne marathon-aside?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kbh94
Nej. Venepumpen er udviklet til at bekæmpe tyngdekraften fordi hjertets slag ikke er stærkt nok til at frem- og tilbageføre blodet i kredsløbet mod tyngdekraftens påvirkning. Igen; se på astronauter. Og sexlinjens forklaring om at blodet cirkulerer om natten for at holde os varme... De må ryge noget godt hash eller noget på sexlinjen for ikke at se fejlene i den forklaring...

Nå. Men skal vi ikke bare blive enige om at videnskab.dk nok har den bedste forklaring og se om trådens spor mon er helt dødt ud over denne marathon-aside?

Tro hvad du vil.. ;)

(en mand bliver jo også nogen gange tændt om natten, fx ved sex drømme, så får han da stiv diller ligsom han gør når han har sex med en pige - netop fordi der er han også tændt) - men ja jeg tror på videnskabens forklaring.

Venepumpens funktion er

- at få blodet sendt helt ud i kapillærerne.

- at pumpe blodet tilbage til hjertet.

- at få iltet blodet i venerne.

- at pumpe iltet blod til musklerne.

Der er deusden også vener som er forsynet med med klapper så blodet kun kan løbe retning mod hjertet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
In_your_eyes

Kan I ikke tage den diskussion i en anden tråd. Jeg tror næppe at TS har tekniske spørgsmål til kroppen funktioner. Men som tråden startindlæg siger, hvordan hun forholder sig til sønnens spørgsmål, og hvor og om, hun skal sætte en grænse for hvor frimodige hans spørgsmål må/kan være, uden at han får følelsen af et det er tabu og hun ikke føler sig utilpas ved det hele.

Til tråden.

Jeg har jo en teenage datter og måske gør det lidt en forskel. Jeg har altid været meget åben omkring mig og min krop, gået nøgen rundt, ladet hende se at når jeg skiftede tampon når jeg havde mens og svaret på de spørgsmål, der så er opstået undervejs. Og så er det nok nærmest mig der har været upassende, for hvis jeg har fornemmet at der var noget hun var lidt utilpas ved at spørge om, så har jeg lavet et "bagholdsangreb" på hende, og selv taget enmet op, når hun ikke har kunne slippe væk, fx når vi har været ude at køre. Men det har hun nu taget rigtigt pænt, trods røde kinder og jeg har selvfølgelig holdt det i en pæn og sober tone. Men tilgengæld betyder det også, at hun, siden hun blev teenager, er kommet hjem til mig med spørgsmål fra hendes veninder og selv tør spørger mig om alt.

Du kan nok ikke rigtigt bruge dette til så meget, fordi situationen her er lidt omvendt og det nok også er lettere når barnet er af samme køn, som en selv. Men jeg kan kun sige, at du må svare det bedste du kan, og sikker allerede gør, fortælle ham når han går lidt for tæt på og ellers tage en tur på biblioteket og se om ikke du kan finde noget omkring drenge og deres teenage år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...