Gæst

Båndoptager ???

Recommended Posts

mgy
Mgy er det spolebånd eller kasettebånd du har købt ???

Nogle af hver. 10 kassettebånd og to eller tre spolebånd (jeg kan ikke huske det).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina

Jeg kan heller ikke nænne at skille mig af med min Beocord 1800. Gad vide hvordan båndene fra to store papkasser lyder.

Min Beocord 9000 ryger heller ikke ud. De færreste sætter pris på sådan en, som i øvrigt er noget af det bedste i kategorien. Ja - jow, kan godt huske Nakamichi. Det var sager!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

ja Beocord 9000 er noget af det bedste der kan købes,jeg overvejer på det kraftiste at købe en,"Radio og TV Eksperten" har en til salg til 1500 KR han handler kun med B&O,jeg har 2 stk. Beocord 5500 og de er ikke til salg,dem er jeg meget glad for

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Jeg kan heller ikke nænne at skille mig af med min Beocord 1800. Gad vide hvordan båndene fra to store papkasser lyder.

Min Beocord 9000 ryger heller ikke ud. De færreste sætter pris på sådan en, som i øvrigt er noget af det bedste i kategorien. Ja - jow, kan godt huske Nakamichi. Det var sager!

Nogle bånd, fabrikeret i en periode, hvor man var bekymret for dunsterne under produktionen, er blevet klæbrige og uafspillelige. De går op og ned i hastighed, helt uudholdeligt. Mange masterbånd fra den tid er ødelagt. Jeg læste engang om en metode, hvor man spoler dem om på stålspoler, bager dem i en ovn, og så kan de afspilles korrekt én gang. Jeg tænkte ikke på at skrive opskriften ned. Senere fandt man på noget andet, så båndene var holdbare igen. Men man oplever jo altid magnetisk afsmitning, bånd bør spoles igennem én gang om året.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg har købt 18 stk 90 minutters Sony metal master bånd brugt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Man kan stadivæk købe nye kasettebånd på Lavpris elektronik,FNEBS,TapeLine,jeg har lige optaget radiodrama på DR P1 kl 14.30 til kl 15.00

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jksa

Skulle jeg bånde noget i dag, ville jeg måske bruge min kassettebåndoptager, et fint stykke, jeg har købt herinde. Jeg har prøvet at koble computeren til radioen, det kostede mig et nyt lydkort, det gamle blev grillet og den ene kanal blev meget dårlig. Måske skal jeg lave en skilletrafo? Eller bare koble de tos jord sammen? Frygter dog, at det kan blive festligt. Jeg har også brændt en tv-tuner af, da jeg koblede den til jord i stedet for til antennen. Det gav et smæld, der kunne høres. Svævende jord er ikke sådan lige at håndtere.

Mange digitale tv-bokse har også radio. Du kan enten bruge komposit lydstikkene til radio, eller hvis den kun har scart stik, bruge en scart til komposit adaptor.

Har du musik på en harddisk kan boksen også afspille musikken. Og med samme vej optage den på bånd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Men en tv-boks er mindre interessant, når man ikke har noget fjernsyn. 

Jeg har i øvrigt nogle ståltrådsruller et sted, måske de kan afspilles endnu? Skal så bare have en af de første Beocord-apparater. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind