Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

libria

et program til at lave spil?

Recommended Posts

libria

min datter efterspørger et program, så hun selv kan lave spil.

da jeg gik i 4. klasse ( i 80'erne) var der et program vi skulle lave et spil med.

det foregik på den måde at vi bare skulle lave tegninger i noget der lignede paint, og sætte tekst nedenunder, og så sætte tegningerne ind, derefter havde man et spil, i 2d.

nogen der kender et lignende nutidigt program?

det er meget vigtigt at man kan bruge paint, da hun gerne selv vil tegne/male/vælge de dyr/ting/mennesker der skal være i spillet, samt at det netop bare er et program hvor man så bare kan tilsætte tegningerne med tekst, så man får et 2d spil.

nogen der kan hjælpe?

eller nogen der kender et godt program, hvor man ikke skal lærer python osv? ( hun er kun 5 år)

eller i det mindste et godt program til at lave 2d spil?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria

ingen overhovedet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
Hmm, kender ikke umiddelbart noget program til børn.

Men der findes spil hvor man kan laver baner og den slags børn også kan bruge som f.eks. Little Big Planet 1/2

Ellers er der Project Spark som kommer her senere på året :D

[E3 2013] 'Project Spark' Lets You Build The Games You Want To Play -

projekt spark virker som noget der kan bruges. dog ville jeg gerne have at det bare var i 2d. som sagt hun vil bruge sine egne tegninger ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede

Der er draw to life på nintendo DS. Men det er på engelsk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau

Troldspejlet fremhævede engang Gamemaker som har tilpas mange funktioner til at man kan lave forholdsvis avancerede spil. Jeg kan se det stadig er gratis, men det er virkelig mange år siden Troldspejlet havde det fremme, så måske er vejledningen de lavede ikke så relevant længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Crushed

Hvad type spil ønsker du at lave for en 5 årig?

Nu kan jeg ikke lige fra hoften huske navnet, men jeg ved at der er et par rimelig lettilgængelige applikationer hvor man kan lave Flash-spil. Jeg tvivler dog på at de er på dansk, eller at de kan bruges synderligt nemt af 5-årige.

For mig lyder det lidt mere som om at du er ude efter noget hvor man kan få de ting hun tegner til at bevæge sig og lignende, men jeg kan jo tage fejl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mia.hemdoff

Manden vil mene at det findes der desværre ingen programmer til, jeg havde overset at din datter var 5.

Min bedre heldel er datalog og siger det ikke finde ondenligt lettede programmer til at design spil med. Men opgaven er ikke muligvis for en teenager som virkeligt vil det!

Man skal være godt til matematik, og til at tegne i 3d - (det er lige meget, hvilke program man tegne med) og så begyndte at lære at kode i C++ eller måske C# (det er noget nemmere, og kan anbefales til en start.) Herefter skal man bruge miste 2 til 3 år på at læse programminussproget at kende, men tilgængelig vil man kunne skabe spil som Sim 3 bagefter. Altså hvis man er god til både at programmig og tegne.

Jeg ved ikke om han har ret, den mand er næsten forelsket i koder og har været det siden han var 12 gamle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...