slandramus

Kan du lide at bo, hvor du bor?

Recommended Posts

Skidt_Og_Kanel

Jeg bor i Sydhavnen... Og her er deeeeejligt!

Gode naboer, natur, bibiliotek, kolonihaver og indkøb tæt på. 10 mins ind til hovedbanen og 15 mins på motorvejen til arbejdet (det bedste er at køre mod trafikken om morgen, og vinke til alle dem, der holder i kø ;))

Lejligheden trænger til at blive sat i stand - og vi har for lidt tid - men vi har 3 værelser, funktionelt køkken, stort badeværelse (med badekar) og masser af hjertevarme.

Egentlig er her alt for lydt, hvilket både skyldes tynde vægge (gamle lejligheder) og et hul i etageadskillelsen, som ejerforeningen skal lave.

- Vi er gode venner med overboen, og det er ret belejligt at kunne råbe derop, når maden er klar på fælles madaftener, så vi presser ikke på, for at få det ordnet, før vi en dag skal flytte.

Vores gård virker som en højtaler, så om sommeren kan man snildt følge med i de andres liv, hvilket indimellem er ret underholdende - og en enkelt gang har vi undgået en større brand i bygningen, da en røgalarm blev hørt af flere, der fik ringet efter brandvæsnet.

Alt i alt er jeg så glad for sydhavnen, at var det ikke fordi, vi med tiden gerne vil have mere plads, hesten hjem og egen have, så blev vi nok boende... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vandrefyr

Jeg forstår dig rigtig, rigtig godt. Jeg har i flere år boet on/off i København i forbindelse med forsøg af forskellige uddannelse, men jeg er aldrig faldet til. jeg kommer selv fra "landet". Eller, her i København bliver det kaldt for landet, selvom det er et villakvarter i en by med 5-6000 mennesker. Gennem de sidste år har jeg også rejst en hel del, og har arbejdet lidt ude som guide, og på hotel i bl.a. Norge.

Nu er jeg gået hen og blevet sidst i 20'erne, og nu vil jeg have mig en videregående uddannelse. Jeg har lige lånt en kammerats værelse på Nørrebro i juni måned, mens jeg tjener lidt penge på noget småjobberi, så jeg kan rejse i juli måned - vandretur rundt i Spanien - Ahh, elsker det - frihed!

Men herinde i byen kan jeg slet ikke holde ud at være, og det er faktisk ret sjovt, for hver gang jeg er hjemme hos mine forældre tænker jeg, at jeg godt liiige kan tage 3-4 år i byen og få en uddannelse, og så flytte hvorhen jeg vil bagefter. Men nej, det kan jeg altså ikke. Jeg HADER at jeg kan høre når folk går rundt ude i opgangen, når jeg kan fornemme, at der er nogle på den anden side af væggen. Hader at der er en konstant strøm af biler og busser ude på vejen - man kan nærmest ikke være i sine egne tanker. Og så bare det at være i en lejlighed - det er jeg ikke glad for. Jeg føler mig klaustrofobisk, som om jeg er presset ned i en kasse, hvor der er blevet lagt låg på. Og også det, at man ikke kan have alle sine ting inden for et område, og gå frit rundt mellem dem. Her er alt bag lås og slå, lejligheden, kælder/loftsrum, vaskekælder, gård. Jeg kan mærke, hvordan jeg bliver helt irriterret, men også en smule angst af det. Det er som om, at jeg ikke kan bestemme selv i den grad, som jeg kan på landet.

Jeg kunne godt tænke mig at læse geografi på universitetet, men jeg tror ikke jeg vil klare alle de år i København. Pendle frem og tilbage mellem uni og så et værelse i byen - og kun møde en masse trafik og mennesker på min vej hver dag. Jeg skal være i fredfyldte omgivelser for at trives.

Har prøvet at forestille mig hvordan det ville være at kunne læse på universitetet, og bo på landet. Komme hjem til en fredelig have, som jeg kunne sidde og læse i - Ahh :)

Men, jeg har derfor søgt ind på en bachelor i arktisk friluftsliv helt oppe i Nordnorge. Der er der i hvert fald fred og ro. Det betyder desværre et farvel til mine forældre, og min kammerat her i København :(

Hvordan har I andret tacklet det med at ville have en uddannelse, men gerne bo på landet?

Er der i øvrigt nogle, der kan udtale sig om hvordan der er at studere i Aalborg, og bo "på landet" der? De har nemlig geografi.

:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk
Jeg HADER at jeg kan høre når folk går rundt ude i opgangen, når jeg kan fornemme, at der er nogle på den anden side af væggen.)

Sjovt, det er netop det, jeg elsker ved at bo i lejlighed - at man kan høre, man ikke er alene :)

I øvrigt har RUC også geografi - hvis det er :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenSorteStjerne

Jeg elsker min lejlighed, omgivelser og selve byen. Jeg er der hvor jeg præcis skal være i mit liv :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikmekanik

Elsker at bo i mit baghus midt på Vesterbro. Midt i byen og aligevel lidt som at være hjemme på gården ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
El_Campeone

Jeg elsker det sted, hvor vi bor nu - og forhåbentlig skal blive gamle.....

Både min mand og jeg er født og opvokset på landet, har selv haft landbrug, og har altid tidligere boet i nogle huse med et enormt antal kvadratmeter.

Nu bor vi midt i et villakvarter, i et rigtigt parcelhus, etplans, i et sølvbryllupskvarter og ikke længere til købmanden, end man kan trille derhen med rollatoren, når dén tid kommer......Og vi eeeelsker det!

Jeg vidste jo slet ikke, at det kunne være så behageligt at bo i byen - men vi har heller ikke rigtig nogen generende naboer, og så er det fedt at være fri for gyllestank og at blive vækket midt om natten af skræppende fasaner.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dreamchild

Det eneste positiv der er at sige om der jeg bor, er at området er hyggeligt nok. For selve lejeligheden er skrækkelig, et gammelt totalt udtrådt 50 køkken, som vi ikke kan få skiftet fordi boligforeningen ikke kan få skiftet rørende på badeværelset til den pris de gerne vil, badeværelset skal også skiftes sjovt nok. Væggene er papir tynde og jeg er ellers ikke sart efter at have boet i byen hele livet, men man kan høre alt i opgangen. Vinduerne er utætte, så det blæser lige ind og der vokser skimmel flere steder.

Leder efter noget nyt, men bolig guderne hader mig åbenbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Munkenator
Jeg forstår dig rigtig, rigtig godt. Jeg har i flere år boet on/off i København i forbindelse med forsøg af forskellige uddannelse, men jeg er aldrig faldet til. jeg kommer selv fra "landet". Eller, her i København bliver det kaldt for landet, selvom det er et villakvarter i en by med 5-6000 mennesker. Gennem de sidste år har jeg også rejst en hel del, og har arbejdet lidt ude som guide, og på hotel i bl.a. Norge.

Nu er jeg gået hen og blevet sidst i 20'erne, og nu vil jeg have mig en videregående uddannelse. Jeg har lige lånt en kammerats værelse på Nørrebro i juni måned, mens jeg tjener lidt penge på noget småjobberi, så jeg kan rejse i juli måned - vandretur rundt i Spanien - Ahh, elsker det - frihed!

Men herinde i byen kan jeg slet ikke holde ud at være, og det er faktisk ret sjovt, for hver gang jeg er hjemme hos mine forældre tænker jeg, at jeg godt liiige kan tage 3-4 år i byen og få en uddannelse, og så flytte hvorhen jeg vil bagefter. Men nej, det kan jeg altså ikke. Jeg HADER at jeg kan høre når folk går rundt ude i opgangen, når jeg kan fornemme, at der er nogle på den anden side af væggen. Hader at der er en konstant strøm af biler og busser ude på vejen - man kan nærmest ikke være i sine egne tanker. Og så bare det at være i en lejlighed - det er jeg ikke glad for. Jeg føler mig klaustrofobisk, som om jeg er presset ned i en kasse, hvor der er blevet lagt låg på. Og også det, at man ikke kan have alle sine ting inden for et område, og gå frit rundt mellem dem. Her er alt bag lås og slå, lejligheden, kælder/loftsrum, vaskekælder, gård. Jeg kan mærke, hvordan jeg bliver helt irriterret, men også en smule angst af det. Det er som om, at jeg ikke kan bestemme selv i den grad, som jeg kan på landet.

Jeg kunne godt tænke mig at læse geografi på universitetet, men jeg tror ikke jeg vil klare alle de år i København. Pendle frem og tilbage mellem uni og så et værelse i byen - og kun møde en masse trafik og mennesker på min vej hver dag. Jeg skal være i fredfyldte omgivelser for at trives.

Har prøvet at forestille mig hvordan det ville være at kunne læse på universitetet, og bo på landet. Komme hjem til en fredelig have, som jeg kunne sidde og læse i - Ahh :)

Men, jeg har derfor søgt ind på en bachelor i arktisk friluftsliv helt oppe i Nordnorge. Der er der i hvert fald fred og ro. Det betyder desværre et farvel til mine forældre, og min kammerat her i København :(

Hvordan har I andret tacklet det med at ville have en uddannelse, men gerne bo på landet?

Er der i øvrigt nogle, der kan udtale sig om hvordan der er at studere i Aalborg, og bo "på landet" der? De har nemlig geografi.

:)

Jeg har læst min overbygning i Ålborg og boede der 1 års tid. Det var et af de fedeste år i mit liv! Der er en fantastisk studiemiljø, i hvert fald der hvor jeg gik, gang i studenterhuset og en masse internationale studerende ( jeg læste på en international linie så vi hang rigtig meget ud alle mulige nationaliteter imellem)

Studieformen minder om RUC med rigtig meget projektarbejde og ikke så mange alm. udenadslæreeksamener (jaja, fandt lige på et ord ik ;)). Je ved ikke om det gælder på geografi dog.

Kan kun anbefale det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pink_Lady83

Ja, elsker at bo her. Kunne slet ikke lige forestille mig andre steder :lun:

Er vild med byen og min hyggelige lille lejlighed. Har det hele tæt på mig, og det passer mig fint :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bruger128

Jeg HADER det sted jeg bor, gammel skarmmel fra 1800 talet som er frede så vi må ikke engang få nye vinduere og døre så det er mega koldt om vinteren og jeg er heller ikke vild med mine nabor jeg deler fælles opgang med og jeg kan ikke lide at bo i centrum af byen for mange mennesker og for meget liv og min nye vicevært kan jeg heller ikke lide da han direkte lige ud siger ting og sære og virker meget negativ anlagt... Jeg er skrivet op i nogle lejligheder af nye dato væk fra byen men desvære går der nok flere år før jeg kan flytte da vente listen kan tage mange år... min lejlighed er også alt for lille så dårligt nok plads til mine ting så jeg søger efter noget der mindst er 50 eller 60 i størelsen og ikke bygget før 1970 da jeg hader gamle huse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind