slandramus

Kan du lide at bo, hvor du bor?

Recommended Posts

dirtydancing

JA det kan jeg :)

Jeg bor i udkantskommune i storkøbenhavn, i et dejligt stille og roligt villakvarter med søde naboer og genboer.

Vi har butikker lige i nærheden, har 20-30 minutters tur til københavn der jo byder på ALT, bor tæt på motorvej = nem adgang.

Har grønne områder lige om hjørnet, med køer og får, åer med ænder og andet dyreliv. Vi har 2½ km ned til stranden.

Jeg har boet her i lidt over 10 år nu, de første 2 år i rækkehus, og nu i villa.

Jeg nyder at boligen er VORES, at der ikke er nogle naboer lige på den anden side af væggen. At vi kan åbne vores havedøre og træde lige ud i et stort dejligt grønt "rum"

Mit nuværende hjem og boligområde, minder rigtig meget om det jeg er vokset op i, så på den måde er det måske også ekstra meget hjem på en måde. Dejligt og velkendt :)

jeg boede i lejlighed i nogle år, forældrekøb, og der trivedes jeg bestemt også. Jeg boede i en dejlig opgang med søde naboer, der var ikke den store larm, de få gange jeg holdt fest blev det accepteret fuldt ud. Jeg elskede at boi cykle afstand til alt, ha s-tog lige om hjørnet, busser der kørte hver 5. minut, at kunne tage cyklen til zoo, tivoli, biograf etc.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kindersnitten

Beliggenheden på vores lejlighed er skøn. Midt i Aarhus, både tæt på universitetet og centrum, og i et roligt kvarter. Lejligheden er til gengæld alt for lille (48 kvm) men vi har fået tilbudt en ny på 65 kvm lige rundt om hjørnet (vitterligt - der er 20 skridt, og den tilhører samme gårdhave), så det problem bliver heldigvis løst om en lille måned.

Så ja, jeg kan virkelig godt lide at bo her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg elsker mit lille rækkehus. Det er en lejebolig, og derfor har det nogle skønhedsfejl, jeg ikke vil betale for at udbedre. Men her er hyggeligt, jeg har for- og baghave, det er tæt på sønnikes skole og dele af vores familie. Der bor børn på begge sider og klassekammeraterne bor tæt på, så der er tit et rend af unger her. Knægtens fodboldklub ligger lige i nærheden. Vi har baghave lige ud til en skov, så katten kan rende og jage mus og fugle uden den store risiko for at blive kørt ned. Og det er ikke længere væk fra centrum end man godt gider cykle.

Det er i Odense.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bubbly

Ja jeg elsker at bo her. Bor lidt udenfor centrum, i en villalejlighed på 75 kvm og med have :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twinkle

Jeg elsker der, hvor jeg bor.

En treværelses på 2. sal, sammen med min kæreste. Ca. 4 km til uddannelse, 2 km til centrum og fitnesscenter, biograf og svømmehal lige på den anden side af vejen. 3 indkøbsmuligheder som ligger forholdvist tæt på, mindre end 5 min. på gåben. Lejen er billig (under 4000 kr. for 77 m2), opgangen er stille, vi har en altan og lejligheden er i ok stand. Viceværterne er hurtige til at reagere på henvendelser og hilser altid. Mange grønne områder som bliver holdt godt med både græsplæne, bede, træer og buske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)

Er meget glad for vores bolig, omend køkkenet gerne måtte være større og mere praktisk indrettet. Vi har ikke set andre have en bolig der er tilnærmelsesvis så god som vores. Men byen og landet kan jeg ikke lide og føler mig ikke rigtig tilpas og kommer næppe nogensinde til det. Men så er det jo godt at det er for en periode på....ja det ved jeg heller ikke. Men savner by, butikker, cafeer, frihed, folk som ikke glor, hvisker, følger efter og at jeg ikke skal tage min "burka" på for at bevæge mig ude.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DansePrinsesse

Jeg føler mig allerbedst tilpas i en storby, det må være noget med udbud, alsidighed og tilgængelighed. Vi flyttede til København for 3 år siden og det er her jeg hører til. Vi bor tæt på både vand og natur samtidig med, at vi med metro er meget tæt på byen. Motorvejen er heller ikke langt væk, hvilket passer os glimrende, da det sparer meget tid til daglig.

I vores "gamle" lejlighed havde vi udsigt til både rådhustårnet og havet. For et halvt år siden flyttede vi til noget større, i samme område, men tættere på jorden (og dermed knap så meget udsigt).

Jeg elsker virkelig vores lejlighed. Den har en perfekt størrelse til os. Den er helt ny og lækker, med mange skæve vinkler og kroge - og sådan noget elsker jeg. Lejligheden er i to plan, hvilket giver en rigtig god følelse af "luft" og så er det helt fantastisk at have to toiletter :blush:

Vi er ofte (1-2 gange i måneden) i Jylland, i den by vi flyttede fra. Vi har beholdt lejligheden der, som er uden bopælspligt. Det giver en helt fantastisk mulighed for at bevare en tæt kontakt til vores familier og venner der og vi betragter det vel som en slags sommerhus.

Det er en relativt stor by (ca. 75.000 indbyggere) og lejligheden der er virkelig skøn, men jeg får klaustrofobi ved tanken om, at jeg skulle bo der permanent. Det er nærmest umuligt at finde en kiosk eller restaurant, der er åben efter kl. 22 og man kan ikke gå i Netto eller biografen uden at møde nogen man kender.

Vi overvejer nogle gange at flytte tættere på København - særligt har vi kigget på det "nye" Islands Brygge, området ved Fisketorvet og omkring Lange Linie.

Det virker tiltrækkende at komme lidt tættere på byen. Men det vil betyde, at vi skal sælge lejligheden i Jylland og, at vi begge få længere transporttid hver dag. Så indtil videre er vi bare rigtig glade for at bo hvor vi bor.

Jeg ville i øvrigt elske at bo i New York eller Berlin - den dag hvor jeg kan forsørge min kæreste, fremfor omvendt som nu, så tror jeg egentlig også godt jeg kan lokke ham med. Han synes ikke selv hans sprogkundskaber er gode nok til, at han kan arbejde i udlandet - men han vil også blive en fremragende husmor. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja, jeg er ganske godt tilfreds. Har en hyggelig, lille lejlighed med badekar, vaskemaskine og fransk altan i baggården til et summende kvarter med masser af butikker, barer og restauranter. Eneste minuser er en MEGET emsig underbo og at den er møbleret, hvilket absolut ikke er efter min smag. Men når jeg nu kun skal give 2500 inkl det hele for at bo her, så lever jeg med det sidstenævnte så længe jeg kan :)

Nå ja, jeg bor i Berlin, hvilket også er medvirkende til den uhyre lave husleje.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tricolette

Jeg elsker vores nye hus - vi flyttede ind i september 12 efter vi totalrenoverede det fra A-Z, så alt er nyt, lyst funktionelt og lige præcis som vi ville have det. :love:

Huset ligger med Rold Skov i baghaven, vi kan sidde på terrassen (når den engang er færdig :rulle:) og nyde udsigten til skov og sø, nyde roen uden generende naboer og anden larm.

Og så bor vi endda lige midt i byen (mindre by med 2.600 indbyggere), vi har naboer til 3 sider, men deres huse ligger placeret væk fra os.

Der er 400 meter op til togstationen, 800 meter til butikkerne, 600 meter til mit arbejde og sønnike har 500 meter til skole.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Berri

Området og beliggenheden er jeg fjong med. Men lejligheden.. hader den som pesten! Føler mig ikke hjemme, hader at komme hjem til den, føler at den er energidræbende - gider at lave absolut intet i den. Vi har haft skimmelsvamp to gange og nogen gange bliver jeg klaustofobisk bare ved tanken om at det kan ligge og ulme et sted inde i væggen.

Jeg drømmer om at flytte til en lejlighed med have til, som ligger i samme område. De ligger i nærheden af vores faste legeplads også. Men bare det at der er tættere på vaskeriet, legeplads lige ude foran, kunne åbne døren og så er der haven og luft og min datter ville nyde det! Men ventetiden er lang, jeg aner ikke om der kan gå flere år før der er bid. Skal også have lavet gulve i denne lejlighed (vedligeholdelseskonto), før at jeg kan tænke på at flytte.

Førhen ville jeg være tilfreds med altan som minimum - men nej, nu vil jeg have have. Ikke mindst for min datters skyld!

Jeg står derfor også om overvejelserne om at prøve at få en to-værelses i samme bygning, med have til - de jeg kan få smidt en to-værelses i nakken. MEN, så er jeg stadig her hvor at der er store huslejestigninger og lortet er ved at falde fra hinanden-agtigt. Og kan jeg gå fra at bo i en tre-værelses og ned i en to-værelses? Samt at der i to-værelses sikkert også vil være risiko for skimmel, da det er en tendens herude.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind