slandramus

Kan du lide at bo, hvor du bor?

Recommended Posts

Kat1

Jeg er meget glad for mit sted. Jeg bor i en kæmpe villa i Hellerup. Godt nok kun i et af værelserne:D En familie ejer den nederste etage, og en dame ejer de to øverste. Den øverste etage lejer hun så ud på værelsesbasis. Jeg føler lidt, at jeg betaler for meget for det. For her trænger sgu lidt til en renovering (ovnen må være ældre end jeg:p). Men jeg er glad for at være her, og jeg stoler på min udlejer. Og de andre der bor her er søde. Og så er her bomstille om aftenen. Jeg kan ikke høre underboerne, og heller ikke dem på de andre værelser, med mindre der grines højlydt. Og det nyder jeg! Jeg boede for 5 måneder siden et sted, hvor jeg kunne høre gutten i lejlighedens andet værelse hele tiden!!! Når han snorkede, tastede på computeren, knaldede kæresten osv. Det var totalt ulideligt!!

Desuden nyder jeg, at jeg lynhurtigt kan komme både ind til byen, til stranden, i skoven, en tur i parken osv. Det er sådan et dejligt lille smørhul. Og jeg gad sgu godt at købe et hus her engang. Men så skal jeg vist lige vinde i Lotto først..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg hader min bolig, big time. Håber virkelig snart der dukker noget nyt op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lotte_36

Jeg elsker kvarteret vi bor i og alle naboerne. Huset - ikke saa meget. Det er paa mange maader totalt smagloest og materialerne der er brugt, er virkelig usle. Det er et hus vi lejer i en tidsbegraenset periode, saa jeg lever fint med det. Og saa er det simpelthen for stort - alt for stort. Giiiider snart ikke at goere rent mere.

Saa jeg glaeder mig til at komme hjem til mit eget hus, som jeg knuselsker alt ved. Isaer de gode, gedigne materialer. Lyder skoert, men savner virkelig mit danske, fuldmurede hus!

Vores eget hus ligger 7 km. udenfor en stoerre provinsby.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
20PrinceLight

Jeg er stadigvæk nyforelsket i Silkeborg, så jeg har ikke lyst til at flytte fra byen. Og jeg kan slet ikke se mig selv bo andre steder i byen end i den del, hvor jeg bor. Dog kunne jeg godt overveje et andet lejlighus, hvor der er sol på terrassen om aftenen, og hvor husleje stemte bedre overens med standen af boligen, men de boliger hænger ikke på træerne, så alt i alt er jeg tilfreds, som tingene er lige pt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Jeg elsker min nye hule!!

Har ikke boet her så længe, men følte mig hjemme fra første dag, og bliver stadig helt varm og glad, når jeg træder ind af min dør.

Jeg bor i en lille by, hvor jeg har boet de sidste 30 år, hvor alle kender alle, der er sladder, men der er også omsorg for hinanden, man holder øje, her tror jeg ikke nogen kan ligge død i et par uger, uden det bliver opdaget, det er også en form for tryghed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau

Jeg elsker stedet jeg bor - men er ikke så begejstret for lejligheden. Gad virkelig godt eje et af husene på den nærliggende villavej... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg elsker min by, min matrikel og dele af mit hus. Sidstnævnte trænger i DEN grad til en kærlig hånd, men nu bliver vi jo snart to om alle udgifterne - og min kæreste er sådan en, der godt gider gøre tingene selv, så det kommer til at ske. Det bliver dejligt efter at have stået mere eller mindre alene med samtlige udgifter i så ufatteligt mange år :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
chatseh

Min nuværende lejlighed er utrolig skøn, med undtagelse for, hvor vanvittig lydt, her her. Boligkomplekset er gammel, så rørene i badeværelset er udenpå væggen, hvilket irriterer mig grænseløst. Men jeg har fjordudsigt, som er flot på alle tider af året og jeg betaler ikke særlig meget for at bo her. Bor i en mellem-stor agtig by, men i yderkanten, så der ikke er så tosset med mennesker, som hvis jeg boede i midtbyen.

Jeg skal så flytte i næste uge. Til en lejlighed øverst oppe i en boligkompleks og et stort flot træ udenfor soveværelsesvinduet. Det tiltrækker kryb, bevares, men der er også mange fugle. Byen er meget lille, kun ca. 5.000 indbyggere, hvilket passer mig ganske udmærket. Er dog ved at blive vanvittig af folks "Sådan et ungt menneske som dig skal da bo i [stor by i nærområdet!]". Nej jeg skal sgu da ej, store byer er irriterende og det er netop der, de fleste andre unge bor. De fester og larmer og dét gider jeg sørme ikke. Jeg glæder mig til at bo i et miljø med relativt mere ro, end jeg har nu. Og skulle jeg spontant have lyst til at være i én af de større byer er de ikke mere end en 15-30 minutters kørsel med bus eller tog derfra.

Min drøm er dog at bo i et rækkehus el.lign så jeg kan have vaskemaskine for mig selv. Det er nok det mest irriterende ved at bo i lejlighed - at man ikke kan vaske tøj frit efter behov, men skal reservere en tid og det er ikke sikkert, de tider, man kan, er ledige og folk rydder ikke altid op efter sig, eller respekterer tiderne, eller også kan ens tøj blive stjålet og der er så meget i vejen. Og der, hvor jeg flytter hen, skal man betale for at bruge vaskemaskinen fra gang til gang - hvor jeg bor nu koster det intet og det vænner man sig sjovt nok ret hurtigt til :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tiranas

Jeg følte mig hjemme i min lejlighed i det øjeblik, jeg trådte over dørtærsklen for ca. 9½ år siden. Og jeg elsker den! Jeg elsker området, jeg er so-so med naboerne (ej, de er ok; der er ok stille og roligt i ejendommen - dem der larmer mest, er beboerne i kollektivet ved siden af), og skulle jeg sætte en finger på lejligheden, så måtte den godt være større. Bare lige et værelse eller 2 mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Syrenprinsessen

Jeg elsker at bo hvor jeg bor. Lejligheden er fin og tilpas i størrelse til mig og mine piger og en overkommelig lille have jeg selv skal passe og en stor fælleshave som boligforeningen passer i fællesskab og alle har brugsret til. I boligforeningen er vi vel omkring 35 personer, og alle har et ret godt forhold til hinanden. Sådan lidt bofællesskabsagtigt, bare uden at bo sammen! :D Ungerne - 15 stk i alle aldre - leger sammen på kryds og tværs og har altid legekammerater lige ved hånden. Elsker det!

Byen er også dejlig. Lille lokalsamfund, hvor selv en tilflytter som mig snart kender alle eller kender nogen der kender alle. Når der er skolearrangementer, så mødes hele byen der osv. Omkring os har vi land og skov og jeg er helt alene i verden på mine løbeture osv. Men alligevel har vi ikke mere end 15 min i bil/25 min i bus/45-60 min på cykel til Århus C, så føler både vi får alle glæderne ved at bo i lille samfund på landet og alle fordelene ved 'stor'byen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind