slandramus

Kan du lide at bo, hvor du bor?

Recommended Posts

slandramus

Ja, spørgsmålet er simpelt: kan du lide at bo, der or du nu bor? Eller drømmer du om noget andet og hvorfor? Kunne du selv gøre noget bedre for at komme til at føle dig mere hjemme? Eller er stedet bare ikke dig uanset hvad?

Jeg starter selv selvfølgelig:)

Jeg kan ikke lide at bo hvor jeg bor. Jeg er absolut en country-girl, og pga. Min uddannelse og min kæreste har jeg forvildet mig ind i en by. Jeg bor nærmest i centrum, ud til en temmelig stor vej, i en lejlighed på 3. sal, og jeg er slet ikke glad for det:whine: jeg har boet her i 6 år, så det er ikke ligefrem noget nyt.

Men jeg kan simpelthen ikke med tanken om, at der er andre mennesker så tæt på, som der jo er i lejligheder, hvor der bor folk lige på den anden side af væg/gulv/loft. Jeg hader, at jeg kan høre folk mumle, høre musik, se tv, snakke, trække ud i toilettet, have sex, brække sig, blende suppe eller hvad folk nu laver. Og så hader jeg, at vi ikke selv kan bestemme hvad vi vil lave af ændringer i lejligheden uden at det skal kunne rettes tilbage til samme udgangspunkt ved fraflytning. Jeg hader, at pladsen er forholdvis trang, at dele vaskemaskine, baggård, cykel-skur osv. med andre mennesker. Og så byen...ud hvor jeg hader, at der er asfalt rundt omkring mig alle vejne, at her altid altid altid er traffikstøj. Naturligvis er det værst midt på dagen, og da er jeg jo på arbejde. Men selv nu på denne tid kører der hele tiden biler forbi, så det er komplet umuligt at lufte ud, hvis man skulle have lyst til det. :sur:

Og hvorfor gør jeg så ikke noget ved det? Vi har indtil for nylig begge været studerende, og da det jo er dyrt at flytte osv., er vi blevet her selvom (især) jeg ønsker mig noget andet. nu håber vi på at kunne købe et lille hus på landet inden for det næste år, og så vil vi hellere spare penge og kræfter på at flytte til vi har fundet drømmehuset. Glæder mig til den dag jeg vender ryggen til byskiltet for alvor:love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JediMindTrick

Meh....jeg kan bo hvor som helst, samtidig med at jeg har svært ved at føle mig hjemme. Jeg har boet i min nuværende lejlighed i 6 år, og det ser ud som om, jeg lige er flyttet ind - halvfærdigt og ikke rigtigt iorden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HumphreyGokart

Jeg er glad for det kvarter og den gade jeg bor i, men ikke for selve lejligheden. Den er simpelthen for ussel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xantippe

Jeg er virkelig glad for at bo her. Jeg har boet her siden januar 08, men overtog den i december 07. Det ligner ikke mig at blive boende mere end et par år samme sted, men her er jeg faldet til. Der er hvad jeg har brug for i lokalområdet, som jeg kan udvide til at omfatte hele Kbh og Frederiksberg med cykel - og er jeg virkelig glad en dag, generer det mig heller ikke at cykle rundt i Storkbh.

Lejligheden er noget gammelt lort uden ordentlig isolering, hvilket er lige irriterende sommer som vinter. Opgangen er relativt stille, og selvom legepladsen ligger i gården og jeg kan blive *ret* træt af skrigende unger, så er det ikke nok til at jeg vil flytte. Her er by, men også provinsstemning. Her er asfalt, men også græs og træer (og skrigende måger om morgenen). Jeg bor tæt på vandet.

Jeg har boet på landet og i byer, men jeg trives nok bedst i Kbh. Jeg føler mig heldig over at have min lejlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Laurelin

Jeg elsker at bo, hvor jeg bor. Vi bor i et hus, vi selv har fået bygget 7 km fra Aarhus centrum, og her er rolige, grønne omgivelser, samtidig med at der er gode handlemuligheder, og bybussen holder 300 m væk.

Jeg kan godt savne at bo inde i centrum og især savne at have udsigt, som vi havde mere af i lejligheden på 2. sal, men jeg sætter mere pris på mere plads, luft, haven og den meget mindre støj, der er herude. Især nu hvor vi har fået et barn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lemon

Jeg er glad for det hus vi bor i. Ville dog gerne have, at det lå et andet sted. Det måtte gerne ligge uden for en by, ikke totalt øde, men uden for en by, lidt for sig selv.

Jeg synes, at vi bor (for) tæt på alle de andre og synes ofte at, alt hvad der hedder naboer, genboer osv. udelukkende er irriterende og larmende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HokusFokus

Jeg bor i en storby, og det er lige mig. Jeg elsker den energi og puls en storby har. En storby fuld af liv giver mig energi.

Jeg bor lige uden for byens centrum, hvilket passer mig perfekt. Hvis jeg boede helt inde i centrum, ville jeg nok få en følelse af klaustrofobi og være irriteret over støjniveauet.

Jeg har boet i min lejlighed i nogle år efterhånden, men indretningen er stadig ikke på plads. Det burde jeg egentlig gøre noget ved, for at kunne føle mig helt "hjemme". Det kunne være rart.

Er glad for lejligheden. Dog ville jeg gerne undvære at høre min meget larmende overbo. Men sådan er det jo, når man bor i lejlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zembra1986

Jeg er okay tilfreds med hvor jeg bor, jeg bor i en mellem stor by, ret centralt i en lejlighed med lækre udendørs arealer, her er en flot natur, et pænt antal butikker og et rimeligt udbud af kultur i form af koncerter, stand-up, udendørs musik arrangementer osv., syntes dog godt der kunne være endnu mere.

Mit hjerte banker dog stadig for KBH eller Århus, jeg har de sidste 3 år haft en udlængsel som dukker op en gang imellem, jeg ER bare en rigtig by pige, jeg skal have noget liv og aktivitet omkring mig, det er sådan jeg føler mig allerbedst tilpas, sådan for det meste, nogle gange er det da rart at komme på landet og mærke roen, men jeg får nok efter få dage, håber stadig på at realisere min drøm om at flytte til KBH på et tidspunkt, men det er jo svært, for hvad så med min familie og mine venner?, har svært ved at stifte nye bekendtskaber, så er bange for at ende med at blive ensom derovre, satser lidt på at finde en københavner som kæreste, så jeg kan flytte over til ham, så ville jeg da ikke være helt alene:-P

Så jo, jeg er fint tilfreds lige nu, men omvendt kan jeg ikke se mig selv blive boende her resten af mit liv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Greatkunfugirl

Jeg vil hellere bo på Manhatten i luxus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Jeg er ikke glad for at bo, hvor jeg bor. Men min søn er glad her og har sine trygge rammer her, så derfor bliver jeg boende. Det rigtig ærgerligt og en rigtig øv følelse, når alt inden i mig bare vil væk herfra. Så trådstarter forstår dig godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind