Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Lioness

Lægesekretærelever optaget 2013

Recommended Posts

Lioness

Hermed oprettes en tråd for de lægesekretærelever der optages i 2013 i hele Danmark.

Ideen med tråden er at skabe kontakter, dele erfaringer og netværke inden opstart.

Vel mødt :)

Lioness

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lioness

Nå, men kan starte med at fortælle lidt om mig selv...sådan for at bryde isen :)

Jeg har fået en plads ved Aarhus Universitetshospital med tjenestested i Risskov. Start er 2. september 2013.

Har en svaghed for psykiatrien, så netop Risskov har været DRØMME-pladsen siden jeg begyndte at søge.

Blev selv fritstillet fra mit tidligere job i oktober 2012 grundet chef-fyringsrunde, og benyttede muligheden for at tage den uddannelse som jeg egentlig altid har drømt om.

Jeg rev mit liv op med rode, sagde lejligheden op, røg på S.U i 3 mdr. pga HGS, og har boet i papkasser siden november :-)

Blot for at sætte ALT ind på at opnå en lægesekretærelevstilling. ALLERHELST i Risskov, men har dog søgt vidt og bredt, for krisen nøder jo en til at skyde med spredehagl...desværre.

Men jeg håber at andre kommende elever vil støtte op om tråden her, så vi kan "hygge" lidt inden det bliver september/oktober :)

Kom glad :)

Lioness

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mirsig1

Hej :)

Jeg har fået elevplads på Næstved Sygehus. Jeg er oprindeligt uddannet farmakonom, men det var slet ikke det rigtige for mig, så efter uddannelsen fik jeg barn i 2011 og i 2012, og her i min 2. barsel har jeg taget en hgs samt diagnoselatin, og søgte ind i januar da de søgte, og kom heldigvis ind :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tina_Slagelse

Jamen så vil jeg da gerne være med hér også.

Jeg hedder (surprise) Tina, er 34 år og bor i Slagelse med mand og 3 børn. Jeg har været så heldig at få drømmepladsen - nemlig Slagelse Sygehus, som ligger ca 15 minutters cykeltur fra vores hjem. Også jeg brænder for psykiatrien, så jeg håber at kunne få plads - efter endt uddannelse - på det nye psykiatrihospital der er ved at blive bygget i Slagelse.

Oprindeligt er jeg kontoruddannet på Kalundborg Kommune, men at blive lægesekretær har altid trukket i mig. Dog er det første gang jeg søger - hvor heldig er man så lige at få pladsen med det samme?

Spørg endelig hvis der er noget jeg har glemt at fortælle.

Jeg håber selvfølgelig også på en kæmpe opbakning i denne tråd, lige så snart Region H er færdige med samtaler og har truffet deres valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lioness

Super dejligt med noget opbakning, tøser :)

Kan lige, i parentes, nævne at jeg er 30 år, single og for tiden bosat i Vejle. Derfor friheden til at søge landsdækkende.

Dog er en intensiv bolig-søgning i Aarhus gået i gang :) Gerne pr. omgående, men ellers inden 1. september.

Så sig endelig til hvis I hører noget i Jeres netværk ;)

Bliver spændende at høre om resultaterne fra Region H.

Giv endelig lyd herinde når netop I er de heldige der kommer igennem nåleøjet!

Lioness

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kanga

Jamen, jeg er optaget på OUH pr. 1/10. Jeg har ikke noget ønske om specifik afdeling.... Bare helst ikke psykiatrisk ;-) søgte ind sidste år også, og blev inviteret til samtale. Der sprang jeg dog fra, da jeg var gravid med termin samme dag som udd. startede.

Efter gym i 1998 søgte jeg også ind men nok ikke så velovervejet som nu... Kom ikke ind dengang. Efter gym fulgte et udlandsophold, e et årig HH, og efterfølgende har jeg arbejdet som receptionist, konferencekoordinator osv. Lægesekretær blev jeg sporet ind på, da jeg blev fyret i november 2011.

Jeg er 34 år, bor sammen med min kæreste og vores søn på 10 måneder.

Kanga

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mirsig1

Hov, jeg er 28 år og bor 3,5 km fra min kommende elevplads i øvrigt :) Min barsel slutter 24/8 og elevpladsen er fra 2/9 så det kunne ikke passe bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kanga
Hov, jeg er 28 år og bor 3,5 km fra min kommende elevplads i øvrigt :) Min barsel slutter 24/8 og elevpladsen er fra 2/9 så det kunne ikke passe bedre.

Jeg er også på barsel til 24/8, men stopper den 21/8, for at tage diagnoselatin. Når det kursus er slut, så har jeg lige en måned på dagpenge, før uddannelsen starter den 1/10.

Kanga

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MyOMy

Jeg håber at jeg en dag kan flytte herind :D Tillykke med pladserne alle sammen!

I kommer jo til at være en hel måned foran os andre. Så i må komme med en masse info og tricks :D

Lige et spørgsmål.. Hvor skal i på skole henne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lioness

Mine skoleperioder er på Købmandsskolen i Viby, Aarhus. Så det er lige i nabolaget ift. Risskov :)

Og håber selvfølgelig på alt det bedste for dem, uden elevplads, der måtte kigge med herinde.

Krydser alt hvad krydses kan på jeres vegne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...