Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

advocatus-diaboli

Dårlige formuleringer i medierne

Recommended Posts

Nicolait804
On 6. februar 2016 at 11:55, paint skrev:

"Advarsel: Derfor må du ikke sove med mund" (Lokalavisen.dk)

Trods ihærdige anstrengelser, har jeg endnu ikke regnet ud, hvor man så skal gøre af munden når man sover??

Har du ikke plads på natbordet? :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

"To personer fundet døde på kirkegård" (Newsbreak.dk)

Det kan vel næppe komme som nogen overraskelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Tja, det må være en uægte brøk:

høj alder.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
On 8/5/2013 at 19:38, advocatus-diaboli skrev:

Det er på tide at emnet får sin egen tråd, så vi ikke skal snige dem ind i den anden tråd om stavefejl i medierne.

TS lægger ud med denne perle af en overskrift fra TV2:

"Nygift mand dræbt af haj på bryllupsrejsen" som ikke betyder helt det samme som "Nygift mand på bryllupsrejse dræbt af haj", selvom der var tale om sidstnævnte scenarie.

Ja jeg har også lige læst at der stod at Kate vil søge hjælp til sit psykisk syge barn i en overskrift. Når man så læser videre forstod man at der skulle have stået ville . Altså  at hun ikke har noget psykisk sygt barn ! Sådanne vildledende overskrifter findes det tit især i de kulørte blade. Så man skal passe på med kun at læse overskrifterne , eller ikke bare godtage dem , som det står der. Hilsen Christelk !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
For 11 timer siden, Christelk skrev:

Ja jeg har også lige læst at der stod at Kate vil søge hjælp til sit psykisk syge barn i en overskrift. Når man så læser videre forstod man at der skulle have stået ville . Altså  at hun ikke har noget psykisk sygt barn ! Sådanne vildledende overskrifter findes det tit især i de kulørte blade. Så man skal passe på med kun at læse overskrifterne , eller ikke bare godtage dem , som det står der. Hilsen Christelk !

Politiken havde forleden en samling groteske overskrifter, som de hævdede var ægte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

opad bakke.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jubii når man vil lave en Doppelgänger:

Dette sikkerhedstjek er nødvendigt for at forhindre, at automatiserede programmer ikke opretter falske brugerkonti.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Politiken for en uge siden:

"Uddannede latterinstruktører giver latterterapi på latterkurser, og ethvert sygehus med respekt for sig selv har en hospitalsklovn. Det er uklart, om sådanne hospitalsklovne reelt har effekt på forløbet af sygdomme hos børn, men en videnskabelig undersøgelse har vist, at kvinder, der søgte fertilitetsbehandling, lettere blev gravide, når de blev udsat for en hospitalsklovn." ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg synes, det lyder en smule dramatisk. Som om de har skudt dækkende i smadder eller vædret bilen med en bus. 

bragttilstandsning.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg fik ikke den præcise formulering skrevet ned, men i dagens Natursyn fra Østafrikas regnskove, fortalte en biolog om et stejlt bjerg, som elefanterne uden besvær besteg. Det er ikke lige som os andre, der næsten skal ned på alle fire for at komme op af det bjerg.

Det er godt nok nogen fandens elefanter, de har på de egne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites